مقالات

معرفی شیک ترین مدل پابند طلا

شیک ترین مدل پابند طلا

 

شیک ترین مدل پابند طلا چیست ؟ اکثر بانوان علاقه زیادی به استفاده از زیورآلات دارند. چراکه زیورآلات را بخشی از زیبایی و ظاهر خود می‌پندارند. درحال‌حاضر وسایل زینتی مختلفی منجمله، انگشتر، دستبند، گردنبند، پابند و‌‌‌ مواردی از این دست، برای بانوان به بازار عرضه شده‌اند. درواقع هر خانم بنا سلیقه شخصی، نیاز و میزان بودجه‌ای که دارد، می‌تواند زیورآلات مناسب و مدنظر خود خریداری کند.

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد، پابند یکی از این وسایل زینتی محسوب می‌شود که زیبایی پای بانوان را دوچندان می‌نماید. آن‌ها می‌توانند در مجالس رسمی یا خودمانی از این پابندها استفاده کنند. نکته جالب اینجاست که در روزگاران قدیم نیز، بانوان از خلخال استفاده می‌کردند، که با گذشت زمان به پابند تغییر نام یافت.

امروزه به‌دلیل وجود استایل‌های خاص در دنیای مد و فشن، برخورداری از انواع اکسسوری برای بانوان به یک ضرورت مبدل شده است. زیورآلاتی مانند سرویس جواهرات ، پابند طلا بسیار مورد توجه بانوان است که معمولاً در خرید آن سلیقه و حساسیت زیادی به‌خرج می‌دهند. هم‌اکنون بسیاری از دختران و زنان از پابند طلا بیشتر در فصل تابستان به همراه صندل و کفش‌های بندی پوشیده استفاده می‌کنند.

ما در مقاله شیک‌ترین مدل پابند طلا چیست؟ قصد داریم تا شما مخاطبین محترم وب‌سایت جواهرات یونیک را با این اکسسوری پرطرفدار در بین بانوان آشنا نماییم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب در این مقاله:

  • تاریخچه پابند طلا
  • پابند طلا چیست؟
  • معرفی انواع پابند
  • راهنمای خرید پابند طلا

تاریخچه پابند طلا

خلخال طلا ازجمله جواهرات زینتی است که قدمتی طولانی دارد. در زمان‌های گذشته بانوان از پابندهای زینتی بسیار استفاده می‌کردند. درواقع منشأ این اکسسوری به 6000 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. از نمونه آثار قدیمی کشف‌شده در بابل، می‌توان به این نکته پی برد که زنان بابلی به زنجیر مچ پا بسیار علاقه‌مند بودند و از آن در مجالس بهره می‌بردند. هم‌چنین این نوع آثار در مقبره سومریان نواحی بین‌النهرین هم کشف‌شده است.

علاوه‌ بر این از ایام بسیار قدیم، انداختن خلخال در هندوستان هم مرسوم بوده است. مردمان این کشور به پوشیدن انواع پابندهای عجیب‌وغریب شهرت داشتند. در کشور هند پوشیدن پابند همراه لباس عروس یک امری ضروری بود. درواقع پابندها جزئی جدایی‌ناپذیر از لباس عروس محسوب می‌شوند. درگذشته، خلخال غیر از اهداف زیبایی، جهت به رخ کشیدن ثروت و منزلت اجتماعی زنان هم پوشیده می‌شد. در حقیقت پابند طلا بیشتر مورد استفاده طبقه اشرافی و ثروتمند جامعه قرار می‌گرفت. درحالی‌که افراد طبقه پایین و متوسط جامعه پابندهایی از چرم، چوب و یا استخوان ساخته‌شده بودند، استفاده می‌کردند.

پابند به زبان هندی به نام‌های نُپور و پاتیلو شهرت دارد. هم‌چنین زنان مصری هم از دوران ما قبل تاریخ مصر از پابند جهت زینت پاهای خود استفاده می‌کردند. این در حالی است که استفاده از پابند در قاره اروپا قدمت کمی دارد. پابندهای برنزی از عصر برنز در اروپا رواج یافت. در شهرهای حاشیه رود دانوب و حوالی کوه‌های آلپ، راین و آتلانتیک بسیاری از زنان از پابند جهت زینت‌بخشیدن به پاهای خود بهره می‌بردند.

در کشوری مانند آمریکا، از دهه 1930 میلادی تا اواخر قرن بیستم، زنان و دختران از پابند در طرح‌های رسمی و غیررسمی استفاده می‌کردند و درواقع وسیله‌ای زینتی بشمار می‌رفت.

علاوه بر موارد مذکور، در دیگر نقاط مختلف جهان هم استفاده از پابند قدمتی طولانی دارد. در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با شیک ترین مدل پابند طلا آشنا نماییم پس همچنان با جواهرات یونیک همراه باشید.

معرفی شیک ترین مدل پابند طلا

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین مدل های انگشتر برلیان نامزدی

 

پابند طلا چیست؟

درواقع پابند طلا وسیله‌ ای زینتی از جنس طلا است. این پابند به دور پا پیچیده می‌شود که به‌واسطه قفل یا زنجیری بسته می‌شود. امروزه پابندها در مدل‌های مختلفی از جنس طلا، نقره، تیتانیوم یا برنج در بازار عرضه می‌شوند. انتخاب هرکدام از آن‌ها به سلیقه فردی شما بستگی خواهد داشت.

معرفی انواع پابند

علاوه بر جنس پابندها از نظر انعطاف هم به دوسته انعطاف‌پذیر و غیرقابل انعطاف تقسیم می‌شوند.

 

. پابند قابل انعطاف

این نوع پابندها از موادی ساخته شده‌اند که حالتی آویزان دارند و در هنگام حرکت تکان می‌خورند. جنس این پابندها اغلب از زنجیر، پلاستیک، چرم، الیاف طبیعی وموادی مشابه هستند. همانطور که از نام پابند قابل انعطاف پیداست، جنس به کار رفته در آن‌ها منعطف است. این مدل از پابندها در بین بانوان بسیار پرطرفدار هستند.

 

. پابند غیرقابل انعطاف

جنس این نوع پابندها بیشتر از ورقه چوب یا فلز است. معمولاً شکل ظاهری آن‌ها بیشتر به النگو شباهت دارد. پابند غیرقابل انعطاف آویزان نمی‌شود و سرجایشان ثابت هستند. دوام این مدل از پابندها نسبت به مدل انعطاف‌پذیر بسیار بیشتر است.

 

راهنمای خرید پابند طلا

خرید پابند طلا، برخلاف آنچه تصور می‌شود، یک امر دشوار است. پیش از خرید حتماً باید نکاتی را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب نماییم. معیارهایی که برای خرید پابند به‌صورت کلی باید در نظر داشت شامل مدل، جنس و سایز است.

1- مدل پابند

درواقع طرح و مدل پابند به این بستگی دارد که با چه کفشی ست می‌شود. چنانچه قرار است پابند با کتانی ست گردد، باید سراغ مدل‌هایی برویم که آویز و منگوله ندارند. یا اینکه جنسشان بجای فلز از بافت باشد. امّا اگر می‌خواهیم پابند با لباس رسمی و لباس شب ست نماییم، بدون شک باید نمونه‌های فلزی که درخشش و جلوه زیبایی دارند را انتخاب کنیم.

درکل، پابند با کفش‌های تابستانی و صندل و دمپایی بسیار شیک‌تر و زیباتر دیده می‌شود. چراکه این تیپ کفش‌ها، از ساق برخوردار نیستند و پابند به خوبی در پا خودنمایی می‌کند./ شیک ترین مدل پابند طلا

 

2- جنس پابند

زمانی که بحث جنس پابند در میان باشد، اغلب بانوان طلا را ترجیح می‌دهند. امّا لازم است بدانید که پابند طلای زرد برای افرادی مناسب است که پوست برنزه و سبزه دارند. افرادی سفید پوست، بهتر است سراغ پابند نقره، استیل یا طلای سفید بروند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که پابندهای استیل اغلب ظریف و جذاب نیستند و بهتر است خیلی سراغ این جنس نروید.

 

3- سایز پابند

اندازه پابند هم یک نکته بسیار مهم است، که باید به آن توجه داشته باشیم. درواقع این زنجیر قرار است از قوزک پا آویزان یا ثابت روی مچ پا بماند. پابندهایی که ظاهری آویزان دارند را باید با صندل یا کفش‌های رو باز تابستانی استفاده کرد. مدل‌های ثابت روی مچ نیز بیشتر برای کتانی و کفش‌های رسمی مناسب هستند.

جهت انتخاب سایز درست پابند، باید دور مچ را با متر پارچه‌ای اندازه بگیریم. سپس چیزی حدود 1 یا 1.5 سانتی‌متر به اندازه مدنظر اضافه نماییم تا عدد درست سایز پابند مشخص شود. هم‌چنین شما می‌توانید با کمک گردنبند این اندازه‌گیری را به‌راحتی انجام دهید. بدین صورت که قفل زنجیر گردنبند را باز کرده و آن را دور مچ پا بپیچید و سپس محلی که قفل باید بسته شود را مشخص نمایید. به این ترتیب اندازه دقیق پابند را می‌توان مشخص نمود.

این محصول را اگر با دقت انتخاب کنید میتواند جزو جواهرات ارزان باشد.

علاوه بر مطالب عنوان شده در زمان خرید باید به سالم بودن پابند و استحکام قفل آن، اصل یا تقلبی بودن محصول در کنار قیمتی که آن را می‌خریم دقت داشته باشیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *