مقالات

دستبند انگشتری طلا عربی چیست؟ + معرفی تمیمه طلا و پابند

دستبند انگشتری طلا عربی یکی از مرسوم ترین جواهرات زیور آلاتی است که زنان عرب از آن استفاده میکنند. نام دیگر دستبند انگشتری  تمیمه است. تمیمه از یک دستبند و یک انگشتر تشکیل شده است که به وسیله یک زنجیر به هم متصل شده اند. استفاده از این وسیله معمولا در شهرهای عرب نشین ایران مثل شهرهای مرزی و جنوبی و کشورهایی نظیر هندوستان و عربستان مرسوم است.

اگرچه موضوع مقاله ما بیشتر در زمینه تمیته طلا است ولی تمیته در انواع طلا، نقره، استیل و غیره نیز تولید میشود. اما خب اینکه ما تمیته یا هر محصول دیگری را انحصاری کنیم و آن را فقط برای یک قشر خاص بدانیم اصلا کار درستی نیست. چه بسا افراد بسیار زیادی در اقوام، فرهنگ و زبان های مختلف وجود دارند که ممکن به این سبک زیورآلات علاقه مند باشند. دستبند انگشتری نیز از جمله زیورآلاتی است که هر کسی را به خود جذب میکند و زیبایی آن می تواند بسیار چشم نواز باشد. بنابراین در مقاله تلاش کرده ایم به شکلی کاملا تخصصی به موضوع دست بند انگشتری بپردازیم.

 

دستبند انگشتری طلا عربی چیست؟

همانطور که گفته شد دستبند انگشتری طلا عربی یک نوع زیور آلات است که در کشور های عربی و هند و شهرهای جنوبی ایران مرسوم است. در کشور هند به تمیمه گل دست نیز میگویند. از اینکه منشا این محصول زینتی از کجاست هنوز هم سوال است. برخی معتقد هستند که استفاده از دستبند انگشتری از کشورهای عربی به جنوب ایران منتقل شده اند.

برخی نیز معتقد اند که این وسیله از هند منشا گرفته است. اما به هرحال امروزه استفاده از تمیته در اکثر کشورها رواج پیدا کرده است. این وسیله زینتی به قدری در میان مردم محبوب شده است که میتوانید با یک سرچ کوتاه در اینترنت متوجه تنوع بالای آن شوید. بدیهی است که افزایش تقاضا باعث افزایش عرضه نیز میشود. این بدان معنی است که تقاضا و خواست مردم سبب شده است که این محصول در انواع و اقسام گوناگون تولید میشود.

 

عکس دستبند انگشتری طلا عربی

تمیمه طلا چیست؟

گفتیم که تمیمه یا دستبند انگشتری طلا عربی از یک دستبند و یک یا چند انگشتر تشکیل شده است. انگشتر یا انگشترها به کمک زنجیر یا چند زنجیر به دستبند متصل میشوند. یعنی میتوان گفت دو مدل تمیته وجود دارد. یک مدل آن از یک دستبند و یک انگشتر تشکیل شده است. مدل دیگر نیز از یک دستبند و چند انگشتر تشکیل شده است.

اما گاهی برروی زنجیر های متصل کننده دستبند به انگشتر یک طرح خاصی که شمسه نامیده میشود نقش بسته شده است که باعث زیبایی دوچندان آن میشود. اما به طور کل این محصول دارای انواع مختلفی است که هر کسی میتواند به توجه به خواست و سلیقه خود یک مدل از آن ها را انتخاب و خریداری نماید. پس هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد و هر کسی میتواند بر اساس بودجه و سلیقه خود اقدام به خرید نمایند.

 

دستبند انگشتری طلا

دستبند انگشتری طلا عربی می تواند جواهر نیز باشد. یعنی ممکن است سنگ ها و نگین های کار شده روی آن از جنس سنگ قیمتی باشند. بنابراین ممکن است یک دستبند انگشتری فقط از جنس طلا باشد و یک دستبند انگشتری جواهر باشد. از طرفی برخی از اقراد تمیمه ظریف با طراحی های شیک و ساده را می پسندند برخی افراد نیز تمیمه های ضخیم تر با طراحی های درشت را می پسندند.

برخی تمیمه هایی مزین شده به سنگ های قیمتی را می پسندند برخی نیز تمیمه های ساده تر و بدون سنگ و نگین را انتخاب می کنند. اما جالب است بدانید در هندوستان بیشترین استفاده را از دستبند های انگشتری دارند. به طوری که برای عروس های جوان تمیمه هایی طلا و زیبا خریداری میکنند و به آن گل دست میگویند. در شهرهای جنوبی ایران نیز این محصول پر طرفدار بوده و با نام دستبند انگشتری یا دستبند عربی به فروش میرسد.

 

تمیمه پابند چیست؟

حال که متوجه شدید دستبند انگشتری طلا عربی چیست؟ در این بخش میخواهیم پابند تمیمه را نیز معرفی کنیم. این مدل پابند در هندوستان محبوبیت بسیار زیادی دارد. پابند انگشتری شامل یک پابند و یک یا چند انگشتر است که توسط یک یا چند زنجیر به یکدیگر متصل شده اند. این قبیل پایند ها زیبایی منحصر به فردی به پاها می بخشند و از آنجایی که هندوها در برخی مراسمات و برخی امکان پابرهنه هستند این نوع پابند میتواند زیبایی پای آنان را دوچندان کند.

پابند های تمیمه نیز در جنس های مختلف طلا، نقره و استیل طراحی و به فروش میرسند. پس هر کسی میتواند بر اساس بودجه خود یک کدام از آن ها را خریداری کرده و استفاده نماید. البته اگر قصد دارید مدل طلای آن را تهیه نمایید میتوانید نوع سبک تر و ظریف تر آن را خریداری کنید تا از نظر مالی نیز فشاری وارد نکند.

 

مطلب پیشنهادی : 10 مدل از زیباترین و جدیدترین گردنبند ها برای تازه عروس ها

 

 دستبند انگشتری طلا

نکاتی برای خرید دستبند انگشتری طلای عربی

در این بخش به چند نکته برای خرید دستبند انگشتری طلای عربی می پردازیم:

۱_ ابتدا از گالری طلایی که می خواهید خرید انجام دهید مطمعن باشید.

۲_از فروشنده عیار طلا و وزن و قیمت آن را بپرسید.

۳_از صحت و عدم پارگی و دررفتگی زنجیر های آن اطمینان حاص کنید.

۴_از فروشنده کاغذ خرید طلا یا شناسنامه جواهر را دریافت نمایید.

۵_از روش تست های خانگی از اصل بودن طلا اطمینان حاصل نمایید.

 

سخن آخر

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کردیم که تعریف درستی از دستبند انگشتری طلا عربی ارائه دهیم. و این مطالب صرفا برای معرفی این قبیل زیورآلات برای شما عزیزان بود. چه بسا افراد زیادی هستند که از وجود این قبیل زیورآلات اطلاعی ندارند. اگر چه دست بند انگشتری جزیی از فرهنگ ما ایرانیان نیست ولی نمی توان از زیبایی آن صرف نظر کرد. پس پیشنهاد می شود چنانچه به این مدل دستبند ها علاقه مند بودید از طریق وب سایت های معتبر و فروشگاه جواهرات آنلاین جواهرات یونیک و یا گالری های مطمئن در سرتاسر کشور اقدام نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *