مقالات

چه سرویس طلایی برای نامزدی مناسب است؟ ⭐

سرویس طلای مناسب نامزدی یکی از  دغدغه های افرادی است که در شرف نامزدی و ازدواج هستند. همواره این مسئله برای افراد وجود دارد که آیا برای نامزدی سرویس طلای سنگین یا ست برلیان اشک و گران قیمت خریداری کنند یا سرویس طلای سبک یا نیم ست؟! به همین منظور ما سعی کردیم مقاله ای ترتیب دهیم که در آن با استفاده از فرهنگ، رسم و رسومات و مد به یک جواب کلی و قانع کننده برسیم.

چنانچه شما نیز در شرف نامزدی هستند و نمیدانید چه سرویسی را به عروس خانم هدیه دهند این مقاله میتواند به شما کمک کند. اگر چه در ابتدا سعی میکنیم برخی از واژه ها و عنوان های اصلی را توضیح دهیم سپس به بررسی و توضیح نوع و نحوه خرید سرویس طلای نامزدی خواهیم پرداخت. پس اگر شما نیز در شرف نامزدی هستید ولی نمیدانید چه نوع سرویس طلای و جواهراتی را خریداری کنید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

عکس سرویس طلای نامزدی

تعریف ست و نیم ست

پیش از آنکنه به مسئله سرویس طلای مناسب نامزدی بپردازیم ابتدا باید بدانیم سرویس ست و نیم ست جواهرات چیست؟ ست و نیم ست به مجموعه ای از طلا ها گفنه میشود که به صورت مجموعه طراحی و به فروش میرسد. تمام اجزای این مجموعه شباهت های ظاهری بسیار زیادی با یکدیگر دارند و در کنار هم میتوانند به استایل هریک از ما نوعی زیبایی و منظم ببخشند.

معمولا ست ها و نیم ست ها را به صورت یکجا میفروشند. یعنی نمیتوان یک کدام از آن ها را به صورت تکی خریداری کنید‌. از طرفی نمیتوان اجزای ست ها یا نیم ست های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرد. زیرا در این صورت شلختگی و بی نظمی موجود در اجزا باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند خواهد شد. پس دقت به تمامی این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

تفاوت ست و نیم در چیست؟

در بخش بعدی به نحوه انتخاب سرویس طلای مناسب نامزدی میپردازیم. همانطور که از نام این دو پیداست، نیم ست دارای آیتم های کمتری نسبت به ست است. سرویس طلای ست در گذشته معمولا شامل گرنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر بود. اما امروزه اکثر ست ها بدون انگشتر طراحی میشوند اگر چه باز هم ست هایی وجود دارند که تمامی آیتم ها را باهم دارد. برای مثال ممکن است یک ست برلیان اشک شامل گردنبندی از ۷ سنگ برلیان اصل، گوشواره ای از یک سنگ برلیان آویز، دستبندی از یک سنگ برلیان و انگشتری از یک سنگ برلیان تشکیل شده باشد.

درواقع حذف انگشتر از ست ها این امکان را میدهد که اکثر افراد توانایی خرید آن را داشته باشند. در مقابل نیم ست از تعداد آیتم های کمتری تشکیل شده است. این آیتم ها میتواند شامل گوشواره، گردنبند، انگشتر یا گشواره و گردبند یا حتی گردنبند و دستبند ساخته شده است.به هر حال این شما هستید که باید بسته به شرایط و سلیقه خود یک کدام از آن ها را انتخاب کنید.

 

سرویس طلای مناسب نامزدی

حال سوال اینجاست در میان ست و نیم ست، سرویس طلای مناسب نامزدی کدام یک میتواند باشد. اگر بخواهیم از نظر فرهنگ و رسم و رسومات این مسئله را بررسی کنیم نیم ست میتواند انتخاب مناسب تری برای نامزدی باشد. از آنجایی که معمولا افراد برای نامزدی طلاهای کمتر و سبک تری را خریداری میکنند نیم ست انتخاب بهتری است.

زیرا نامزدی یک عهد و پیمان کاملا خانوادگی محسوب میشود و معمولا به منظور آشنایی طرفین صورت میگیرد. به هر حال ممکن است طبق شرایط و تصمیم گیری زوجین نامزدی منجر به ازدواج یا جدایی شود. از این رو ترجیح بر این است که در این شرایط هزینه زیادی صرف نشود. اگر چه باز هم این مسئله کاملا سلیقه ای بوده و افراد میتوانند از هر مدل طلا و جواهرات مانند ست برلیان اشک برای این مراسم استفاده کنند.

 

 

سرویس طلای نامزدی

چرا نیم ست برای مراسم نامزدی مناسب تر است؟

حال که دانستیم سرویس طلای مناسب نامزدی، چه نوع سرویسی است در این جا قدری بیشتر به جزئیات این مسئله میپردازیم. درواقع نامزدی یک رسم سنتی به منظور آشنایی بیشتر زوجین است. در این مراسم هیچ گونه تعهدی قانونی و محضری صورت نمیگیرد. طی این مراسم خانواده ها با یکدیگر رفت و آمد میکنند تا عروس و داماد آینده با یکدیگر آشنا شوند.

از این رو معمولا برای این مراسم آقای داماد به منظور تعهد و وفاداری یک حلقه و یک نیم ست ظریف و زیبا تهیه میکند. اگر چه باز هم این موضوع بر عهده آقای داماد است. ممکن است فردی ترجیح دهد در همان مراسم نامزدی یک سرویس طلای کامل یا ست برلیان اشک را به عروس خانم هدیه دهد. اما چیزی که عموما مرسوم است تهیه یک نیم ست با طراحی ساده و در عین حال شیک و زیباست.

و خرید ست کامل به مراسم عروسی موکول میشود.  این در حالی است که برخی افراد در همان مراسم نامزدی از حلقه و نیم ست جواهر برای هدیه به عروس خانم استفاده میکنند. اما اینکه حلقه و نیم ست جواهر چیست و چه تفاوتی با حلقه و نیم ست طلا دارد؟ در ادامه بدان پرداخته میشود.

 

مطلب پیشنهادی : 10 مدل از زیباترین و جدیدترین گردنبند ها برای تازه عروس ها

تفاوت جواهر با طلا در چیست؟

بله همانطور که به طور کامل توضیح دادیم که سرویس طلای مناسب نامزدی چیست؟ همچنین گفتیم ممکن است آقای داماد ترجیح دهد در مراسم نامزدی انگشتر جواهر و ست برلیان اشک به عروس خانم هدیه دهد. شاید برای شما هم سوال شده باشد که تفاوت جواهر و طلا در چیست؟ درواقع جواهر، طلایی است که در آن از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده شده باشد. پس بدیهی است که قیمت یک نیم ست جواهر نسب به نیم ست طلا بسیار بیشتر و بالاتر خواهد بود‌.

جالب است بدانید که سنگ های قیمتی که در یک سرویس طلای جواهر به کار میرود میتواند شامل الماس، زمرد، یاقوت و غیره باشد. همچنین سنگ روی انگشتر جواهر نیز میتواند الماس برلیان، یاقوت و غیره باشد. در نهایت این شما هستید که باید بر حسب و بودجه و شرایط خود یک کدام از این موارد را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

 

حرف آخر

اما در نهایت بهتر است هیچ قانون خاصی را برای تهیه سرویس طلای مناسب نامزدی در نظر نگیرید. این آدم ها هستند که قوانین خود را ایجاد میکنند. هر یک از ما باید با در نظر گرفتن شرایط و بودجه مالی خودمان خرید کنیم. هیچ قانونی نباید ما را تحت فشار خود قرار دهد‌.

شما میتوانید بهترین حلقه های ازدواج را از سایت جواهرات یونیک خریداری کنید.

این ما هستیم که باید مشخص کنیم که بر اساس شرایط چه چیزی مناسب و چه چیز نامناسب است. ممکن است فردی ترجیح دهد برای عروس آینده خود انگشتر و سرویس جواهر خریداری کنید و فرد دیگری ترجیح دهد فقط یک حلقه ی طلای زیبا خریداری کند. به هرحال سلیقه، شرایط و بودجه مالی افراد با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان یک قانون کلی برای همه ی آدم ها در نظر گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *