مقالات

انگشتر جواهر یاقوت کبود

در این پست قصد داریم به یکی از پرطرفدارترین جواهرآلات یعنی انگشتر جواهر یاقوت کبود بپردازیم. گرچه استفاده از اکسسوری ها از گذشته رایج بوده است اما امروزه جایگاه مهم تری پیدا کرده است.

اگر شما جزو آن از دسته از افرادی می باشید که خوشتیپ بودن برایتان مهم است. یا در زمینه طراحی و مدگرافی فعالیت دارید. حتما می دانید که برای تکمیل یک استایل شیک، استفاده از اکسسوری ها بسیار حیاتی است.

اکسسوری ها به اقلام زینتی متنوعی نظیر ساعت، عینک، گیره مو، کیف وغیره اطلاق می شود. اما مهمترین و گران بهاترین نوع آن مربوط به زیورالات می باشد.

اشخاصی که تمایل دارند پوشش و استایل شان بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. از زیورآلاتی مانند انگشتر جواهر یاقوت کبود استفاده می کنند. زیورآلات در مدلهای مختلف از اسپرت تا ظریف و مجلسی طراحی می شوند که شما می توانید مطابق با نوع پوششتان مدل مناسب را انتخاب کنید .و استایل تان را تکمیل کنید.

گوهرها جلوه ای درخشان و بسیار فریبنده به طلا می دهند . که در هر جمعی باعث خیره کردن نگاه ها به فرد می شود. همانطور که می دانید سنگ های زینتی مختلف اند و شامل برلیان، فیروزه، مروارید، زمرد، یاقوت و غیره می شوند.

یاقوت یکی از محبوب ترین سنگهای قیمتی است. که در رنگ های مختلف یافت می شود، اما دو رنگ اصلی آن که در ساخت جواهرآلات بکار می رود، سرخ و کبود است. ظاهر انگشتر جواهر یاقوت کبود به قدری دلربا است. که به پراستفاده ترین اکسسوری در میان بانوان تبدیل شده است.

اینک به چند مدل از انواع آنها در زیر اشاره کرده ایم:

  • انگشتر یاقوت کبود زنانه مدل پروانه
  • انگشتر طلا سفید یاقوت کبود اصل مارکازیتی
  • انگشتر طلا سفید جواهر با نگین یاقوت کبود و الماس تراش برلیان
  • انگشتر جواهر زنانه نگین یاقوت کبود

خواص انگشتر جواهر یاقوت کبود

در گذشته به انگشتر جواهر یاقوت کبود اهمیت زیادی داده می شد .چرا که علاوه بر زیبایی به اعتقاد آنان خواص شگفت انگیزی دارد. در این به بخش به خواص انگشتر جواهر یاقوت کبود می پردازیم.

در برخی از داستانهای قدیمی به خاصیت سم زدایی یاقوت کبود اشاره شده است. به همین دلیل معتقد بودند اگر یک مار در ظرفی که حاوی این گوهر باشد قرار بگیرد به دلیل ایجاد محافظ در برابر سم توسط سنگ کبود می میرد. بنابراین انگشتر جواهر یاقوت کبود بعنوان محافظ در برابر مار هم استفاده می شد.

باور برخی از بزرگان گذشته بر این بود که یاقوت کبود خاصیت ایجاد صلح دارد .به همین سبب در زمان امضای معاهده صلح جهت جلوگیری از جنگ و خشونت آن را به همراه داشتند.

به اعتقاد جادوگران و ساحران این کریستال آبی توانایی هدایت انرژی و افزایش قدرت آنان را دارد .به همین دلیل بعنوان یکی از اصلی ترین ابزار کارشان محسوب می شد.

همراه داشتن یاقوت آبی نیروی منفی چشم نظر و نیت های پلید را خنثی می کند و آنها را به خود فرستنده منعکس می کنند.

استحکام نگین یاقوت باعث شده بود که پادشاهان همواره انگشتر جواهر مردانه و زنانه با یاقوت آبی را بعنوان طلسم با خود همراه داشته باشند.

در قرون وسطا پادشاهان انگشتر جواهر یاقوت کبود یا سنگ یاقوت را همیشه با خود حمل می کردند. تا از آنان در برابر آسیب های فیزیکی احتمالی محافظت کند. و اینکه در چاکراهای پنجم و ششم تعادل ایجاد می کند. از ثروت و دارایی افراد محافظت می کند و رزق و روزی آنان را افزایش می دهد.جهت دریافت پیام های غیبی و واضح کردن آنها بسیار موثر است.اگر در زمان آرامش ذهن از آن استفاده کنید باعث باز شدن دید شما نسبت به مفاهیم زندگی و درک بهتر آن می شود. در رسیدن به آرزوهای مادی کمک بسیاری به فرد می کند.

خواص انگشتر جواهر یاقوت کبود از منظر دینی

طبق روایات نقل شده سنگ یاقوت از خاصیت های مقید بسیاری برخوردار است و بزرگان دین بسیار به استفاده از آن سفارش کرده اند. در ادامه به برخی از خواص انگشتر جواهر یاقوت کبود از منظر دینی و روایات می پردازیم.

لازم به ذکر است که تمامی اقلام زیورآلات مزین شده با نگین یاقوت نیز همانند انگشتر جواهر یاقوت کبود دارای خواص ذکر شده می باشند و این مزیتها به انگشتر منحصر نیستند.

طبق روایت یکی از نزدیکان امام علی به نام عبد خیر در میان جواهرات یاقوت در نزد امام بسیار محبوب بوده و ایشان یک انگشتر جواهر مزین شده با یاقوت داشتند که روی آن ذکر لا اله الا الله الملک الحق المبین حک شده بود.

طبق روایتی از امام رضا مِن باب فضیلت روز غدیر کوه های یاقوت، عقیق و فیروزه اولین کوه هایی بودند که به ولایت امام علی  در روز غدیر شهادت دادند.

امام رضا حدیثی درمورد این انگشتر فرموده اند که بسیار جالب است. هر کس انگشتر جواهر یاقوت کبود به دست کند هرگز فقیر و محتاج نخواهد شد.

امام صادق به یکی از یارانش به نام مفضل فرموده اند: دوست دارم مومنان از پنج انگشتر استفاده کنند که عبارت اند از حدید صینی، فیروزه، عقیق در نجف و یاقوت.

از امام رضا منقول است کسی که انگشتر جواهر یاقوت کبود به دست کند از غم و غصه ها رها می شود.

همانطور که مستحضرید یاقوت کبود از نظر بزرگواران دین و به خصوص امام رضا بسیار پسندیده و محبوب است. بطور کلی جواهر هم در زمینه دینی، طب سنتی و حتی طب نوین جایگاه ویژه ای دارند و هر کدام از سنگها از خواص متفاوتی برخوردارند.

معتبرترین سایت خرید جواهر

قطعا می دانید چند فاکتور بر قیمت طلا و جواهر موثرند که برخی از آنها عبارت اند از: وزن طلا وزن نگین ها، نوع جواهر و عیار طلا.

امروزه با وجود تورم و نوسان قیمتها نمی توان قیمت مشخصی برای انگشتر جواهر یاقوت کبود و نیز دیگر منسوجات زیورآلات تعیین کرد بنابراین قیمت آنها هر روز در حال تغییر است.

و اما در معتبرترین سایت خرید جواهر با نام آشنا و پرآوازه سایت فروشگاهی جواهرات، قیمت مربوط به اقلام طلا کاملا به روز و آپدیت شده ثبت می شود. بنابراین جهت اطلاع از قیمت واقعی و جلوگیری از سواستفاده برخی فروشندگان سودجو توصیه می شود. به سایت مذکور مراجعه شود و بصورت آنلاین قیمت محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند.

قیمت نمونه های موجود در این فروشگاه در مقایسه با کیفیت آنها، بسیار مناسب و منطقی است، به همین جهت امروزه از این فروشگاه اینترنتی تحت عنوان بهترین سایت خرید یاد می شود. رضایت خریداران و پیشینه درخشان، آن دلیلی محکم بر این ادعای ما است.

چنانچه شما عزیزان قصد دارید انگشتر جواهر یاقوت کبود خریداری نمایید، قادر خواهید بود با رجوع به سایت فروشگاهی نامبرده از تنوع این مدل انگشتر و البته سایر منسوجات دیگر همچون: سرویس، ست، نیم ست، دستبند و حلقه و پشت حلقه جواهر  دیدن نمایید و پس از انتخاب نمونه پسند شده، سفارش آن را ثبت نمایید و پس از مدت زمان کوتاهی آن را در هر نقطه از کشور درب منزل تان دریافت نمایید.

اگر هم مدل خاصی مدنظرتان بود می تواند درخواست ساخت آن را نیز ثبت نمایید .تا توسط زرگران مجرب بصورت حرفه ای و هنرمندانه برای شما طراحی شود.

لازم است ذکر شود که مشتریان عزیز، مختارند به شکل حضوری یا آنلاین خرید نمایند. در صورت خرید از این سایت، از فاکتور رسمی خرید و شناسنامه جواهرات صادر شده تحت نظر انجمن گوهرشناسی معتبر ایران بهره مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *