مقالات

معرفی نیم ست طلا فیروزه و انواع آن

با توجه به محبوبیت سنگ های قیمتی در میان بانوان و حتی آقایان در این پست به یکی از پراستفاده ترین منسوجات جواهرآلات یعنی نیم ست طلا فیروزه و انواع آن می پردازیم.

همانطور که می دانید سنگ های قیمتی که از طبیعت استخراج می شوند شامل الماس، عقیق، یاقوت، زمرد، زبرجد، اپال، مروارید، فیروزه و غیره می شوند.

امروزه نمونه های مشابه آنها در آزمایشگاه ها ساخته می شوند اما کیفیت و زیبایی سنگ های واقعی را ندارند و از نظر قیمت بسیار ارزان ترند. فیروزه یکی از محبوب ترین گوهرهای زینتی است که در رده سنگ های نیمه قیمتی قرار می گیرد. حتما می دانید که منبع این سنگ در ایران در شهر نیشابور می باشد.

نیم ست طلا فیروزه

این نگین در طیف رنگی بسیار دیده می شود اما بهترین نوع آن آبی خوشرنگ آسمانی می باشد. زیبایی آن باعث شده که مورد توجه جواهرسازان قرار بگیرد و در ساخت زیورآلات به کار برده شود. یکی از اقسام آن نیم ست طلا فیروزه می باشد که در طرح های متفاوت ساخته می شود.

جالب است بدانید که نگین فیروزه آبی به عنوان سنگ آرامش شناخته می شود بنابراین شما می توانید با همراه داشتن یک نیم ست طلای فیروزه هم استایل تان را شیک تر کنید هم آرامش را به خودتان هدیه دهید. در ادامه مقاله به خواص دیگر آن اشاره خواهیم کرد.

امروزه خوشبختانه با پیشرفت صنعت ساخت طلا و جواهر، طراحی مدلها بسیار متفاوت و توسعه یافته است بطوری که هر سلیقه ای را پوشش می دهد.

به نمونه هایی از انواع مدلهای نیم ست طلا فیروزه توجه نمایید:

  • نیم ست طلا گردنبند و گوشواره فیروزه نیشاور
  • نیم ست طلای فیروزه اصل نیشابور طرح پروانه
  • نیم ست طلا سفید گردنبند و گوشواره با نگین فیروزه
  • نیم ست ظریف طلا دستبند و انگشتر با نگین فیروزه
  • نیم ست طلا طرح گل فیروزه

خواص نگین فیروزه

همانطور که ذکر شد فیروزه یکی از سنگ های نیمه قیمتی است که از گذشته محبوبیت بسیاری در میان افراد و به خصوص پادشاهان داشته است.

امروزه نیز این گوهر آبی در ساخت انواع زیورآلات کاربرد دارد. یکی از پرطرفدارین اقلام فیروزه جات، نیم ست جواهرات فیروزه نشان می باشد که مورد استقبال بانوان و به خصوص دختران جوان تر قرار گرفته است.

جالب است بدانید که در حوزه طب سنتی و دینی به خواص نگین فیروزه اشاره های بسیار شده است. بنایراین نیم ست فیروزه علاوه بر زیبایی به لحاظ درمانی نیز قابل استفاده است. در ادامه به برخی از این خواص می پردازیم.

  • فیروزه باعث دور کردم انرژی های منفی و اضطراب از بیماران می شود و می تواند در درمان افسردگی موثر واقع شود.
  • کسانی که به از نظر روحی ناآرام اند بهتر است از نیم ست جواهرات مزین شده با نگین فیروزه استفاده کنند تا به آرامش برسند.
  • این گوهر باعث ایجاد حس نشاط و شادابی در فرد می شود.
  • همراه داشتن آن از دیدن خواب های آشفته و کابوس جلوگیری می کند.
  • در گذشته برای درمان انواع بیماری ها نظیر گلو درد، معده درد، یبوست، باد فتق، درد اعضا، صرع، جنون، سنگ کلیه، دردهای عضلانی و استخوانی مورد استفاده قرار می گرفت.
  • از آنجایی که فیروزه نماد آرامش، شانس و دور کردن انرژی های منفی است استفاده از زیورآلات فیروزه نشان نظیر نیم ست طلا فیروزه باعث در امان ماندن فرد از چشم زخم می شود.

خواص این سنگ بسیار فراوان است اما ما به ذکر چند نمونه از معروف ترین آنها بسنده کردیم. با ما همراه باشید تا درمورد نحوه مراقبت از این نیم ست جواهرات بحث کنیم.

روش های مراقبت از نیم ست طلا فیروزه

فیروره سنگی آبدار است که اگر بدرستی مورد مراقبت قرار نگیرد، شفافیت و نمای خود را از دست می دهد. به اعتقاد عامه نگین فیروزه زنده است و زنده ماندن آن به رفتار استفاده کننده مربوط است.

به همین منزله ما چند نمونه از روش های مراقبت از نیم ست فیروزه و دیگر زیورآلات مزین شده با این سنگ را ذکر می کنیم.

به طور کلی هرگونه زیورآلات مزین شده با نگین فیروزه باید از مواد شوینده قوی نظیر جوهر نمک و وایتکس دور نگه داشته شوند.

این مواد باعث از تیرگی و کدر شدن طلا و جواهر می شوند. دقت کنید که همه انواع نگین ها باید همانند فیروزه مورد مراقبت قرار بگیرند.

دور کردن نیم ست طلا فیروزه از مواد شیمیایی ضعیف همانند مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و صابون نیز واجب است.

چنانچه در صورت سهل انگاری مصوبات طلا و منسوجات جواهرات در معرض این مواد قرار گرفتند حتما نگین آنها را با استفاده گوش پاک کن و دستمال نرم پاک کنید.

همانطور که در چند سطر بالاتر گفتیم فیروزه سنگی آبدار است. اگر آب آن از بین برود زیبایی آن نیز محو می شود. بنابراین جهت پیشگیری از تبخیر آب آن باید مواظب باشید نیم ست طلا فیروزه هرگز در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرد.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی از فیروزه جات خود استفاده نکنید باید آنها را طوری نگه دارید که در معرض هوا نباشند. نیم ست طلا فیروزه را درون خاک اره یا پنبه ای تمیز قرار دهید سپس آن را سلفون پیچ کنید.

فیروزه توانایی جذب روغن موجود در محصولات آرایشی را دارد و چنانچه در معرض دائمی کرم های آرایشی قرار بگیرد شفافیت خود را از دست می دهد. بنابراین در زمان استعمال کرم ها نیم ست فیروزه را دور نگه دارید.

قیمت نیم ست طلا فیروزه

متاسفانه با وجود تورم و بالا و پایین رفتن روزانه قیمت کالاها امکان تعیین رقم ثابت برای زیورآلات وجود ندارد به همین علت عددی برای بیان قیمت نیم ست طلا فیروزه به صورت ثابت وجود ندارد.

به همین منظور شما برای خرید نیم ست طلا فیروزه باید به فروشگاه های معتبر رجوع کنید.

احتمالا اکنون این سوال در ذهن شما نقش بسته که کدام فروشگاه جواهرات معتبر و قابل اطمینان است. به همین منظور ما مشخصات یک مرکز فروش باکیفیت را بیان می کنیم.

فروشگاه جواهرات معتبر

  • باید سابقه ای درخشان در ارائه محصولات مرغوب داشته باشد.
  • در میان افراد نام آشنا و معروف باشد.
  • منسوجات طلای ارائه شده توسط آن از طلای اصل و باکیفیت ساخته شده باشند.
  • نگین های مورد استفاده ساخته شده از سنگ های اصل باشند. چنانچه از سنگهای ساخته شده در آزمایشگاه استفاده شده باشد حتما به خریدار اطلاع داده شود.
  • مدل نمونه ها متنوع باشد به طوری که سلایق افراد مختلف پوشش داده شود.
  • مشتریان خود را از فاکتور خرید رسمی محصول بهره مند کند تا در زمان فروش آن مشکلی پیش نیاید.
  • در صورت خرید جواهراتی نظیر نیم‌ست طلا فیروزه حتما شناسنامه جواهرات اصل که در آن تمامی مشخصات مربوط به گوهر خریداری شده مکتوب باشد به مشتریان تحویل داده شود.
  • فروشنده خریدار را از عیار طلا، وزن طلا، نوع نگین، وزن نگین، سود فروشنده، اجرت ساخت و دیگر موارد این چنینی آگاه کند.
  • علاوه بر خرید حضوری امکان خرید اینترنتی آسان برای مشتریان خود فراهم کرده باشد.
  • محصول خریداری شده با امنیت کامل و در کوتاه ترین مدت زمان ممکن به را به صورت پستی ارسال کند.
  • تصویر مربوط به نمونه ها را در سایت اینترنتی خود قرار داده باشد.
  • قیمت طلا و جواهر بصورت آپدیت شده ذکر شده باشند.

سایت فروشگاهی طلا و جواهرات با داشتن تمامی ویژگی های بالا توانسته سابقه ای بینظیر در جلب رضایت مردم رقم بزند. بنابراین برای خرید نیم ست طلا فیروزه و نیز دیگر زیورآلات بهترین گزینه برای شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *