مقالات

تشخیص اصل بودن فاکتور طلا

امروزه تشخیص اصل بودن فاکتور طلا یکی از دغدغه های ذهنی خریداران طلا و جواهر می باشد که در این مقاله به بحث و گفت و گو راجع به آن می پردازیم. فاکتور طلا که همان سند طلا محسوب می شود کاغذی است که در زمان های گذشته خیلی به آن اهمیت نمی دادیم اما باید بدانیم که همراه داشتن آن برای فروش طلا مخصوصا در این روزها که بحث طلا بسیار داغ است و قیمت آن سر به فلک کشیده الزامی است.

فاکتور طلا از خود طلا مهم تر است به این دلیل که مشخص می کند طلای ما سرقتی یا دزدی نیست. به همین منظور تصمیم داریم شما را با نحوه تشخیص فاکتور اصلی از جعلی آشنا کنیم بنابراین از شما دعوت می کنیم ما را تا پایان این پست همراهی کنید.

نحوه تشخیص فاکتور اصل

آیا تا به حال به بخش های اصلی فاکتور طلا دقت کرده اید؟ بخش های اصلی یک فاکتور با اعتبار شامل موارد نام برده در زیر می باشد.

بخش های اصلی فاکتور طلا

همان طور که گفتیم, بخش های اصلی یک فاکتور با اعتبار شامل موارد نام برده در زیر می باشد.

سربرگ

سربرگ فاکتور مهمترین و اولین قسمت از فاکتور است که شامل اسم، آدرس، شماره همراه، نشان یا همان لوگوی مخصوص طلا فروشی می باشد.

نام محصول

نام طلای مدنظر به صورت کامل نوشته شده باشد.

مشخصات خریدار

نام، نام خانوادگی، شماره همراه و کد ملی در فاکتور خرید ذکر می شود.

مهر و امضا

مهر و امضا یکی از بخش های مهم فاکتور است. توجه داشته باشید که مهر باید شامل آدرس، شماره تماس و نام فروشنده باشد.

قیمت پرداختی محصول خریداری شده

در فاکتور طلای اصل حتما باید قیمت نهایی محصول درج شده باشد.

عیار طلا

ذکر عیار طلا در فاکتور جهت معرفی بیشتر طلای خریداری شده مهم است.

مالیات

برای خرید هر نوع کالا مبلغی تحت عنوان مالیات باید از مشتریان ستانده شود که این موضوع در مورد خرید طلا هم صدق می کند.
این مبلغ بر روی اجرت کارافزوده می شود.

متعلقات

قیمت متعلقات طلا مانند سنگ و چرم و غیره باید به صورت جداگانه ذکر شده باشد.

خرید طلای بدون فاکتور چه عواقبی دارد

فاکتور مربوط به طلای خریداری شده می تواند سندی مطمئن در جلب اعتماد مشتریان باشد و خیال آنان را بابت سرقتی نبودن محصول آسوده کند. در باب میزان اهمیت این فاکتورها باید عرض کنیم که ارزش آن ها با خود طلا برابری می کند به همین جهت آگاهی از نحوه تشخیص فاکتور طلا اصل از بدل مسئله ای بسیار مهم محسوب می شود.

همان طور که اشاره کرده ایم یکی از مزایای سند خرید طلا این است که تاییدی بر خرید مطمئن طلا و غیر سرقتی بودن آن است. طبق بیانیه رییس انجمن طلا و جواهر هرگونه توجیه برای عدم ارایه فاکتور طلا به خریدار غیر موجه است و همه فروشندگان بایستی مشتریان خود را از فاکتور رسمی و معتبر محصول بهره مند نمایند. بنابراین شما عزیزان باید در هنگام خرید سرویس جواهرات تزیین شده با سنگ های قیمتی نظیر الماس و زمرد در زمینه دریافت فاکتورهای آن هوشمندانه عمل کنید تا بعدها افسوس و پشیمانی ناشی از سهل انگاری برای تان به وجود نیاید.

گاه متاسفانه برخی از فروشندگان سود جو با سو استفاده از ناآگاهی مشتریان از ارایه فاکتور به آنان خود داری می کنند تا سندی از طلای مشکل دار یا قلابی آن ها به دست خریداران نیفتد.

هم چنین برخی از این شیادان فاکتورهای غیر رسمی و قلابی عرضه می کنند که شما می توانید در صورت مشاهده مواردی از این قبیل به اتحادیه طلا و جواهر گزارش دهید تا به تخلف آن ها رسیدگی کنند.

البته به این مسئله دقت کنید که رسیدگی به تخلف فروشندگان سودجو فقط در صورتی امکان پذیر است که فاکتورهای تقلبی عرضه کرده باشند در غیر این صورت خودداری از ارایه فاکتور، کوتاهی مشتری محسوب می شود و خسارتی به آن تعلق نمی گیرد.

فروش غیر قانونی طلا از طریق جعل فاکتور

امیدوارم که در مطالب قبل به اهمیت تشخیص اصل بودن فاکتور طلا پی برده باشید. از آن جایی که سارقان هم از این موضوع آگاهی دارند با جعل انواع فاکتور سعی به فروش طلاهای سرقتی خود را دارند.

اما اول از همه مهم این است که ما بتوانیم طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم که اکنون می خواهیم شما را با چند روش ساده شناسایی جواهرات اصل آشنا کنیم.

چند روش ساده شناسایی جواهرات اصل

ابتدایی ترین راه کدی است که روی طلا حک شده است. شما می توانید کد زیورآلات مورد نظر را از طریق اینترنت پیدا کنید سپس آن را با کدی که روی طلا حک شده مقایسه کنید.

دومین روش آهن ربا می باشد. جالب است بدانید که طلای اصل به هیچ وجه خاصیت مغناطيسي ندارد پس با همراه داشتن آهن ربا می توانید فلزاتی مانند آهن را که هنگام ساخت داخل طلا قرار می دهند را امتحان کنید.

سرکه روش دیگر برای تشخیص است. با قرار دادن فلز طلا به مدت چند دقیقه در سرکه می توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید به این صورت که اگر تغییر رنگ داد و مثلا سیاه شد نشان می دهد که کالای شما تقلبی است.

اولین چیزی که ما را در تشخیص فلز طلا از برنج ما را به شک می اندازد رنگ آن دو می باشد که بسیار به هم شبیه هستند اما با کمی دقت متوجه می شویم که طلا دارای رنگ زرد براق است ولی برنج دارای رنگ زرد مات می باشد.

گرچه این روش خیلی قابل اطمینان نیست و بهتر است از راه های مطمئن تری استفاده کنید که یکی از آن ها استفاده از سطوح سرامیکی است.

در این روش شما فلزی که در اصل بودنش شک دارید را بر روی یک سطح سرامیکی بکشید به گونه ای که ردی از خودش به جا بگذارد.
حال اگر رنگ آن رد باقی مانده زرد باشد یعنی فلز مورد نظرتان طلا است اما اگررنگ رد سیاه باشد برنج است.

بهترین سایت خرید طلا

یکی از با ارزش ترین هدیه ای که می توانید به عزیزان خود تقدیم کنید زیورآلات نظیر نیم ست جواهر است که اولین قدم برای خرید آن یافتن یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان می باشد.

پیشنهاد ما به دوستانی که قصد خرید سرویس طلا اصل را دارند مراجعه به فروشگاه اینترنتی یونیک می باشد. مزایای این فروشگاه شامل موارد زیر است.

خرید اینترنتی

این روزها مردم به خرید آنلاین تمایل زیادی دارند و ترجیح می دهند که در منزل محصول مورد نظرشان را به صورت اینترنتی خریداری کنند زیرا این امر بدون اتلاف وقت و بسیار راحت انجام پذیر می باشد.

مزیت دیگر خرید آنلاین فراهم نمودن امکان سرچ در مورد کالای مورد نظر پیش از خرید و بررسی ویژگی های آن می باشد.

تحویل درب منزل

در صورت خرید اینترنتی محصول سفارش داده شما در کوتاه ترین مدت زمان ممکن توسط خدمات ارسال سایت مذکور درب منزل به شما تحویل داده خواهد شد.

شناسنامه جواهرات

بهتر است از فروشگاهی جواهرات خود را خریداری کنید که شناسنامه محصول را به شما عرضه کند تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

• فاکتور خرید معتبر

با توجه به اهمیت تشخیص اصل بودن فاکتور طلا بایستی از فروشگاهی خرید کنید که فاکتور معتبر به همراه محصول به شما ارائه دهد که اگر زمانی قصد فروش آن را داشتید بتوانید با خیالی آسوده به فروش برسانید.

• تنوع در محصولات

این فروشگاه دارای تنوع بالا در محصولات خود می باشد که باعث افزایش محدوده انتخاب و خرید مشتریان شده است و از این نظر توانسته سبب جلب رضایت تمامی مراجعه کنندگان شود.

• ساخت مدل های سفارشی

اگر شما عزیزان مدل مد نظر خود را در تصاویر موجود در سایت پیدا نکردید می توانید طرح ذهنی تان را سفارش دهید چرا که فروشگاه یونیک امکان ساخت انواع مدل ها و طرح های زیبا و متنوع را برای خریدارن فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *