مقالات

معرفی ۱۰ تا از گرانترین سنگ های جواهر دنیا + عکس سال 1403

ما در این مقاله قصد داریم که مطالبی را بازگو کنیم تا شما گرانترین سنگ جواهر دنیا را بشناسید . ما در این مقاله به 10 مورد از بهترین و گرانقیمت ترین سنگ جواهرات جهان اشاره خواهیم کرد. اما قبل از آن بهتر است بدانید که سنگ جواهر چیست و چه کاربردی دارد. سنگ جواهر به هر نوع از سنگ معدنی یا مصنوی گفته می شود که برای جواهر سازی و صنعت ساخت زیور آلات استفاده می شود. هر چه سنگی که می خواهیم برای جواهر سازی از آن استفاده کنیم کمیاب تر باشد. و همچنین تقاضا برای ساخت زیورآلات از آن سنگ بالا تر باشد. قیمت سنگ جواهر بالا تر خواهد بود. سنگ های مصنوعی به نوعی از سنگ جواهر گفته می شوند که با استفاده از ابزار های مختلف و به دست انسان ساخته می شوند. در ادامه مقاله گرانترین سنگ جواهر  را با هم بررسی می کنیم.

گران ترین سنگ های جهان

در این بخش از مقاله لیستی از گران ترین و با ارزش ترین سنگ های قیمتی جهان که بسیار کمیاب و برخی نایاب می باشند را به شما عزیزان و دوست داران دنیای جواهرات معرفی خواهیم کرد و تاریخچه ی مختصری از هر کدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این سنگ های قیمتی عبارتند از :

سنگ جواهر الماس آبی و یشم اعلی

الماس آبی به علت کمیاب بودنش قیمت سرسام آوری دارد. به طوری که اگر می خواهید از زیبایی این سنگ برروی زیرآلات خودتان بهره ببرید. باید به ازای هر قیراط چیزی در حدود چهار میلیون دلار بپردازید. از آنجایی که این سنگ قیمت بسیار بسیار بالایی دارد. تنها افراد بسیار ثروتمند جهان قادر به خرید آن هستند. هم چنین باید اضافه کرد که استفاده از این سنگ اصلا ضرورتی ندارد. چرا که با قیمت های خیلی مناسب تر می توان سنگ الماس زیبایی را تهیه کرد. و از آن در مناسبت های مختلف استفاده کرد. دومین جواهر گران قیمت دنیا یشم اعلی نام دارد. این سنگ نیز قیمتی میلیونی دارد. هر قیراط این سنگ تقریبا 3 میلیون دلار قیمت دارد. جالب است بدانید که این سنگ طیف گسترده ای از رنگ را دارا می باشد. در این جا با دو تا از گرانترین سنگ جواهر دنیا آشنا شدید.

 سنگ الماس آبی

سنگ های جواهر الماس صورتی و الماس قرمز

شاید تا به حال گمان می کردید که الماس تنها به نوعی از سنگ جواهر بسیار سخت گفته می شود. که علاوه بر زیبایی فقط به صورت بی رنگ و شفاف یافت می شود. اما خوب است بدانید که با توجه به مطالب بالا و این قسمت از مقاله سنگ الماس در رنگ های مختلفی وجود دارد. و نکته جالب آن است که انواع رنگی الماس قیمت بسیار بالا تری از سنگ الماس بی رنگ دارند. حتی قیمت الماس صورتی به نسبت بالا تر از قیمت الماس قرمز است. سنگ های جواهر دارای قیمت ثابتی نیستند. بر همین اساس ارزش سنگ الماس قرمز 1 میلیون دلار به ازای هر قیراط است. هزینه ای که باید برای خرید الماس صورتی پرداخت شود تقریبا 200 هزار دلار بیشتر از الماس قرمز است. جواهرسازان انواع گردنبند جواهر بسیار زیبایی از نوع سنگ را ساخته اند که قیمت های نجومی دارند. در این بند هم به دو تا از گرانترین سنگ جواهر دنیا پرداختیم.

سنگ جواهر الماس صورتی

گرانترین سنگ جواهر تافیت و زمرد

جواهراتی که در این پاراگراف بررسی می شوند که قیمت واقعا پایینی نسبت به الماس قرمز و صورتی دارند. به گونه ای که شما می توانید برای داشتن هر قیراط از سنگ جواهر تافیت فقط سی و پنج هزار دلار بپردازید. اما زمرد قیمت بالا تر و همچنین زیبایی بیشتری دارد. سنگ زمرد سبز رنگ میباشد و بهره گیری از آن در زیور آلات مجلسی برای خانمها، جذابیت ویژه ای را به بانوان می بخشد. هر قیراط از سنگ زمرد 300 هزار دلار آب می خورد. اما جالب است بدانید که اگر میزان خلوص زمرد بالا باشد و همچنین الگو و ریشه منحصر به فردی داشته باشد. قیمت آن تا 5/5 میلیون دلار هم میرسد. رنگ سبز زمرد به علت وجود عناصر کروم و در بعضی موارد وانادیوم میباشد. زمرد که یکی از گرانترین سنگ جواهر دنیا می باشد را می توان در کشور های روسیه و کلمبیا استخراج کرد.

سنگ جواهر زمرد

گرانترین سنگ جواهر سرندیبیت و گراندیدریت

احتمالا نام این دو سنگ را تا به حال نشنیده باشید. اما این دو از گرانقیمت ترین سنگ های معدنی هستند که در صنعت زیورآلات سازی کاربرد دارند. سرندیبیت بسیار کمیاب است به طوری که تا اوایل قرن 20 ام کسی از وجود این سنگ با ارزش خبری نداشت. و در سال 1902 بود که این سنگ در کشور سریلانکا کشف و استخراج شد. همچنین این سنگ گستره رنگی بالای دارد. به شکلی که سرندیبیت را در رنگ های زرد و آبی و خاکستری می توان یافت. اما این رنگ ها خالص و یکپارچه نبوده و از تلفیقی از رنگ ها تشکیل شده اند. سنگ گراندیدریت درست در همان سالی کشف شد که سرندیبیت کشف شد. اما گراندیدریت برای اولین بار در نواحی جنوبی مادگاسکار پیدا شد. قیمت هردوی این سنگ ها چیزی در حدود 20 هزار دلار است. که آنها را در دسته گرانترین سنگ جواهر دنیا قرار می دهد. سرویس جواهرات بسیار زیبایی از این نوع سنگ ساخته شده که قیمت های سرسام آوری دارند.

سنگ جواهر سرندیبیت

سنگ جواهر اپال سیاه و الماس

شاید تعجب کنید که در میان گران قیمت ترین سنگ های جهان، الماس رتبه 9 ام را داشته باشد. اما باید باید بدانید که قیمت و ارزش هر سنگ به میزان نایاب بودن و همچنین تقاضا برای آن بستگی دارد. برای مثال از آن جایی که فراوانی الماس آبی از الماس معمولی خیلی کمتر است و تقاضا برای آن خیلی زیاد است. پس به طبع قیمت آن، باید بالا تر باشد. گفتنی است که اپال سیاه و الماس قیمت یکسانی دارند. و برای هر قیراط از هر کدام فقط نیاز است که 15 هزار دلار بپردازید. در ادامه مقاله گرانترین سنگ جواهر دنیا به یک جمع بندی کلی می رسیم.

اپال سیاه

سخن آخر

ما سعی کردیم که در این مقاله مباحث مفید و مختصری را بیان کنیم. در ابتدا گفتیم که سنگ جواهر چیست و چه کاربردی دارد. سپس تا به انتهای مقاله 10 تا از گرانترین سنگ جواهر دنیا را معرفی و بررسی کردیم. از جمله این سنگ ها می توان به سنگ الماس آبی و صورتی و قرمز و یشم اعلی و تافیت و زمرد اشاره کرد. که هر کدام قیمت و ویژگی های خاص خود را داشتند. اگر با خواندن این مقاله باز هم قصد دارید که اطلاعاتتان را در زمینه سنگ های جواهر بالا ببرید. به شما پیشنهاد می شود که مقالات مرتبط که در وبسایت shaynagold.ir  وجود دارند را با دقت مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *