مقالات

نیم ست طلا سفید یا زرد؟ کدامیک ارزش خرید دارد؟

امروزه نیم ست طلا سفید یکی از محبوب ترین نیم ست ها محسوب میشود. ظاهر و رنگ شیک و زیبای طلا سفید سبب شده است که بسیاری از خانوم ها این مدل طلا و جواهرات را انتخاب کنند. اگر دقت کرده باشید در بازار طلا فروشان تقریبا دو نوع طلا به چشم میخورد. مدل اول که نمونه بارز و اصلی طلا و جواهرات محسوب است طلایی رنگ است. اما مدل دوم که استفاده از آن در سالهای اخیر مرسوم شده است نقره ای رنگ است. شاید با خود بگویید که مزیت طلا سفید چیست و چرا این مدل طلا طراحی شده است! در ادامه این مقاله به طور مختصر و مفید به بیان این مسئله میپردازیم. همچنین مطالب این مقاله به شما عزیزان در انتخاب نیم ست طلای سفید یا نیم ست طلای زرد کمک خواهد کرد. پس اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید تا انتها با ما باشید.

نیم ست چیست؟

حال که میخواهیم به بحث خرید نیم ست طلا سفید بپردازیم ابتدا لازم است بدانیم که نیم ست چیست؟ درواقع نیم ست ها شامل یک گردنبند، گوشواره و انگشتر میشوند. گاهی نیز نیم ست میتواند فقط از گردنبند و گوشواره تشکیل شده باشد. این مدل نیم ست ها برای مراسمات نامزدی بسیار مناسب است. چرا که ست طلا معمولا برای عروسی و یا عقد در نظر گرفته میشود اما نیم ست گزینه مناسبی برای هدیه نامزدی است. همچنین افرادی که توان خرید یک ست کامل طلا را ندارند میتوانند با هزینه ای خیلی کمتر صاحب یک نیم ست شوند. حال آنکه نیم ست ها به دو دسته طلا سفید و طلا زرد نیز تقسیم میشوند که در این مقاله مفصل تر به این موضوع میپردازیم.

تفاوت طلا سفید و طلای زرد

اما تفاوت اصلی نیم ست طلا سفید و طلای زرد در چیست؟ لازم است بدانید که نیم ست طلا سفید نه تنها طلای خالص تشکیل شده است بلکه برای قوام و استحکام آن نیز از فلزاتی چون نقره، پالادیوم و نیکل نیز استفاده شده است. از طرفی برای سفید بودن ظاهر آن نیز از روکش رودیوم استفاده شده است. اما در مقابل درصد بالایی از طلای زرد همان طلای خالص است که البته برای قوام و استحکام آن نیز از فلزات دیگر نظیر نقره و نیکل و غیره استفاده شده است. اما علت اصلی تولید طلای سفید چه چیزی میتواند باشد؟ چه عواملی سبب شدند که بشر به فکر تولید طلای سفید باشد. در بخش بعدی به توضیح این مسئله میپردازیم.

 

علت تولید طلای سفید چیست؟

در این بخش به علت طراحی و تولید نیم ست طلا سفید و سایر قطعات طلا سفید میپردازیم.

  • درواقع اولین علت تولید این مدل طلا ها تفاوت در سلیقه افراد است. در گذشته تنها مدل طلایی که تولید میشد طلای زرد بود و خب این سبب میشد که فقط عده خاصی به سمت طلا تمایل داشته باشند. اما پس از آن طراحان به این فکر افتادند که برای جذب مشتری بیشتر بهتر است نوع دیگری از طلا یعنی طلا سفید را طراحی کنند.
  • حتی جالب است بدانید اکثر آقایان نیز با طلای سفید راحت تر هستند و ترجیح میدهند به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنند. بنابراین پس از تولید طلای سفید انتخاب حلقه، انگشتر و یا زنجیر طلا برای آقایان نیز آسان شد.
  • یکی از نکات پر اهمیت در تولید طلای سفید تناژ رنگ پوست بود. جالب است بدانید تناژ پوست هر فرد یک رنگ خاصی را میطلبد. یعنی اگر فردی تناژ پوستی گرمی داشته باشد بهتر است از طلای زرد استفاده کند و اگر کسی تناژ پوستی سردی داشته باشد بهتر است از طلای سفید استفاده کند.

 

فرق نیم ست و تمام ست طلا سفید

نیم ست طلا سفید نسبت به ست کامل طلا سفید سبک تر و ارزان تر است. یعنی میتوان گفت ست طلا سفید از قطعات طلای بیشتری برخوردار است. برای مثال یک ست کامل طلای سفید شامل گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند است. یا ممکن است یک ست کامل شامل گوشواره، گردنبند یا دستبند باشد. اما نیم ست های طلا سفید شامل گردنبند(پلاک و زنجیر)، گوشواره و انگشتر هستند. حال آنکه معمولا نیم ست ها ظریف تر و سبک تر نیز طراحی و ساخته میشوند. با این حساب افراد معمولا بر اساس مناسبت، بودجه و یا سلیقه خود یک کدام از این ست ها را انتخاب و خریداری میکنند.

 

نیم ست طلا سفید

 

برای خرید نیم ست به کجا مراجعه کنیم؟

بهتر است برای خرید نیم ست طلا سفید به گالری های طلای معتبر در شهر خودتان مراجعه کنید. طبیعتا اطمینان از مرکز خرید طلا از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است برخی گالری های نامعتبر نیم ست نقره را به جای طلای سفید به مشتری بفروشند چرا که این دو در ظاهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. از این رو سعی کنید به چایی مراجعه کنید که از هر نظر معتبر باشد. گاهی یک گالری طلای معتبر در شهر دیگری واقع شده است و شما به صورت حضوری امکان مراجعه به آن مرکز را ندارید. در این شرایط میتوانید از طریق وب سایت و یا شبکه های اجتماعی به آن گالری دسترسی داشته باشید. پس اصلا نگران نباشید با یک تحقیق و پرس و جوی ساده میتوان از مرکز خرید مورد نظر اطمینان حاصل کرد.

 

در هنگام خرید طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید نیم ست طلا سفید به نکات زیر توجه کنید:

  • از یک مرکز و گالری معتبر و قابل اطمینان تهیه شود.
  • از نظر گرمی و سردی با پوستتان سازگار باشد
  • شماره طلا را چک کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
  • کیفیت ساخت، قفل و زنجیر ها را بررسی کنید.
  • کاغذ خرید و یا شناسنامه جواهر خود را از فروشنده دریافت کنید.

 

سخن آخر

اگر نمیدانید پوست بدنتان گرم است یا زرد به این دقت کنید که لباس های زرد و نارنجی برای شما زیباتر است یا لباس های صورتی؟ اگر لباس های زرد و نارنجی پوست شما را زیبا تر نشان میدهند یعنی پوست گرمی دارید و طلای زرد نیز برای شما مناسب تر است. اما اگر لباس های صورتی پوست شما را بشاش تر نشان میدهند، پوست شما سرد بوده و طلای سفید برای شما مناسب تر است. با قدری دقت میتوانید به سادگی طبع پوست خود را بشناسید و با آگاهی بیشتر برای خرید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *