مقالات

نکات مهم نگهداری حلقه ازدواج که باید بدانید!!

ما در این مقاله قصد داریم که به نکاتی برای نگهداری حلقه ازدواج بپردازیم. به همین سبب در این مقاله به 5 نکته اصلی برای نگهداری از انگشتر ازدواج به بهترین شکل ممکن اشاره می کنیم. اما قبل از همه اینها بهتر است که به تاریخچه ای از حلقه ازدواج بپردازیم. حلقه ازدواج از دیر باز یعنی در دوره های قبل از میلاد هم مورد استفاده قرار می گرفته است. هر چند طرح ها و کاربرد های آن در طول زمان تا حدودی تغییر کرده. اما آنچه مسلم است، این است که حلقه ازدواج برای نشان داده پیوند بین زوجین استفاده می شده. در ادامه و پس از آشنا شدن با تاریخچه حلقه ازدواج، نحوه نگهداری انگشتر ازدواج را به شما آموزش خواهیم داد.

 

تاریخچه کوتاه حلقه ازدواج

همانطور که در بالا ذکر کردیم، حلقه ازدواج حتی در زمان های قبل از میلاد استفاده می شده است. حالا در این قسمت از مقاله نگهداری حلقه ازدواج ، به نکته های جالبی درمورد حلقه ازدواج اشاره می کنیم. جالب است بدانید که اولین حلقه ازدواج در اروپا ساخته شده است. همچنین در ایران باستان و در مقبره ها یا شهر های قدیمی، حلقه هایی یافت شده که رایج بودن رایج بودن استفاده از حلقه ازدواج را نشان می دهد. گفتنی است که حتی بدست کردن انگشتر در دست چپ و انگشت چهارم هم در نزد رومیان باستان، دارای علت بوده. در گذشته رومیان باور داشتند که در این انگشت به خصوص، رگی وجود دارد که مستقیم به قلب وارد می شود. که به آن رگ عشق می گفتند. همچنین حلقه ازدواج در برخی فرهنگ ها نماد مالکیت بوده. و دلیل آن این است که در زمان های دور، زن جزو دارایی های مرد بحساب می آمده است. جواهرات در تاریخ و تمدن باستان هم تاریخچه فوف العاده ای دارد که ما در مقاله تاریخچه جواهرات و تأثیر آن بر فرهنگ و تمدن چیست؟ بدان پرداخته ایم.

نکات نگهداری حلقه ازدواج چیست؟

در این بخش  از مقاله به نکاتی برای نگهداری حلقه ازدواج می پردازیم که هر زوجی باید آم ها را بدانند و به کار گیرند. مواردی را برای شما در زیر ذکر کرده ایم:

 

انگشتر را همیشه بدست داشته باشید

بسیاری از افراد تمایل دارند که در هنگام کار یا شستشو لباس و … انگشتر خود را از دستشان خارج کنند و در جیب یا روی تاغچه بگذارند. اکثرا دلیل این کار را جلوگیری از خش افتادن روی انگشتر اعلام کرده اند. درست است که این کار باعث می شود که زیبایی حلقه بیشتر و طولانی تر حفظ شود. اما اغلب همین امر باعث می شود که این افراد به راحتی حلقه شان را گم کنند. پس در نظر داشته باشید که حتما و همیشه انگشتر را در دست داشته باشید. و سعی کنید غیر از مواقع ضروری آن را از انگشتتان خارج نکنید. پس نتیجه می گیریم که بهترین مکان برای نگهداری حلقه ازدواج ، انگشت شماست.

پس از درآوردن انگشتر، آن را کجا بگذاریم؟

در بالا گفتیم که تنها در شرایطی که مجبور هستید، انگشتر را از دستتان در بیاورید. حالا این سوال پیش می آید که انگشتر را کجا بگذاریم تا گم نشود. با کمی فکر کردن حتما خودتان هم متوجه خواهید شد. شما باید حتما در هر بار خارج کردن انگشتر ازواج، آن را در یک مکان بخصوص و همیشگی قرار دهید. تا جای آن را فراموش نکنید. این مکان بخصوص باید امن هم باشد. منظور از امن فقط مکانی برای پیشگیری از سرقت نیست. این مکان باید از دسترس کودکان هم دور باشد تا مبادا کودک آن را گم کند. پس نتیجه می گیریم پس از انگشت، بهترین مکان برای نگهداری حلقه ازدواج شما، یک جای امن و همیشگی می باشد.

 

حلقه باید سایز مناسبی داشته باشد

توجه داشته باشید، اگر لاغر شده اید و حلقه ازدواج در انگشت شما بازی می کند و براحتی جابجا می شود. باید هر چه زودتر به جواهر سازی ها مراجعه کنید. چون که ممکن است که در جایی که حواستان نیست حلقه از دستتان بیفتد و به آسانی گم شود. نکته سوم از نکاتی برای نگهداری حلقه ازدواج هم بررسی کردیم. بعنوان نکته چهارم باید بگوییم که حلقه شما ممکن است در طی کار های روزانه کثیف شود یا حفره ها و سوراخ های ریز آن سیاه یا حتی در مواردی بد بو شوند. برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می شود که حلقه ازدواج را در محلول آب و صابون بیندازید تا خیس بخورد. سپس با یک فرچه کوچک و زبر، درون حفره ها را تمیز کنید.

 

نگهداری حلقه ازدواج

 

سپردن حلقه ازدواج به جواهر فروش

حلقه شما از هر فلزی که ساخته شده باشد پس از کارکرد زیاد و برخورد با مواد مختلف زیبایی و براقی خود را از می دهد. برای اینکه همیشه حلقه ای زیبا و درخشان داشته باشید به شما توصیه می شود که حداقل هر شش ماه یکبار انگشتر خود را به یک جواهر فروش مجرب بسپارید تا آن را تمیز کند. از آن جایی که تمیز کردن حلقه با موادی که جواهر فروشان استفاده می کنند در خانه  تاحدودی ممکن نیست. سپردن حلقه ازدواج به جواهر فروش برای تمیز کردن بهترین راه است. البته برخی روش ها هم برای تمیز کردن حلقه در خانه وجود دارند که در ادامه مقاله نگهداری حلقه ازدواج به یکی از آن ها می پردازیم.

 

براق کردن دوباره انگشتر با آمونیاک در خانه

برای این کار باید یک لیوان آب را با یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید و هم بزنید. بعد محلول را در داخل یک ظرف شیشه ای بریزید و نصف قاشق چایخوری پودر آمونیاک را در آن بریزید. سپس هم بزنید و انگشتر را بدون اینکه دستتان با محلول تماس پیدا کند در ظرف حاوی آمونیاک بیندازید. بعد از 10 ثانیه با استفاده از انبر، حلقه ازدواج را خارج کنید و با مسواک و به آرامی سطح آن را تمیز کنید. و درنهایت با آب و صابون بشویید. اما توجه داشته باشید که این کار باید در فضای باز انجام دهید و حتما با ماسک دهان و بینی تان را بپوشانید. همچنین دمای آبی که استفاده می کنید باید بین 40 تا 45 درجه باشد. در بخش سخن آخر مقاله نگهداری حلقه ازدواج به یک جمع بندی کلی می رسیم.

 

سخن آخر

ما در این مقاله به پنج نکته برای نگهداری حلقه ازدواج اشاره کردیم. همچنین یادآوری کردیم که در چه مواقعی انگشتر را از دستتان خارج کنید و آن را کجا بگذارید. اما در کنار این نکات به تاریخچه کوتاهی درباره حلقه ازدواج هم پرداختیم تا سطح آگاهی شما را افزایش دهیم. و در آخر یک روش برای تمیز کردن حلقه در خانه را به شما آموزش دادیم. اگر باز هم به اطلاعات بیشتری نیاز دارید به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *