مقالات

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج + معرفی مدل های ترند

انتخاب حلقه ازدواج یکی از دغدغه های اصلی هر خانم و آقای جوانی است که قصد ازدواج دارند. خرید حلقه یک سنت قدیمی است که در سرتاسر جهان به عنوان یکی از نماد برای تعهد و ازدواج پذیرفته شده است. از این رو لازم است در هنگام خرید به یک سری نکات مهم توجه کرد. حال چنانچه شماهم در شرف ازدواج هستید و به دنبال خرید یک حلقه یادگاری و به یادماندنی هستید مطالب این مقاله را از دست ندهید. ما در اینجا سعی کرده ایم یک سری نکات مهم رو به شما عزیزان یادآور شویم در هنگام خرید حلقه با مشکل خاصی رو به رو نشوید. در نهایت نیز چند نوع حلقه ازدواج زیبا و ترند را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما باشید.

 

چرا خرید حلقه ازدواج اهمیت دارد؟

 شاید برایتان سوال باشد که چرا انتخاب حلقه ازدواج اهمیت دارد. همانطور که گفتیم حلقه ازدواج یه نماد و سنت قدیمی در بین مردم دنیاست زوجین به منظور تعهد و عشق و علاقه به یکدیگر از آن استفاده میکنند. معمولا خانم ها و آقایان تا زمانی که با یکدگیر هستند و به یکدگیر تعهد دارند حلقه ازدواج را در دست خود نگه میدارند. این حلقه به نوعی به دیگران یادآور میشود که شما به یک رابطه متعهد هستید و نمیخواهید شخصی دیگر وارد زندگی تان شود. از این رو اهمیت حلقه ازدواج ربطی به خود حلقه یا جنس و مدل آن ندارد. بلکه اهمیت حلقه به مفهموم و هویت آن است. اما با این حال لازم است یک سری نکات کوچک را در حین خرید رعایت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در بخش های بعدی به ارائه برخی نکات مهم و کاربردی در حین خرید حلقه ازدواج میپردازیم.

 

نکات مهم در حین خرید حلقه ازدواج

انتخاب حلقه ازدواج اگرچه بیشتر سلیقه ای است اما لازم است به یک سری نکات در حین خرید نیز توجه کنید:

  • با کیفیت باشد: از آنجایی که قرار است سالها حلقه ازدواج خود را در دست داشته باشید لازم است از کیفیت بالایی برخوردار باشد. جنس و بدنه محکم حلقه این امکان را به شما میدهد که سالها بدون مشکل از آن استفاده نمایید.

 

  • راحت باشد: هرچقدر انگشتر راحت تر باشد و تنگ و زبر نباشد میتوانید همواره آن را به راحتی در انگشت خود داشته باشید. در غیر اینصورت ممکن است در برخی موارد آن را از انگشتتان خارج کنید.

 

  • ساده باشد: یک حلقه ساده در هر زمانی زیباست. اگر شما امروز یک حلقه شیک و ساده را انتخاب کنید تا چند دهه بعد همچنان حلقه شما زیبا خواهد ماند. چرا که همواره زیبایی در سادگی نهفته است.

 

 

  • از جنس طلا یا نقره باشد: اگرچه هویت است که به حلقه ازدواج ارزش و معنا میبخشد. اما اگر میخواهید حلقه خود را سالها بدون مشکل و بدون هیچگونه تغییر رنگ با خود داشته باشید بهتر است آن را از فلزاتی چون طلا و نقره انتخاب کنید.

 

برای خرید حلقه ازدواج به کجا مراجعه کنیم؟

از آنجایی که اکثرا افراد حلقه ازدواج خود را از جنس طلا و جواهر تهیه میکنند انتظار میرود که برای انتخاب حلقه ازدواج به گالری های طلا مراجعه کنید. معمولا در سطح شهر میتوان تعداد زیادی گالری طلا یافت و از میان مدلهای مختلف حلقه یک کدام را انتخاب کرد. اما باید دقت داشته باشید که یک مرکز معتبر را برای خرید انتخاب کنید. از طرفی دریافت شناسنامه جواهر و کاغذ خرید آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اما امروزه علاوه بر خرید حضوری میتوان به وب سایت های معتبر فروش طلا و جواهرات مراجعه کرد. این قبیل وب سایت ها مدلهای زیادی از طلا و جواهرات را موجود دارند به طوری که حتی شما عزیزان میتوانید برای سفارش ساخت مدل انتخابی خود اقدام کنید. یعنی میتوایند عکس یک مدل حلقه انتخابی خود را ارائه دهید و پس از مدت معین آن را تحویل بگیرید.

 

انتخاب حلقه ازدواج

 

چند مدل حلقه ازدواج ترند

در این بخش به معرفی چند مدل حلقه ازدواج اشاره میکنیم تا شما عزیزان بتوانید راحت تر برای انتخاب حلقه ازدواج اقدام نمایید:

 

حلقه ازدواج تک نگین

یکی از انواع حلقه های ازدواج که در میان خانم ها بسیار محبوب است حلقه های تک نگین هستند. این مدل حلقه ها معمولا از یک رینگ ساده تشکیل شده اند که بر روی آن یک نگین از جنس الماس یا نگین اتمی ساده تعبیه شده است. معمولا برش نگین روی این حلقه ها از نوع برلیان بوده که زیبایی خارق العاده ای به آن میبخشد.

 

حلقه ازدواج رینگی

یکی از ساده ترین و در عین حال پرطرفدارترین حلقه های ازدواج از نوع رینگ است. این حلقه ها به صورت مشتریک برای خانم ها و آقایان طراحی میشوند و ست کردن آن ها به سادگی صورت میگیرد. نوع طلای زرد و طلای سفید این نوع حلقه ها در بازار موجود است.

 

 

حلقه و پشت حلقه

یکی از انواع حلقه ها که در سالهای اخیر بسیار ترند شده است حلقه و پشت حلقه است. در این مدل معمولا از یک حلقه تک‌نگین زیبا و یک رینگ ساده یا یک رینگ با نگین های کوچک تشکیل شده است. بدیهی است که این دو نوع حلقه در کنار یکدیگر زیبایی خارق العاده ای در به دست عروس خانوم ها میبخشند.

 

حلقه های جواهر

انتخاب حلقه ازدواج جواهر باید قدری با حساسیت و دقت بالا اقدام شود. حلقه جواهر به حلقه هایی گفته میشوند که برروی آن ها سنگ های قیمتی کار شده باشد که در سایر جواهرات هم کاربرد دارند. سنگ های نظیر الماس، یاقوت کبود، یاقوت سرخ و غیره از انواع سنگ هایی هستند که برروی حلقه های ازدواج تعبیه میشوند. اما از آنجایی که شناسایی سنگ جواهر کاری تخصصی و سخت است لازم است برای جلوگیری از هرگونه کلاه برداری و سواستفاده به گالری ها و وب سایت های معتبر در سرتاسر کشور مراجعه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *