مقالات

معرفی حلقه ازدواج اروپایی + انواع انگشتر ازدواج

ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی حلقه ازدواج اروپایی بپردازیم. و به شما انواع انگشتر ها برای مراسمات و مجالس مختلف بخصوص جشن ازدواج را معرفی کنیم. ما در این مقاله ابتدا به یک سری توضیحات کوتاه درباره تاریخچه استفاده از انگشتر می پردازیم. سپس انواع انگشتر های مورد استفاده در مراسم های نامزدی، عروسی و … را یک به یک بررسی می کنیم. علاوه بر بررسی انواع انگشتر، ما مدل های مختلف انگشتر را هم تشریح خواهیم کرد. اما قبل از همه این ها باید بدانیم که حلقه ازدواج دقیقا چیست؟ حلقه ازدواج به حلقه ای معمولا فلزی گفته می شود که متاهل بودن فرد را نشان می دهد. پس از ازدواج زوجین، چه عروس و چه داماد این حلقه را به نماد وفاداری و تعهد به دست می کنند. انگشتی که انگشتر بر روی آن قرار می گیرد، انگشتری نام دارد.

 

تاریخچه استفاده از حلقه ازدواج

همانطور که در بالا گفته شد پس از مراسم عروسی یا نامزدی، هر کدام از زوجین یک انگشتر را بدست می کنند. در فرهنگ های مختلف بین پوشیدن انگشتر در دست راست و چپ تفاوت وجود دارد. در ایران انگشتر در دست چپ قرار می گیرد. خواستگاه اولیه استفاده از حلقه ازدواج به اروپا باز می گردد. اما مردم در ایران باستان هم رسم پوشیدن حلقه ازدواج را داشته اند. حتی رسم تعویض حلقه ها هم از همان دوران باقی مانده است. در اینجا یادآوری دلیل قرارگیری انگشتر در انگشت چهارم جالب خواهد بود. یونانیان باستان بر این باور بودند که در انگشت چهارم رگی وجود دارد که مستقیما به قلب متصل می شود. که به آن رگ عشق می گفتند. در نتیجه حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می دادند. در ادامه مقاله حلقه ازدواج اروپایی با ما همراه باشید.

 

انگشتر مراسم نشان

در بالا تاریخچه استفاده از حلقه ازدواج گفته شد. در اینجا به بررسی حلقه مراسم نشان می پردازیم. از گذشته تا به امروز در فرهنگ ایرانیان، رسم اینگونه است. که خانواده داماد برای نشان دادن علاقه و اشتیاق و همچنین قول گرفتن از عروس برای ازدواج، یک حلقه زیبا تهیه می کنند. قیمت و زیبایی این حلقه نشان دهنده دست و دلبازی و سلیقه خانواده داماد به خصوص خود داماد است. و همانطور که در بالا هم بیان شد، حلقه باید در انگشت چهارم دست چپ قرار بگیرد. گفتنی است که مراسم نشان بعد از مراسم خواستگاری انجام می شود. در این مراسم استفاده کردن از حلقه ازدواج اروپایی کاربرد ندارد. همانطور که از نام این حلقه پیداست، از این مدل از انگشتر در جشن عروسی استفاده می شود. در بند بعدی به شرحی از ویژگی های انگشتر نامزدی خواهیم رسید.

 

حلقه مخصوص جشن نامزدی

در بالا حلقه مراسم نشان توصیف شد. در این جا انگشتر جشن نامزدی را بررسی می کنیم. اگر بعد از مراسم نشان قرار بر این باشد که یک مراسم دیگر با عنوان نامزدی برگزار شود. خانواده داماد این بار هم حلقه ای را به عروس خانم هدیه می دهند. گفتنی است که به طور معمول انگشتر نامزدی باید زیبا تر و با ارزش تر از حلقه نشان باشد. عروس این انگشتر جواهر را در کنار حلقه نشان قرار می دهد. گفتنی است که در اکثر جاهای ایران، به جای مراسم نشان و نامزدی تنها جشن نامزدی برگزار می شود. یا اگر مراسم نشان در کار باشد، به جای انگشتر چیز دیگری به عروس پیش کش خواهد شد. به نظر می رسد که حلقه ازدواج اروپایی برای این مراسم تا حدی مناسب باشد. ولی به شما پیشنهاد می شود که این حلقه بسیار زیبا را به عنوان غافلگیری برای جشن عروسی نگه دارید.

 

انگشتر جشن عروسی

حالا وقت استفاده از حلقه ازدواج اروپایی فرا رسیده است. انگشتر اروپایی معمولا به صورت ست و هماهنگ برای زوجین تهیه می شود. همان طور که می دانید در مراسم عروسی بهتر است که حلقه ها به یک شکل باشند. در اکثر موارد حلقه ای که برای عروس طراحی و تولید می شود ظریف تر و کوچک تر است. تا زیبایی بیشتری داشته باشد. در ادامه مدل های مختلف حلقه ازدواج را توصیف می کنیم. حلقه ساده یا باند: این مدل یک حلقه کاملا ساده بوده و طرح ها و برجستگی های روی آن خیلی کوچک و ساده هستند. این انگشتر از فلزات طلا، نقره، و پلاتین(طلاسفید) ساخته می شود. حلقه ابدیت: دور تا دور این حلقه با الماس های کوچک تزئین شده است. این حلقه برای جشن ازدواج چندان رایج نیست. حلقه تک نگین: این انگشتر ظاهری بسیار ساده اما قیمت بالایی دارد. قیمت آن بخاط قطعه الماسش است.

 

انگشتر اروپایی

انگشتر اروپایی در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود. در واقع حلقه ازدواج اروپایی به یک روش طراحی گفته می شود. بنابراین می توان بسیاری از انگشتر ها را در این دسته قرار داد. اما از آن جایی که این انگشتر به صورت ویژه برای ازدواج طراحی و تولید شده است. به شما پیشنهاد می شود که در مراسم عروسیتان حتما از این مدل از انگشتر استفاده کنید. زیبایی انگشتر اروپایی تا حدی است که حتی شما هم باید به افراد نزدیکتان استفاده از آن را در جشن عروشیان، توصیه کنید. این انگشتر بیشتر دارای قطعاتی از جواهر است و حلقه آن می تواند از جنس طلا یا نقره باشد. در برخی حلقه انگشتر اروپایی از پلاتین هم تولید می شود. اما زیبایی اصلی این سری انگشتر ها، به جواهراتی که روی آن ها کار می شود باز می گردد. در ادامه مطلب، به یک جمع بندی کلی درباره انگشتر اروپایی خواهیم رسید.

 

سخن آخر

ما در بند اول این مقاله به توضیحاتی در رابطه با سرگذشت و تاریخچه حلقه ازدواج پرداختیم. گفتیم که این حلقه از دیرباز کاربرد داشته و در فرهنگ های مختلف دیده شده است. اما خواستگاه اصلی آن اروپا می باشد. سپس مدل های مختلف انگشتر را معرفی کردیم که هر کدام در مراسم خاص خودشان به کار می روند. و قیمت و زیبایی آن ها هم با هم تفاوت دارد. و از جمله آن ها انگشتر مراسم نشان و انگشتر نامزدی را معرفی کردیم. سپس ویژگی های حلقه ازدواج اروپایی را بیان کردیم و گفتیم که چرا بهتر است از این حلقه و جواهرات در مراسم ازدواج استفاده شود. اگر باز هم به اطلاعات بیشتری نیاز دارید بهتر است به صفحات مرتبط مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *