مقالات

معرفی بهترین انواع انگشتر نشان نامزدی

یکی از سرنوشت‌ ساز ترین اتفاقاتی که برای هر جوان دم بختی اتفاق می‌افتد، ازدواج و نامزد شدن با فردی است که او را دوست دارد. بعد از مراسم خواستگاری، خرید حلقه نشان نامزدی یکی از رسم‌هایی است که باید در آن بسیار دقت و توجه داشت. برای مراسم نامزدی و اعلام این اتفاق به همگی باید داماد یک مدل انگشتر نشان نامزدی را برای عروس خانم تهیه کند و در زمان بله برون به دست عروس خانم بیندازد و نامزدی را رسما به همگی اعلام کند.

انگشتر نشان دارای مدل‌ها و انواع مختلفی است. این انگشتر اولین هدیه است که خانواده داماد به عروس خانم تقدیم می‌کند. پس در انتخاب آن تمام دقت خود را باید به کار برد. در این مقاله به نمونه‌های از انگشتر نشان می‌پردازیم.

ویژگی انگشتر نشان نامزدی

اولین هدیه داماد به عروس خانم که همان انگشتر است، بیشتر دارای طرح، شکل، ساده سبک، زیبا، تک نگین و ظریف بوده و از جنس طلا است. البته نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم همین‌طور بوده و انگشتر نشان با همین ویژگی‌ها خریداری می‌شود. این انگشتر معمولا با انتخاب و سلیقه خانواده داماد انتخاب می‌شود و با حلقه ازدواج که توسط خود عروس داماد انتخاب می‌شود، تفاوت دارد.

انگشترهای نشان دارای مدل‌های مختلف و متنوعی است که می‌تواند از طلای سفید نگین‌دار، طلای زرد، بدون نگین و تک نگین باشد که برای عروس خانم انتخاب می‌شود. این انگشتر در دست راست در روز قرار گرفته و معمولا بدون هماهنگی و صحبت قبلی با عروس خانم تهیه و به او هدیه می‌شود و مانند حلقه نامزدی مشترک نیست. در این مقاله می‌خواهیم بهترین نمونه و جدیدترین انگشتر نشان نامزدی را به شما معرفی کنیم که بتوانید عروس خانم‌ها را تحت تاثیر قرار دهید.

انگشتر نشان نامزدی در سال جدید

همان‌طور که گفته شد، انگشترهای نشان بدون نگین یا تک نگین و یا پر نگین هستند که با توجه به سلیقه شخص خریداری می‌شوند. بهترین نمونه انگشترهای نشان همان مدل تک نگین هستند که البته به دلیل که به حلقه ازدواج شبیه است، زیاد به آن به‌ عنوان انگشتر نشان توجه نمی‌شود.

انگشتر نشان نامزدی بسیار ساده با نگینی برلیان که بسیار شیک و ظریف است که یکی از نمونه انگشترهای جدید نشان که در سال جدید هم محسوب می‌شود. این انگشترهای تک نگین از هر نگین دلخواهی می‌توان در آن استفاده کرد. این نگین‌های کار شده ریز و خیلی  درخشان روی انگشتر تزیین می‌شوند که در دست عروس خانم جلوه زیادی خواهد داشت.با توجه به سلیقه می توانند جواهرات را انتخاب کنند.

انگشتر نشان نامزدی ترند در سال 2023

اگر فکر خرید یک انگشتر نشان طبق مد روز و منحصربه‌فرد هستید که لایق همسر یا عروس آینده شما باشد، ابتدا با مدل‌های جدید انگشترها آشنا شوید که بتوانید با دید بهتر انتخاب خود را انجام دهید.

 

انگشتر نشان سولیتر solitaire

این انگشتر نشان سولیتر نمونه از انگشترهایی است که بسیار پرطرفدار و مورد پسند جوانان است. البته چند سالی است که در ایران هم بسیار محبوب واقع شده است. این انگشتر دارای تک نگین درشت روی پایه انگشتر است که شما می‌توانید از هر نگین دلخواه دیگری در آن استفاده کنید.

یک نکته مهم این انگشتر تک نگین بودن آن است که در مدل‌های کاملا ساده طراحی می‌شوند. به همین سادگی و تک نگین بودن موجب شده هرساله از جمله انگشترهای نشان ترند محسوب شود. این انگشتر گرد برلیان پرطرفدار است ؛ اما برش‌های مربعی، بیضی و مستطیلی امرالد هم توجه همگان را به خود جلب کرده و می‌توان گفت از انگشترهای مد روز محسوب می‌شوند.

انگشتر نشان هیلو (Halo) پنهان

این انگشتر را معمولا بیشتر افراد می‌شناسند و همیشه طرفداران خود را داشته است. این انگشتر همان انگشترهای تک نگینی هستند که البته به دلیل اینکه دور تک نگین را هاله‌ای از نگین‌های ریز پوشانده است و بیشتر موجب درخشندگی و زیبایی آن شده است متفاوت جلوه می‌کند. انگشتر نشان نامزدی هیلو تغییر کوچکی هم پیدا کرده که از ترند های روز امسال هم محسوب می‌شود. این تغییر هم روی هاله دور تک نگینی که در مرکز انگشتر قرار دارد، پایین‌تر از طرح‌های قبل ایجاد شده است.

سبک ۳ نگین یا ۳ سنگ انگشتر

این انگشتر جواهر دارای سه نگین درشت است که با هم هماهنگ هستند. این سنگ‌های زیبایی که در مرکز قرار می‌گیرند با سنگ‌های کناری و اطراف آن موجب می‌شود، فوق‌العاده جذاب دیده شوند. مانند برند تیفانی که یک انگشتر نامزدی دارای یک سنگ درشت درخشان در وسط و دو سنگ الماس، یاقوت و یا برلیان در دو سمت آن که به زیبایی و درخشندگی آن کمک می‌کند. پایه نگین تیفانی چنگکی شکل است یک تک نگین را در بر می‌گیرد و همیشه مد روز بوده است. برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه‌ مند هستند انتخاب بسیار مناسبی است.

 

جایگزین مقرون‌ به‌ صرفه برای انگشتر الماس

با اینکه اکثر خانم‌ها انگشترهای الماس علاقه‌مند هستند؛ اما در مقابل خانم‌هایی هم هستند که به مدل‌های روز بیشتر علاقه نشان می‌دهند. بیشتر افراد توان خرید انگشتر نشان نامزدی الماس را ندارند که  می‌توانند به‌جای آن از سنگ‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری انتخاب کنند. یعنی انگشتری با سنگ‌های مانند: یاقوت، سنگ ماه تولد و… که می‌تواند منحصربه‌فرد و زیبا باشد.

 

مدل انگشتر اونیکس

این انگشتر دارای وزن ۵.۶۷ گرم بوده و از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. این انگشتر بسیار زیبا و شیک بوده و گزینه مناسبی برای نشان نامزدی و حتی ازدواج محسوب می‌شود. این انگشتر دارای طراحی بسیار زیبا و درخشانی است که بسیار مستحکم بوده و قابل سایز شدن هم هست.

 

انگشتر طلای نشان نامزدی

انگشتری زیبا که مناسب نامزدی بوده و چشم‌ نوازی و جلوه زیبایی دارد. حتی می‌توان با نگین‌های جواهر هم آن را تزیین کرد. این انگشتر دارای وزن ۳.۲۰۰ گرم است و از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و از محبوب‌ترین مدل‌های انگشتر که پرطرفدار هم محسوب می‌شود. از این مدل، طرح‌های مختلفی ساخته شده که می‌توان طبق سلیقه نمونه‌هایی از آن را انتخاب کرد. البته می‌توان نگین‌هایی که روی این انگشترها استفاده می‌شود، از جواهر یا از جنس اتمی باشد.

 

انگشتر پایه کانالی شیک و بادوام

این مدل انگشتر نشان نامزدی که در پایه انگشتر کانال‌های فلزی دارد، دارای دو دیواره موازی طراحی شده و الماس داخل این کانال‌ها قرار می‌گیرد. فاصله بین سنگ‌های قرار داده شده در کانال از یک ورق کاغذ هم بیشتر نیست و یک انگشتر بسیار شیک و محکم و مناسب نامزدی محسوب می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین مدل های انگشتر برلیان نامزدی

 

کلام پایانی

انگشتر نشان نامزدی یک هدیه محبوب و ارزشمندی است که از طرف خانواده داماد و عروس خانم هدیه می‌شود. پس باید در انتخاب و خرید آن بسیار دقت و توجه نشان داد. حتی می‌توان قبل از انتخاب و خرید اطلاعات مختصری در مورد این نمونه انگشتر نشان و نامزدی پیدا کرده و در انتخاب بهترین مدل موفق بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *