مقالات

توضیح و معرفی انواع تک‌ پوش طلا

تک‌پوش طلا

زیورآلات از گذشته تا کنون موردپسند اکثر خانم‌ها بوده است. مخصوصا اگر این زیورآلات زیبا و گران‌بها از جنس طلا باشند، میزان علاقه‌مندی ‌افزایش هم پیدا می‌کند. یکی از زیورآلات زیبا و موردعلاقه خانم‌های ایرانی که چند سالی است مد شده، انواع تک‌ پوش طلا است. این تک‌ پوش‌ها در واقع النگوهای پهنی هستند که مثل دستبندها به‌صورت تکی مورداستفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل به آن‌ها تک‌پوش می‌گویند.

این النگوهای پهن را می‌توان به‌صورت دائم و روزمره استفاده کرد و هم می‌توان در مجالس مجلل و عروسی‌ها از آن بهره برد. تک‌پوش طلا را می‌توان در دست چپ انداخته و موجب جذابیت و زیبایی بیشتر آن شد. همچنین این النگوها به دلیل پهن بودن دارای نقش‌ونگار و طراحی‌های خاصی هستند.

اگرچه این محصول مانند گردنبند جواهر و انگشتر مرسوم نباشد اما همچنان مجوب است .

انواع النگوی تک‌ پوش طلا

این اکسسوری زیبا، امروزه با اندازه و سایزهای مختلف در بازار وجود دارد و برای هر سن و سالی نمونه‌های خاصی وجود دارد. علاقه‌مندی خانم‌ها به این نوع زیورآلات موجب ساخته‌شدن انواع مختلف آن با طراحی و حکاکی‌های جالب و زیبا شده است. از مدل‌ها و انواع تک‌پوش طلا می‌توان به این نمونه‌ها اشاره کرد:

تک‌پوش طلا مدل مفتولی

این تک‌پوش وزن چندانی ندارد؛ اما ظاهر سنگینی دارد که به روش مخصوص و منحصربه‌فرد و با دستگاه‌های پیشرفته طراحی و تولید می‌شوند. ابتدا طلا را ذوب کرده و در قالب‌های مخصوصی می‌ریزند که برای نوردکاری آماده شوند. مفتول را فنر پیچ می‌کنند تا برش‌های حلقه‌ای بزنند و با سایز و قطرهای مختلف و استاندارد برش زده و جوشکاری می‌کنند. سپس با ابزاری به نام دامله آن را به شکل دایره درمی‌آورند و بعد به آن جلا داده و پرداخت می‌کنند. در آخر آبکاری و تراشکاری تا یک تک‌پوش زیبا آماده شود.

النگو تک‌پوش مدل دامله

این هم نوعی تک‌پوش است که به‌صورت منحنی‌شکل و گنبدی است؛ زیورآلاتی که به‌صورت قلب، چهارگوش و بیضی تولید می‌شوند را دامله می‌گویند. به دلیل وزن کم و توخالی بودن آن است که به این نام نامیده می‌شوند. البته در برابر ضربه مقاوم هستند.

تک‌پوش مدل اماراتی

این النگوهای طلای اماراتی ‏پهنای زیادی دارند و تراشه‌های ظریفی روی آن حکاکی شده و بسیار موردپسند و علاقه خانم‌ها هستند. از مزایای انواع تک‌ پوش طلا مدل اماراتی می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها اشاره کرد. زیرا در برابر ضربه مستحکم بوده و یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. می‌توان از این تک‌پوش در مجالس و مصرف روزانه نیز استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی : چه سرویس طلایی برای نامزدی مناسب است؟

معرفی انواع تک‌ پوش طلا

 

معرفی مدل های النگوی تک پوش طلا

بعد از آشنایی با انواع این نوع تک پوش طلا ، حالا تعدادی از مدل‌های معروف آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. این النگوها با طراحی زیبا می‌توانند انتخابی مناسب برای انواع مناسبت‌ها باشند. این مدل‌ها عبارت‌اند از:

تک‌پوش طلا مدل بهشت

از زیباترین و جدیدترین نوع تک‌پوش‌ها بوده که دارای زیبایی و ظرافت خاصی است. در رنگ‌های سفید و زرد قابل سفارش است. این تک‌پوش دارای درخشش بسیار شگفت‌انگیزی است که موجب زیبایی بیشتر آن می‌شود. در سایز یک تا پنج قابل سفارش بوده و وزن آن ۱۹.۵ تا ۲ گرم است.

تک‌پوش طلا طرح ورساچی

این تک‌پوش بسیار زیبا بوده و کیفیت بالایی دارد. دارای جلوه بسیار عالی بوده و وزنی حدود ۶.۵ تا ۷.۵ گرم را دارد که برای یک تک‌پوش وزن خوبی است.

تک‌پوش طلا مدل حلما

این تک‌پوش زیبا با قطر دو و نیم سانتی‌متر از نوع دامله بوده که گنبدی شکل و بسیار محکم است. از طلای ۱۸ عیار ساخته شده که می‌توان آن را در سه سایز سفارش داد. از انواع تک‌ پوش طلا جذاب با طراحی‌ ساده و محکم است که می‌توان گفت یکی از جدیدترین مدل‌های برند محسوب می‌شود که دارای وزن ۷ ۲۳.۹ گرم و رنگ زرد است. لبه‌های این تک‌پوش به داخل لوله شده که در استحکام آن موثر است. طرح روی این تک‌پوش به‌صورت نقطه تراش‌دار و مات است.

تک‌پوش دامله مدل راز

این تک‌پوش زیبا مخصوص خانم‌ها است که دارای وزن ۱۷ گرمی بوده و از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. این تک‌پوش بسیار براق بوده و درخشندگی فوق‌العاده‌ای دارد.

تک‌پوش طلا تمام مچ شیک

یک تک‌پوش زیبا با طرح‌ خاص و ویژه‌ای است که باعث منحصربه‌فرد شدن آن در مقایسه با بقیه شده است. دارای سایزبندی بوده و همه افراد بدون مشکل می‌توانند به‌راحتی نمونه‌ای از آن را خریداری کنند. این تک‌پوش هم برای استفاده در مجالس و مهمانی و هم استفاده روزمره مناسب است. علاوه بر زیبایی که دارد، در دست راحت بوده و می‌توانید به‌صورت تکی یا با یک دستبند ظریف کنار آن استفاده کنید.

برای تعادل می‌توانید در دست راست خود هم چند النگوی ظریف استفاده کنید. از انواع تک‌ پوش طلای است که حتی افراد سخت‌پسند را هم راضی می‌کند. پس می‌توان برای درخشیدن در مهمانی‌ها از این النگوی تمام مچ شیک استفاده کرده و استایل خود و همچنین سرویس جواهرات خود را تکمیل کنید.

مدل تک‌پوش طلا طرح‌دار

این تک‌پوش دارای پهنا و ضخامت زیادی است. هر چه به‌طرف انتهای تک‌پوش می‌روید، پهنای آن کمتر شده و قسمت جلویی کار بیشتر نمایان است، پهن‌تر به نظر رسیده و بند آن باریک‌تر و پهنای کمتری دارد. این تک‌پوش دارای حفره‌های توخالی در پشت کار است که سبک کار شده است. به همین دلیل کمی از وزن تک‌پوش طلا را کمتر می‌کند و قیمت آن را هم کاهش داده است.

این تک‌پوش دارای سطح آینه‌ای و صیقلی است و جلوه براقی دارد. این اکسسوری با طرح‌های دندانه داری که دارد بی‌نظیر جلوه می‌کند و همین طرح‌ها موجب جلوه بیشتر آن شده است.

 

تک‌پوش نما دار مات و براق

نمای کلی این تک‌پوش، طرح زیبای فوق‌العاده‌ای دارد و کشیده است. دارای حلقه‌ای بیضی‌شکل بوده و این حلقه‌ها توخالی و یک خط در میان مات و براق هستند. همین موضوع موجب بیشترشدن جلوه این زیورآلات شده است و حتی از جمله شکیل‌ترین انواع تک‌ پوش طلا هم محسوب می‌شود. این تک‌پوش مناسب مهمانی‌ها و موقعیت‌های ویژه است.

 

نگهداری از انواع تک‌پوش طلا

این زیورآلات زیبا را باید طوری نگه‌داری کنید که درخشش و زیبای خود را حفظ کنند و مثل روز اول که خریداری‌شدند، جلوه کنند. برای این کار باید به نکاتی که در مورد نگهداری این تک‌پوش‌های زیبا گفته می‌شود توجه کنید. چند نمونه از آن نکات عبارت‌اند از:

  • از این تک‌پوش‌های خاص و زیبا در زمان‌های مخصوص و ویژه استفاده کنید که کمتر دچار آسیب شوند.
  • عطر و ادکلن را هیچ‌وقت روی النگو یا تک‌پوش‌های خود اسپری نکنید.
  • النگوهای نازک‌تر بیشتر در معرض آسیب هستند؛ زیرا از مقاومت کمتری در مقابل ضربه برخوردار هستند. این النگوها را در زمان خواب از دست خود خارج کرده و در جعبه مخصوص که دارای پارچه در کف و دیوار است قرار دهید.
  • قبل از حمام‌کردن حتما النگوها را از دست خود خارج کنید.
  • دمای زیاد و حتی رطوبت برای جواهرات و طلا مناسب نیست. پس سعی کنید، این زیورآلات زیبا را در مقابل آن‌ها حفظ کنید.

 

حکاکی روی تک‌پوش‌های طلا

بیشتر تک‌پوش‌ها دارای طراحی‌های خاصی هستند که موجب جذابیت بیشتر آن‌ها شده و باعث علاقه‌مندی بانوان جوان به آن‌ها می‌شود. افراد می‌توانند روی این تک‌پوش‌های پهن خود را با تاریخ یا حتی جمله‌های خاص را به‌صورت کاملا اختصاصی سفارش دهند. هر چه انواع تک‌پوش طلا پهن‌تر باشد، حکاکی‌کردن روی آن راحت و زیباتر جلوه می‌کند.

اگر تک‌پوش را برای خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید هر طرحی را مانند: اسم‌ها، ماه تولد، نماد مذهبی، تاریخ، جملات و طرح‌های مینیاتوری را  روی آن حک کرد. تراش و حکاکی روی این تک‌پوش‌ها بیشتر جلوه می‌کند. برای این کار می‌توانید به جواهری معتبری مراجعه کرده و طراحان متخصص می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

کلام پایانی

زیورآلات امروزه دارای اجزا و قسمت‌های مختلفی هستند و هر فردی به نوع خاصی از این اکسسوری‌ها علاقه‌مند هستند. در این مقاله به انواع تک‌ پوش طلا  زیبا اشاره کردیم که بی شک همه خانم‌ها از پیر تا جوان عاشق آن هستند. این زیورآلات دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی هستند که طبق سلیقه و نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *