مقالات

معرفی بهترین مدل های انگشتر برلیان نامزدی

برلیان چیست؟

پیش از آنکه به انگشتر برلیان نامزدی بپردازیم ابتدا لازم است بدانیم برلیان چیست؟ همانطور که میدانید اکثر سنگ ها و کانی های موجود در طبیعت به صورت بی شکل یافت میشوند. یعنی یافتن یک بلور کامل از یک کانی امری نادر است. از این رو معمولا پس از جمع آوری سنگ های قیمتی تا نیمه قیمتی آن ها را در کارگاه های مخصوص تراش میدهند و به شکل های مختلفی در می آورند.

در کل سنگ هایی که در ساخت طلا و جواهرات مورد استفاده قرار میگیرد سنگ های قیمتی تا نیمه هستند. همانطور که گفته شد در حالت عادی سنگ ها برای استفاده در صنعت طلا و جواهر باید تراشیده شوند. یعنی حتی سنگ های الماس، یاقوت و غیره نیز ابتدا تراشیده و سپس استفاده میشوند. در این میان یکی از بهترین و ارزشمند ترین نوع تراش، تراش برلیان است. از این رو به الماسی که به سبک برلیان تراشیده شده باشد الماس برلیان نامیده میشود.

 

برلیان چه ویژگی هایی دارد؟

حال که دانستیم برلیان چیست احتمالا اکنون دیگر تصویر ذهنی درستی از انگشتر برلیان نامزدی در ذهنتان نقش بسته باشد. بیشتر افراد گمان میکنند که برلیان نوعی سنگ یا کانی قیمتی است که البته این تصور صد در صد اشتباه است. درواقع برلیان نوعی تراش از کانی الماس محسوب میشود. از این رو به نوعی تراش گرد که موجب افزایش استحکام و درخشندگی الماس میشود برلیان میگویند.

الماس های برلیان تقریبا دارای ۵۶ وجه تراش خورده که موجب انعکاس نور در جهات مختلف میشود. حتی ممکن است این انعکاس باعث دیده شدن یک رنگین کمان کوچک در بعضی از وجه های آن شود. در دهه ۱۷۰۰ برش برلیان پا به عرصه صنعت جواهرات گذاشت. از آن زمان تاکنون جواهر سازان در تلاش هستند کیفیت تراش برلیان را به حداکثر خود برسانند.

 

آیا الماس همان برلیان است؟

بیایید یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم آیا انگشتر برلیان نامزدی همان انگشتر الماس است؟ در جواب این سوال باید با قطعیت بگوییم خیر! همانطور که اشاره شد برلیان فقط نوعی تراش است که برروی سنگ های قیمتی چون الماس پیاده سازی میشود‌‌. الماس نوعی کانی است که طی میلیون ها سال در دل زمین تشکیل میشود. الماس پس از آنکه از معادن استخراج شد برای تراشیدن به کارگاه های تراش کاری برده میشوند.

سپس در آنجا به روش ها و شکل های مختلفی تراش میخورند. طی این فرآیند الماس با سبک های گوناگونی نظیر ماکیز، باگت، پرنس و برلیان تراشیده میشوند. جالب است بدانید که الماس بیشترین درجه سختی را در بین کانی های مختلف دارد. عنصر اصلی تشکیل دهنده کانی الماس کربن است. جالب است بدانید همین کربن میتواند عنصر تشکیل دهنده یکی از نرم ترین کانی ها باشد که گرافیت نامیده میشود.

 

 

مطلب پیشنهادی : انواع انگشتر برلیان تک نگین برای نامزدی

چرا انگشتر برلیان نامزدی پر طرفدار است؟

انگشتر برلیان نامزدی به واسطه قیمتی بودن آن، زیبایی، درخشندگی و خاص بودن جز پر طرفدار ترین انگشتر ها برای نامزدی محسوب میشوند. به همین دلیل است که روزانه به تعداد درخواست ها برای خرید انگشتر برلیان افزوده میشود. چه بسا افرادی وجود دارند که اطلاع کافی از ماهیت برلیان ندارند. که حتی ممکن است در این میان با کلاه برداری افراد سودجو رو به رو شوند.

به همین دلیل ما پیشنهاد میکنیم چنانچه قصد خرید انگشتر برلیان اصل دارید حتما به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایید. فروشگاه های طلا و جواهراتی که در بازار طلا فروش ها فعالیت میکنند و سابقه طولانی در این زمینه دارند میتوانند انتخاب مطمعنی باشند. همچنین لازم است بعد از خرید حتما شناسنامه یا کاغذ خرید جواهر را از فروشنده درخواست نمایید.

 

چرا برلیان گرانترین نوع تراش محسوب میشود؟

برلیان گرد، گران ترین نوع تراش محسوب میشود. بنابراین انگشتر برلیان نامزدی نیز جز گران تریت انگشترها در جهان محسوب میشود. به طوری که اگر یک سنگ الماس به روش برلیان تراش خورده باشد قیمتش چند برابر سنگ الماس هم وزن خود خواهد داشت. علت این موضوع در دور ریز سنگ الماس است. درواقع برای تراشیدن سنگ الماس به روش برلیان گرد چیزی حدود ۶۰درصد آن دور ریخته میشود.

این بدان معنی است که خریدار باید بتواند هزینه این دور ریز سنگ الماس را بپردازد. جالب است بدانید چیطی حدود ۷۵درصد از الماسی که در بازار خریدو فروش میشود به سبک برلیان تراشیده میشود. این برش میتواند در افزایش درخشندگی الماس و از بین بردن رنگ های ناشی از ناخالصی کاربرد بالایی داشته باشد. همچنین این نوع برش باعث افزایش قوام و استحکام در الماس میشود.

 

طرح های مختلف از انگشتر برلیان نامزدی

عموما یک سری طرح های ساده و زیبا برای انگشتر برلیان نامزدی بکار گرفته میشود.

 

  • انگشتر برلیان تک نگین: در حال حاضر پرطرفدارترین انگشتر برلیان برای نامزدی انگشترهای تک نگین هستند. این نوع انگشترها معمولا دارای یک تک نگین درشت در مرکز انگشتر بوده که برروی یک حلقه ساده سوار است.

 

  • انگشتر تک نگین و حلقه نگین دار: این نوع انگشتر ها دارای یک تک نگین در مرکز حلقه ازدواج است. روی حلقه نیز نگین های ریز تری به منظور زیبایی هر چه بیشتر انگشتر کار گذاشته شده است. این نوع انگشتر ها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

  • انگشتر تک نگین و پشت حلقه: گاهی حلقه برلیان نامزدی از یک انگشتر تک نگین و یک پشت حلقه تشکیل شده است. پشت حلقه معمولا به واسطه نگین های بسیار کوچک تزیین شده است.

 

حرف آخر

در نهایت انتخاب انگشتر برلیان نامزدی بر عهده عروس خانم ها است. ممکن است هر فرد با توجه به سلیقه و خواست خود نوعی خاصی از این انگشترها را بپسندد. انگشتر نامزدی نمادی از تعهد و عشق و علاقه آقای داماد به عروس خانم است. به طوری که این انگشتر سالها با فرد باقی میماند. به همین منظور پیشنهاد میشود در هنگام خرید حتما سلیقه عروس خانم را در نظر بگیرید. امیدواریم تا اینجا از مقاله لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *