مقالات

معرفی انواع پابند طلا + راهنمای خرید بهترین پابند طلا

پابند طلا

انواع پابند طلا : اگر به دنبال زیباترین مدل پابند طلا هستید این مقاله را از دست ندهید. پابند یکی از زیبا ترین زیورآلاتی است که خانم ها از آن استفاده میکنند. اگرچه زیورآلاتی چون گردنبند، انگشتر، النگو و گوشواره جواهر خیلی مرسوم هستند و خانم ها به صورت متعدد از آن استفاده میکنند. اما پابند قدری نسبت به دیگر زیورآلات خاص تر بوده و افراد خاصی هم از آن استفاده میکنند.

این محصول از لحاظ ظاهری به دستبند شبیه است اما طول آن نسبت به دستبند بلند تر است. پابند معمولا از یک زنجیر بلند به اندازه مچ پا تشکیل شده است و روی آم زنجیر به کمک آویز ها و تکه های تزئینی، تزئین شده است. از این وسیله معمولا خانم ها در مراسمات مختلف و جشن ها استفاده میکنند تا به استایل خود زیبایی بیشتری ببخشند‌. بدیهی است برای دیده شدن پابند لازم است از در جشن ها پیرهن های کوتاه و کفش های پاشه بلند استفاده شود.

 

تاریخچه استفاده از پابند

حال که میخواهیم در مورد زیباترین مدل پابند طلا صحبت کنیم لازم است قدری به تاریخچه استفاده از این زیورآلات زنانه نیز بپردازیم‌. درواقع از هزارسال پیش و در فرهنگ های مختلف همواره از پایند به عنوان زیورآلات استفاده میشده است. برای مثال حدود ۴۵۰۰ سال پیش در بین النهرین سومری ها زندگی میکردند. امروزه قبر هایی از آن زمان کشف شده اند که بررسی ها نشان میدهد زنان ثروتمند از پاپند و سایز زیورآلات پا استفاده میکردند. همچنین در مصر باستان از افراد فقیر تا ثروتمند از پایند به عنوان زینت دهنده پا استفاده میکردند. در گذشته چون ایران در مسیر جاده ابریشم قرار داشت،  فرهنگ های مختلفی به ایران آورده میشد که یکی از آن ها استفاده از پایند بود. در فرهنگ هند نیز استفاده از پابند به قرن ها پیش برمیگردد. به قدری که در ادبیات آن ها استفاده از جواهرتی همچون پابند آورده شده است.

برای خرید جواهرات و طلا با بهترین قیمت و همچنین جدید ترین مدل ها به سایت جواهرات یونیک سر بزنید.

 

مدل های پابند طلا

بهترین انواع پابند طلا موجود در بازار

برای آنکه موفق شوید بهترین و زیباترین مدل پابند طلا موجود در بازار را تهیه نمایید به موارد زیر دقت کنید:

  • ابتدا به سایز بندی این محصول دقت کنید. زیرا لازم است پابند در جای درست و به خوبی در پایین ترین قسمت از مچ پا قرار بگیرد.

 

  • تعیین کنید که پابند را برای کجا میخواهید؟ اگر میخواهید از پابند فقط در مراسمات مختلف و جشن ها استفاده کنید پابند های ظریف طلا میتوانند انتخاب مناسبی باشند. اما اگر میخواهید از پابند به صورت روزانه استفاده کنید بهتر است پابند های محکم تری را خریداری نمایید.

 

  • سعی کنید پابندی را انتخاب کنید که از هر نظر با استایل و لباس شما هماهنگ باشد. یعنی اگر لباس و استایل عروسکی دارید از پابند های عروسکی و دخترانه تر استفاده کنید. اما اگر استایل اسپرت دارید از پابندهای اسپرت استفاده کنید.

 

راهنمای خرید پابند طلا

پس از آنکه طبق نکات گفته شده موفق شدید زیباترین مدل پابند طلا موجود در بازار را پیدا کنید به تمام جزییات آن دقت کنید. با دقت به زنجیر های آن توجه کنید که تمامی آن ها به درستی به هم متصل شده باشند. دقت کنید که مهره ها و زیور آلاتی که روی آن قرار گرفته است محکم سر جای خود باشند. حواستان باشد که قفل پایند از استحکام بالایی برخوردار باشد. استحکام و ظرفیت کلی پابند متناسب با فضایی باشد که میخواهید از آن استفاده نمایید. به هر حال طلا یک فلز باارزش است و لازم است به خوبی از آن مراقبت نمایید. از آنجایی که پابند روی مچ پا قرار میگیرد و شما کنترلی در نگهداری آن ندارید ممکن است بر اثر هر اتفاق کوچکی از پایتان جدا شده و گم شود. پس در هنگام خرید به تمامی جزئیات دقت کنید. انتخاب پابند با کیفیت یکی از اصول اصلی و اولیه خرید آن محسوب میشود.

 

سایز بندی پایند طلا

اگر پابند را در سایز درست انتخاب نکنید حتی اگر از زیباترین مدل پابند طلا هم استفاده کنید در پایتان نما نخواهد داشت. پس در هنگام خرید به سایز آن دقت کنید. در ادامه به سایز انواع پابند طلا میپردازیم. با مطالعه این بخش میتوانید به راحتی سایز پای خود را پیدا کنید:

 

  • X SMALL(XL): 23cm
  • SMALL(S): 24cm
  • MEDIUM(M): 24.5cm
  • LAGE(L): 26.5cm
  • X LARG(XL): 28cm
  • X X LARGE(XXL): 29cm

 

مطلب پیشنهادی : گردنبند اسم طلا و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

 

انواع پابند طلا

در قبل اشاره کردیم که زیباترین مدل پابند طلا  معمولا با دامن یا پیراهن کوتاه یا شلوارک استفاده میشود. به هر حال همه ما میدانیم که هدف استفاده از پابند زیباتر نشان دادن مچ پا است. در ادامه به انواع پابند میپردازیم:

 

  • پابند انگشتی: این نوع پابند معمولا به شکل صندل زنانه طراحی شده است. این نوع پابند معمولا برای پاهای ظریف و لاغر مناسب است.

 

  • پابند آویز: پابندهایی که از آن ها یک سری آویز ها در انواع و شکل های مختلفی آویزان است. این قبیل پابند نیز برای افرادی با پاهای لاغر مناسب است.

 

  • پابند مهره و سنگ: این قبیل پابند ها به کمک سنگ های زینتی و مهره های زیبا تزئین شده اند.

 

  • انگشتی مهره و سنگ: پابندهایی که به شکل صندل بوده و با مهر و سنگ های زینی، مزین شده اند.

 

  • انگشتی گیپور: پابند هایی که از گیپور هستند و به شکل صندل زنانه مزیت شده اند.

 

  • پابند مهره ای: پابندهایی که روی آن ها مهره های زیبا نصب شده است.

 

  • پابند صدفی : پابند هایی که با صدف تزئین شده اند.

 

حرف آخر

برای استفاده از زیباترین مدل پابند طلا لازم است:

 

  • پاهایتان را شیو کنید. یعنی پاهایتان عاری از هرگونه موی زائد باشد.
  • همچنین پاهای پینه بسته و دارای جای زخم میتواند از زیبایی پابند بکاهد. پس سعی کنید در چنین شرایطی ابتدا پاهایان را پدیکور کنید سپس از پابند ها برای زینت بخشیدن به آن استفاده کنید.
  • همچنین لاک زدن به ناخن های پا میتواند زیبای پابند را دوچندان کند.
  • در نهایت از پابند های زییا و مناسب با پاهایتان استفاده کنید. اگر پاهای درشتی دارید سعی کنید از پابند های درشت و اگر پاهای ظریفی دارید از پایند ظریف استفاده نمایید.

 

شما میتوانید برای خرید جواهرات ارزان یا متناسب با بودجه تان را از سایت جواهرات یونیک تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *