مقالات

ست برلیان مدل اشک شامل چه مواردی است + معرفی ست و نحوه خرید

ممکن است در فضای مجازی یا وب سایت های مختلف و یا حتی گالری های طلا و جواهر با ست برلیان مدل اشک مواجه شده باشید. این مدل ست مانند دیگر ست های برلیان دارای طرفداران خاص خود است. به طوری که معمولا افراد زیادی برای سفارش و ساخت ست مدل اشکی به گالری ها و سایر مراکز مراجعه میکنند‌.

در همین راستا ما مقاله ای ترتیب دادیم که در آن  ست مدل اشکی برلیان برای شما عزیزان شرح دهیم. پس چنانچه شما هم جز افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به طلا و جواهرات دارید و میخواهید در این زمینه بیشتر مطالعه کنید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. ما در اینجا علاوه بر توضیح و تشریح مفهوم برلیان، به انواع ست های برلیان نیز میپردازیم. پس با ما باشید.

 

کاربرد سنگ های قیمتی در جواهر سازی

حال که می خواهیم در مورد ست برلیان مدل اشک صحبت کنیم لازم است قدری بیشتر با صنعت طلا و جواهر و سنگ های قیمتی آشنا شویم. در صنعت طلا و جواهر از دو گروه سنگ یا به عبارت درست تر و علمی تر از دو گروه کانی استفاده میکنند. کانی های قیمتی و کانی های نیمه قیمتی .  این دو گروه کانی را پس از تراش از آن به عنوان نگین استفاده میکنند. جالب است بدانید هر چه قدر یک کانی دارای درجه خلوص بالاتری باشد قطعا ارزش و قیمت بالاتری هم خواهد داشت. این بدان معنی است که هر چقدر در یک کانی ناخالصی(عناصر مختلف) کمتر باشد آن کانی دارای خلوص بیشتر و در نتیجه ارزش بیشتری است.

 

سنگ های قیمتی: کانی هایی که در دسته سنگ های قیمتی قرار میگیرند شامل : الماس، یاقوت سرخ ،یاقوت کبود ، زمرد و غیره است. مقدار این قبیل سنگ ها در طبیعت کم بوده و از زیبایی بی نظیری برخوردار هستند. از این رو ارزش و قیمت بسیار بالایی نیز دارند. از طرفی اگر از این قبیل سنگ های قیمتی در ساخت طلا استفاده شود، جواهر تولید میشود. درواقع جواهر طلایی است که توسط سنگ های قیمتی تا نیمه قیمتی مزین شده باشد.

 

سنگ های نیمه قیمتی: سنگ هایی نظیر آمیتیست، عقیق، فیروزه، گارنت و غیره در دسته سنگ های نیمه قیمتی قرار میگیرند. ایم قبیل سنگ ها نیز برای زیبا سازی و ساخت نگین در صنعت طلا و جواهر مورد استفاده قرار میگیرد.

 

سنگ برلیان چیست؟

اما موضوع مقاله ما برلیان مدل اشک است. پس چرا در هیچ کدام از تقسیم بندی های ما سنگ برلیان موجود نبود؟ جالب است بدانید که برخلاف تصور عموم مردم برلیان، سنگ نیست! بله درست متوجه شده اید. برلیان سنگ نیست. درواقع برلیان به نوعی تراش گفته میشود که معمولا برروی سنگ الماس پیاده سازی میشود. اما از آنجایی که این نوع تراش، باعث افزایش زیبایی، درخشندگی، مقاومت و دور ریز سنگ می شود باعث افزایش قیمت سنگ نیز میشود.

این بدان معنی است که وقتی یک سنگ را به روش برلیان تراش می دهیم مقدار دور ریز آن بیشتر شده و در نتیجه لازم است خریدار هزینه بیشتری را برای نگین مورد نظر بپردازد. احتمالا اکنون متوجه شده اید که چرا جواهرات برلیان دارای قیمت بسیار زیادی هستند.

 

نحوه انتخاب ست برلیان

سلیقه افراد مختلف در خرید جواهرات میتواند کاملا متفاوت باشد. برای مثال ممکن است یک نفر ست برلیان مدل اشک دوست داشته باشد و دیگری ست برلیان مدل گرد . اما این به معنی زشت یا زیبا بودن آن ست نیست! بلکه به معنی تفاوت در اندیشه و سلیقه است.

دنیای ما نیز با همین تفاوت ها زیباست. شما تصور کنید اگر همه مردم دنیا رنگ سبز را دوست داشتند چه اتفاقی می افتاد؟ همه خیابان ها، ماشین ها، لباس ها، کفش ها، کیف ها، رنگ درب خانه ها و غیره سبز میشد. آنوقت دیگر زیبایی و تفاوت  خود را از دست میدهد و تنها یک رنگ بر دنیا حاکم میشد.

به همین دلیل هم خداوند هر یک از ما را با سلایق گوناگون آفرید تا دنیایی زیبا و رنگارنگ داشته باشیم. این امر بر دنیای سرویس جواهرات نیز حاکم است. اگر مثلا همه افراد ست برلیان گرد دوست داشتند چه اتفاقی می افتاد؟ بله همین طور است. زیبایی و تنوع مفهوم خود را برای همیشه از دست میدهد.

 

ست برلیان مدل اشک

ست برلیان مدل اشک

 

ست برلیان مدل اشک یکی از ده ها مدل ست جواهراتی است که در صنعت طلا و جواهر ساخته میشود‌. در این مدل ست از نگین های اشکی شکل برای ساخت و پرداخت جواهر استفاده میشود.

 

گرنبند اشکی: طی این فرآیند روی قسمت مرکزی گردنبند یک نگین برلیان اشکی شکل قرار گرفته شده است. دور تا دور این نگین اشکی، معمولا نگین های ریزی برای واضح تر شدن شکل اشک کار گذاشته شده اند. زنجیر گردنبند نیز به دو صورت ساده ساده یا نگین دار طراحی میشود. نگین های این قسمت معمولا به شکل تک نگین گرد، گل یا برگ تنظیم شده اند و زیبایی بی نظیری به آن بخشیده اند.

 

 

گوشواره اشکی: برای ساخت گوشواره اشکی شکل نیز یک نگین اشکی از پایین ترین قسمت گوشواره کار شده است. در اطراف این اشک معمولا تک نگین های گرد به منظور بزرگ تر شدن و واضح تر شدن حالت اشک با کار رفته است. زنجیر گوشواره نیز میتواند با نگین های گرد، گل یا برگ مانند تزیین شده باشد.

 

انگشتر اشکی: برای ساخت انگشتر اشکی نیز در بخش مرکزی حلقه یک نگین اشک تراش قرار میگیرد.  انگشتر جواهر میتواند ساده یا با نگین های ریز و گرد تزیین شده باشد. اطراف نگین اشکی مرکزی نیز معمولا توسط نگین های ریز و گرد پر شده اند.

 

خرید برلیان مدل اشک

برای خرید ست برلیان مدل اشک می توانید از سه طریق اقدام نمایید. اولین مرحله خرید از گالری های طلا و جواهر است. برای این کار می توانید به گالری های معتبر موجود در سطح شهر مراجعه نمایید و در صورت داشتن موجودی خرید نمایید. دومین روش خرید اینترنتی است.

طی این روش با یک سرچ ساده می توانید وب سایت هایی که این مدل جواهر را موجود دارند بیابید و برای خرید اقدام نمایید. سومین روش هم سفارش ساخت است. برای این کار میتوانید از طریق وب سایت ها و یا مراجعه حضوری طرح مورد نظر خود را ارائه دهید تا بر اساس آن جواهر مورد نظرتان را بسازند. البته هزینه این روش نسبت به سایر روش ها گران تر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *