مقالات

زیباترین مدل حلقه برلیان + توضیح کامل و مشخصات

زیبا ترین مدل حلقه برلیان

خرید زیبا ترین مدل حلقه برلیان یکی از مهمترین ترین چیزهایی است که دختران جوان برای نامزدی به آن میپردازند. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که گاهی فرد ماه ها برای خرید یک حلقه نامزدی وقت میگذارد. حلقه ازداج یا نامزدی یکی از رسوم قدیمی و ماندگار برای پیوند زوجین محسوب میشود. درواقع این حلقه اولین هدیه ای است که آقای داماد به رسم تعهد و عشق به همسر آینده خود هدیه میدهد.

این فرهنگ و رسم در سرتاسر دنیا وجود دارد و در همه جای دنیا مرسوم است. حال از آنجایی که این حلقه قرار است تا همیشه به عنوان یک یادگار یا سمبل عشق با فرد باقی بماند، زیبایی و اصالت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم مقاله ای ترتیب دهیم که شما عزیزان بتوانید به کمک آن برای خرید حلقه نامزدی تصمیم بگیرید. پس اگر مایل هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

زیبا ترین مدل حلقه برلیان چه حلقه ای است؟

زیباترین مدل حلقه برلیان ، حلقه ای است که عروس خانم آن را دوست داشته باشد. یعنی ممکن است شما یک حلقه ای را انتخاب کنید که از نظرتان بهترین و زیباترین حلقه دنیا باشد. اما از نظر عروس خانم اینگونه نباشد. بنابراین پیشنهاد میشود چنانچه قصد خرید حلقه نامزدی دارید، به همراه عروس خانم آینده به خرید بروید و بر اساس خواست و سلیقه وی خرید کنید. منطقی است کسی که قرار است سالها یک انگشتر را به انگشت داشته باشد، آن را انتخاب نماید. گاهی خانواده داماد بدون نظر عروس خانم اقدام به خرید حلقه میکنند. که این کار معمولا سرانجام خوبی در پی نخواهد داشت. حال اگر میخواهید بدانید انگشتر برلیان اصل چه انگشتری است و دارای چه ویژگی هایی است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

انگشتر برلیان چیست؟

برای آنکه بتوانید زیباترین مدل حلقه برلیان را برای خود داشته باشید ابتدا باید منظور از انگشتر برلیان چیست؟ بسیاری از افراد گمان میکنند که برلیان نوعی سنگ یا الماس است. حتی گاهی برخی افراد سودجو این باور غلط را به مرد میخورانند و از قبال آن پول زیادی دریافت می کنند. درواقع لازم است بدانید ما هیچ سنگی به اسم برلیان نداریم‌. برلیان فقط نوعی برش گرد در سنگ است که باعث ایجاد زیبایی و درخشندگی بی نظیری در آن میشود. این نوع برش باعث افزایش طول عمر سنگ نیز خواهد شد. بنابراین هر سنگ قیمتی میتواند، به شکل برلیان تراش خورده باشد. اما اگر می خواهید انگشتر برلیان اصل خریداری کنید لازم است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از اصل بودن برش و سنگ آن خیالتان راحت باشد. پس فرق برلیان و الماس در چیست؟ در ادامه به این موضوع نیز پرداخته می شود. وجود این آیتم در سرویس جواهرات شما میتواند بسیار خیره کننده باشد.

 

 

فرق الماس و برلیان  چیست؟

برای آنکه بتوانید زیباترین مدل حلقه برلیان را خریداری کنید لازم است فرق الماس و برلیان را بدانید. همانطور که گفته شد برلیان نوعی برش گرد مانند است که بر سنگ الماس انجام می شود. اگر چه در گذشته روی تمامی سنگ ها این نوع برش توسط جواهر سازان صورت می گرفت. اما الماس یک نوع سنگ قیمتی است. حال سنگ الماسی که توسط برش برلیان شکل گرفته باشد از کیفیت، زیبایی، طول عمر و درخشندگی بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین این نوع برش باعث افزایش قیمت در الماس خواهد شد. درواقع برلیان گران قیمت ترین تراشی است که روی سنگ الماس پیاده میشود. که البته ۷۵درصد الماس موجود در بازار توسط برش برلیان شکل گرفته اند. با این حال معمول است برخی افراد جواهرات را به نام برلیان به شما بفروشند. به همین دلیل در بخش بعدی به چند نکته مهم در هنگام خرید برلیان می پردازیم :

 

زیباترین حلقه برلیان

 

مشخصات برلیان چیست؟

برای خرید زیباترین مدل حلقه برلیان به نکات زیر توجه کنید:

وضوح برلیان: یک سنگ الماس با تراش برلیان با کیفیت باید از وضوح بالایی برخوردار باشد. اما خب طبیعتا دقت بالای این وضوح با چشم قابل دیدن نیست. این کار باید توسط متخصصین و با ابزار مخصوص صورت گیرد.

رنگ برلیان: یک الماس برلیان با کیفیت کاملا بی رنگ است. هرچقدر یک الماس برلیان بی رنگ تر باشد یعنی ناخالصی کمتری دارد. پس کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

سنگ برلیان: باید در حین خرید از اصل بودن سنگ برلیان اطمینان حاصل کنید. زیرا ممکن است هر سنگ یا حتی شیسه را به عنوان سنگ اصل به شما بفروشند.

پس پیشنهاد میشود برای خرید انگشتر برلیان از یک متخصص کمک بگیرید یا به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. همچنین جواهر مورد نظر باید دارای شناسنامه معتبر باشد.

 

چه انگشتری برای انگشت من مناسب است؟

اگر می خواهید زیباترین مدل حلقه برلیان را داشته باشید لازم است بر اساس شکل و ساختار انگشتان دستتان آن را انتخاب کنید. جالب است بدانید افرادی که انگشتان باریک و کشیدن دارند بهتر است از انگشترهایی با طرح افقی استفاده کنند. با این کار انگشتان قدری کوتاه تر و متعادل تر نشان داده میشوند. افرادی هم که انگشتان کوتاه تر و ضخیم تری دارند بهتر است از انگشترهایی با طرح عمودی استفاده کنند. این قبیل انگشترها باعث کشیده تر نشان دادن انگشت دست میشوند. هرچقدر انگشتر با ساختار انگشتانتان تطابق بیشتری داشته باشد، زیبایی آن دوچندان خواهد بود. در کل بهتر است انگشترهایی که نظرتان را جلب میکنند تست کنید. سپس با در نطر گرفتن همه جوانب آن را انتخاب و خریداری نمایید.

 

نحوه تمیز کردن حلقه ی برلیان در خانه چگونه است؟

از آنجایی که معمولا خانم ها در خانه مشغول کار هستند ممکن است جواهراتشان کثیف شود. از این رو پیشنهاد میشود پس از آنکه زیباترین مدل حلقه برلیان را خریداری کردید به درخشندگی و زیبایی آن نیز اهمیت دهید. برای این کار لازم است به این چند نکته عمل کنید:

●یکی از روش هایی که می توانید به کمک آن انگشتر جواهرتان را تمیز کنید آن است که حلقه خود را در یک محلول آب و مواد شوینده ملایم مانند مایع ظرف شویی قرار دهید.

●میتوانید از یک مسواک نرم برای پاک کردن لایه های چربی و سایر آلودگی ها استفاده نمایید. البته سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید تا جواهرتان دچار خراش و آسیب نشود.

●در نهایت پس از چند دقیقه انگشتر را از محلول خارج کرده شست و شو دهید و خشک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *