مقالات

هر آنچه که باید در مورد گردنبند اسم طلا بدانید!

گردنبند اسم

داشتن یک گردنبند زیبا و جذاب حس دلپذیری دارد و یک احساسی است که در هر بار با لمس این گردنبند تازه می‌شود. گردنبند جواهر یک نشان اختصاصی برای افراد محسوب می‌شود که تفاوت آن با گردنبندهای اطرافیان می‌تواند حس خوشایندی را ایجاد می‌کند. گردنبند اسم طلا یکی از هیجان‌انگیزترین ایده‌هایی است که هر فردی برای انتخاب شخصی خود و یا به‌عنوان یک هدیه در نظر می‌گیرد.

پس اگر به دنبال یک هدیه مناسب و خاص هستید، این نوع گردنبند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پلاک اسم طلا

پلاک‌های اسم طلا معمولا دارای طرح و نقش‌های خلاقانه از حروف اول یا کامل اسم افراد هستند و توسط یک طلاساز با وسایل خاصی برش خورده و به‌عنوان گردنبند، دستبند و… زیورآلات مورداستفاده قرار می‌گیرند. امروزه یکی از پر طرف‌دارترین زیورآلات محسوب شده که می‌توان به‌صورت فارسی انگلیسی آن را طراحی کرد و هرکسی طبق سلیقه و علاقه خود می‌تواند از آن‌ها انتخاب کند.

درگذشته پلاک‌های اسم طلا به زبان انگلیسی بسیار محبوب بوده و کاربرد زیادی داشتند. اما امروزه با پیشرفت‌هایی که در زمینه طراحی طلا صورت‌گرفته، پلاک‌هایی با زبان فارسی دارای تنوع و جذابیت بیشترین شده‌اند و یک جایگاه ویژه در بین مشتریان پیدا کردند. زیرا می‌توان طرح‌های خطاطی مختلفی مانند: نستعلیق، طرح اسلیمی و خط‌های اصیل ایرانی را در ساخت اسم به کاربرد.

مهم‌ترین معیار در انتخاب یک فروشگاه برای خرید طلا

اگر تصمیم به خرید قطعه طلا مثل یک گردنبند اسم طلا را دارید، ابتدا باید بدانید که فروشگاه مناسب برای خرید این زیورآلات کدام است. باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتوان از آن خریداری کرد. ویژگی‌های فروشگاه‌های مناسب عبارت‌اند از:

فروش غیرحضوری و حضوری

امروزه باتوجه‌به شرایطی که در جامعه وجود دارد، خریدهای غیرحضوری بیشتر از پیش شده و فروشگاه‌های طلا هم از این قانون پیروی می‌کنند. فروشگاه‌ها هم در مقابل روش‌های حضوری که انجام می‌دهند تا جایی که برای آنها امکان دارد، سفارش و دریافت کالا را به شکل‌های غیرحضوری هم انجام می‌دهند. پس باید ابزار مدرنی استفاده شود تا مشتریان به بهترین نحو بتوانند خواسته‌های خود را به فروشنده القا کرده و محصول درست و دقیقی را دریافت کنند.

داشتن سابقه درخشان

زمانی که تصمیم به خرید و یا ساخت گردنبندهای اسم طلا گرفتید، باید از یک فرد متبحر و کارشناس برای ساخت بهره ببرید؛ زیرا انجام این کار نیاز به یک سابقه و شهرت دارد و باید به شما اطمینان بدهد که سفارش را طبق سلیقه و خواسته شما ارائه می‌دهد. پس داشتن سابقه خوب در این بخش از طلا، قابل‌اعتماد بودن، در میزان رضایت از نتیجه کارافزایش پیدا می‌کند. این سابقه میزان اعتبار را هم مشخص می‌کند.

آزادی عمل داشتن خریدار

وقتی تصمیم به ساخت یک قطعه طلا سفارشی مانند گردنبند اسم طلا می‌گیرید، ایده‌ها و طرح‌های مختلفی در ذهن شما ایجاد می‌شود. اما بهتر است ساخت را به فروشنده بسپارید. باتوجه‌به مهارت و تجربه‌ای که در این کار دارد، مدل‌های مختلفی را برای شما پیشنهاد می‌دهد تا با سلیقه شما هماهنگ باشد که نتیجه کار رضایت‌بخش شود.

کیفیت تولید

پلاک و گردنبند اسم طلا یک شی تزیینی است و اثر هنری گران قیمتی هم محسوب می‌شود. ساخت دست‌ساز آن در مقایسه با طلای ماشینی زمان بر و نیاز به ظرافت و دقت فراوانی دارد. این کار به خلاقیت سازنده نیز بستگی دارد. طلای دست‌ساز قیمت بالاتری داشته و کیفیت کار هم دوچندان است. زیرا مهارت و ذوق و سلیقه سازنده چاشنی کار می‌شود که به کیفیت عالی محصول کمک می‌کند.

مدل های گردنبند اسم طلا

کاربرد پلاک‌های اسم طلا

این گردنبندهای اسم طلا می‌توانند هدیه شیک و خاص برای بیشتر افراد محسوب شوند. زیرا کمتر کسی پیدا می‌شود که از طراحی اسم خود به‌صورت زیبا و چشم‌نواز هیجان‌زده نشود. اگر به دنبال یک هدیه مخصوص و ویژه هستید، استفاده از این نوع گردنبند یک ایده زیبا و جذاب است.

در ساخت سفارشی این گردنبندها شما دستان بازی دارید؛ زیرا می‌توانید این نوع گردنبندها را به‌عنوان نیم ست برای گردنبند و گوشواره هم سفارش دهید یا با یک زنجیر طلا، چرم و حتی سنگ‌های قیمتی و مروارید آن را همراه کنید تا زیبایی آن را بیشتر جلوه دهید. می‌توان گفت کاربردهای گردنبند اسم طلا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نیم ست گوشواره و گردنبند
  • تابلو اسم، جاکلیدی اسم
  • آویز گردنبند، انگشتر اسم
  • پلاک دو اسمی
  • مردانه و زنانه سیگنت رینگ باشد.
  • دلیل محبوبیت گردنبندهای اسم طلا

مزایای گردنبند اسم طلا

بیشتر افراد وسایل زینتی یا جواهراتی که مشخص‌کننده هویت آن‌ها است را دوست داشته و از آن استقبال می‌کنند. چرا که می‌توانند از همین طریق با یک‌شکل خاصی به اطرافیان معرفی شوند. این نوع گردنبندها احساس مختلفی به افراد می‌دهند که عبارت‌اند از:

حس ارزش داشتن

گردنبندی که با نام خود طراحی کرده‌اید، حسی باارزش به شما القا می‌کند. طوری که احساس می‌کنید بسیار فرد مهم و ارزشمندی هستید. به همین دلیل است که بیشتر خانم‌ها این نوع جواهرات را نسبت به دیگر اکسسوری‌ها ترجیح می‌دهند. البته فردی هم که بتواند با خرید این نوع گردنبند این ارزشمندبودن را به خانم‌ها یادآوری کند هم باارزش و محبوبی محسوب می‌شود.

پلاک اسم طلا اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد

اکثر افرادی که این گردنبندها را سفارش می‌دهند، می‌خواهند اعتمادبه‌نفس خود و اهمیتی که دارند را به دیگران نشان دهند. پس  طراحی‌های خاص این نوع گردنبندها موجب افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. البته افرادی که دارای اعتمادبه‌نفس بالایی هستند هم از این نوع گردنبند اسم طلا استفاده می‌کنند.

منحصربه‌فرد بودن این زیورآلات

بعضی اوقات، خانواده و اطرافیان گزینه‌های زیادی را برای خوشحال کردن شما در روزهای خاص مثل تولد دارند که شاید از نظر شما ایده مناسبی نباشند. یکی از کارهایی که جشن را برای شما  منحصربه‌فرد می‌کند، خرید گردنبند اسم طلا است که یک وسیله اختصاصی و به‌یادماندنی است. افرادی که از زندگی و موقعیت و جایگاهی که دارند راضی هستند، از این ایده‌ها استقبال می‌کنند. می‌توان گفت افراد خوشبخت و موفق یکی از طرف‌داران این گردنبندها هستند.

یادآوری هویت و تایید آن

با داشتن این گردنبندها احساس خوبی در افراد به وجود می‌آید. چرا که هویت را به طور مستقیم تایید می‌کند. افراد با خرید این نوع گردنبندهای اسم طلا می‌توانند به زندگی روزانه خود رنگ و حس زیبایی بدهند.

ویژگی‌های بهترین گردنبندهای اسم طلا چیست

برای تهیه این اکسسوری‌های زیبا و جذاب به‌غیراز هزینه باید حتما به موارد دیگر آن، از جمله کیفیت هم توجه کرد. گردنبند ممکن است از جنس طلا باشد که می‌تواند به دلیل رعایت‌نکردن اصول و قواعد طراحی در ساخت آن دارای کیفیت مناسبی نباشند. می‌توان گفت بهترین گردنبند اسم طلا باید دارای یک طراحی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد باشد که در ساخت و طراحی آن دقت و ظرافت بیشتری به‌کار رفته است.

بیشتر این گردنبندهای اسم طلا یک حالت صاف و تختی دارند که باید طبق وزن، دارای ضخامت مناسبی بوده و اصول استاندارد را رعایت کرده باشند. در غیر این صورت این گردنبند حتی اگر از جنس طلا هم باشد، می‌تواند با کوچک‌ترین فشار یا ضربه فیزیکی ترک‌خورده یا بشکند و ارزش آن از بین برود.

اهمیت وزن گردنبند

در جواهر یونیک برای ساخت گردنبند اسم طلا از ضخامت‌های متنوعی استفاده شده که همه آن زیورآلات نسبت به وزن انتخاب می‌شوند. زیرا یکی از راه‌های کاهش قیمت این گردنبندهای طلا این است که از طلاهای سبک در ساخت آن استفاده شود. ولی اگر از طلای کمتر از یک گرم در آن استفاده شود، غیرقابل‌استفاده بوده و شکسته می‌شود. اگر این گردنبندها دارای طراحی‌های اختصاصی باشند، علاوه بر ارزش مادی دارای ارزش معنوی هم می‌شوند.

دلیل انتخاب جنس طلا برای گردنبندهای اسم طلا

به دلیل باارزش بودن، استحکام، درخشانی و حتی طراحی‌های چشمگیری که دارند، اکثر افراد به طلا علاقه خاصی دارند. طلا باتوجه‌به خصوصیاتی که دارد، می‌تواند زیورآلات را ماندگار کند. پس اگر خواهان ماندگاری بیشتر گردنبندهای اسم طلای خود هستید، آن را از جنس طلا سفارش دهید. دلایل انتخاب طلا برای زیورآلات عبارت‌اند از:

  • این فلز چکش خوار بوده و می‌توان طبق سلیقه افراد طراحی و ساخته شوند‌.
  • طلا را می‌توان با هر لباسی ست کرد. هر تیپ و استایلی هم که داشته باشید، این قابلیت را دارا است.
  • طلا و نقره فلزاتی هستند که موجب حساسیت نمی‌شوند و حتی با مرور زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهند.

عوامل موثر بر قیمت پلاک‌های اسم طلا

برای اینکه گردنبند اسم طلا را قیمت‌گذاری کرد، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. اولین نکته که بر قیمت این گردنبندها اثر می‌گذارد، وزن طلای موجود است. عوامل مهم تاثیرگذار در قیمت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وزن طلا _ هرچه طلای بیشتری برای ساخت به‌کاررفته باشد، مسلما دارای قیمت بیشتری هم خواهد بود.
  • عیار به‌کاررفته در آن _ عیارهای مورداستفاده در ایران بیشتر ۱۸ عیار است؛ اما در استان‌های دیگر کشور ما از عیار ۲۴ هم استفاده می‌کنند. هرچه عیار بالاتر برود درصد خالص‌بودن طلا بیشتر بوده قیمت بالاتری دارد.
  • استفاده از سنگ‌های قیمتی _ استفاده از بعضی از سنگ‌ها مانند: الماس و… می‌تواند هزینه نهایی این پلاک‌های اسم را بالا ببرد.
  • نوع طراحی و برش _ هرچقدر طراحی این گردنبندهای اسم طلا خاص‌تر باشد، برش آن هم مشکل‌تر بوده، کار بیشتری می‌طلبد و به طبع قیمت آن هم بالاتر می‌رود.
  • نوسانات نرخ طلا _ امروزه باتوجه‌به افزایش روزافزون قیمت طلا یکی از عوامل بسیار موثر و مهم در قیمت طلا نوسانات محسوب می‌شود.

سخن آخر

امروزه سلیقه‌های متفاوتی در طراحی طلا و سرویس جواهرات وجود دارد و البته خلاقیت در این هنر بسیار اهمیت دارد. گردنبند اسم طلا فقط یکی از انواع طلاهایی است که به صورت سفارشی ساخته می‌شود. می‌توان متن‌های خاص، تاریخ و یا شعر را هم به‌صورت گردنبند در آورد. این نوع گرنبند می‌تواند زیبایی خاصی به استایل افراد بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *