مقالات

معرفی زیباترین رکاب انگشتر زنانه+تمامی مدل های رکاب انگشتر

رکاب انگشتر

انگشتر یکی از جواهرات بسیار تاثیرگذار در ظاهر است . رکاب انگشتر پایه و ساقه حلقه محسوب می‌شود که معمولا سنگ و یا نگین روی آن سوار می‌شود. زیبایی و پایه انگشترها معمولا در انتخاب یک انگشتر بسیار موثر هستند. بر اساس ظاهر و شکل، رکاب‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود. پس شناختن انواع رکاب‌ها بسیار اهمیت دارد. زیباترین رکاب انگشتر زنانه رکاب‌هایی از جنس نقره ساخته می‌شوند. در ادامه به زیباترین رکاب انگشتر زنانه پرداخته می شود .

البته طبق نظر و سلیقه افراد  جنس، طرح و شکل رکاب‌ها می‌تواند تغییر پیدا کند. بخش‌های مختلف و گوناگونی برای ساخت انگشتر وجود دارد و رکاب یکی از اجزای اصلی محسوب می‌شود. امروزه طراحان طلا و نقره شکل‌ها و مدل‌های زیبا و متنوعی را برای رکاب انگشترها طراحی می‌کنند که در نوع و سبک خود زیبا و بی‌نظیر هستند.

انواع رکاب‌ها از لحاظ ساخت

یکی از قسمت‌های مهم انگشتر رکاب آن است که دارای طرح و نقش‌های زیبایی هم هست. البته این طرح‌ها نسبت به سلیقه افراد متفاوت است. تنوع رکاب در بازار بسیار زیاد است و به دو گروه تقسیم می‌شود که عبارت‌ اند از:

  • رکاب‌های دست‌ساز نقره – در ساخت این رکاب‌ها از قواعد خاصی برای حکاکی‌های روی آن استفاده می‌شود. به دلیل مهم بودن این عضو انگشتر برای طرح‌های موردنظر از قلم‌زنی، سیاه‌قلم و طراحی شبکه و… در آن استفاده می‌شود. در زمان انتخاب، این طرح‌ها و نقش‌ها بسیار اهمیت خواهند داشت.
  • رکاب‌های نقره ماشینی – در این مدل، طرح روی رکاب‌ها با دستگاه انجام می‌شود و قالب آن تولید می‌شود. در آخر رکاب‌ها با نقش‌ها و طرح‌های متفاوت به بازار ارائه می‌شوند. در این روش ظرافت کار بیشتر از طراحی دستی خواهد بود. اما زیباترین رکاب انگشتر زنانه توسط دست انجام شده و دارای قیمت بیشتری هم هست.

زیباترین رکاب انگشتر زنانه در ایران

مدل‌ های رکاب انگشتر زنانه

امروزه در بازار شاهد تنوع بسیار رکاب انگشتر جواهرات هستیم که از مدل‌های دست‌ساز تا ماشینی، مدل‌های ساده و طرح‌دار بسیار زیاد است. مدل‌های رایجی که معمولا در بازار برای انگشتر زنانه استفاده می‌شود، شامل موارد زیر می‌شوند:

رکاب صاف ‌و ساده
این رکاب یکدست و صاف بوده و نوار حلقه یا شکاف حتی کوتاه نمی‌شود. این مدل رکاب بسیار ساده ولی کاربردی بوده و از اولین نوع رکاب‌های انگشتر محسوب می‌شود. لبه این رکاب‌ها ساده و بیشتر صاف‌ هستند.

رکاب پایه‌دار
این نوع رکاب‌ها معمولا برای انگشترهایی ساخته می‌شود که قرار است سنگ یا نگین در آن نصب شود. در رکاب پایه‌دار سر انگشتر مانند تاج بلند یا کوتاه است و سنگ و نگین روی این مدل رکاب‌ها جلوه زیادی پیدا می‌کند.

رکاب مخروطی
در مدل مخروطی رکاب شبیه رکاب مستقیم بوده و در عرض به سمت سنگ کمتر شده و باریک‌تر می‌شود. این رکاب مخروطی دور حلقه از یک سمت بالا و در جایی که قرار است، سنگ نصب شود، نازک می‌شود. زمانی که رکاب از هر دو طرف نازک شود سنگ و نگین بزرگ‌تر و شکل انگشتر ظریف‌تر جلوه می‌کند.

رکاب نگین‌دار
این نوع رکاب‌ها برای انگشترهای مدل کلاسیک مناسب هستند. دارای طرح و شکل‌های مختلفی بوده و بیشتر در دو طرف رکاب از نگین‌های ریز و زیبا و درخشان استفاده می‌شود. نگین‌ها می‌تواند یکدست باشد یا از بزرگ به کوچک کار شود.

رکاب لبه تیز
رکاب این انگشترها با لبه‌های خاصی طراحی می‌شوند که دولبه حلقه معمولا به یکدیگر نمی‌رسد و نگین و یا سنگ بین آن قرار می‌گیرد. طرح خاص آن، این مدل را به یکی از زیباترین رکاب انگشتر زنانه تبدیل کرده است.

رکاب موج‌دار
این نوع رکاب در بین رکاب‌ها بسیار چشمگیر بوده؛ زیرا دارای طراحی موج داری است. دو طرف رکاب مانند موج بالا و پایین نگین را در بر می‌گیرند و باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می شوند. این مدل مورد پسند بسیاری از افراد است.

رکاب اشکی
در نوع اشکی رکاب دورتادور آن مانند اشک به‌ هم‌ پیوسته طراحی می‌شود. این رکاب بسیار رایج بوده و در ساخت زیورآلات هم از آن بسیار استفاده می‌شود. بیشتر افراد از این مدل انگشتر برای خود خریداری کرده‌اند.

رکاب دو حلقه‌ای
طراحی این مدل رکاب‌ها به‌ گونه‌ ای است که دو حلقه به‌ هم‌ پیوسته ساخته می‌شود و نگین یا سنگ روی آن‌ها قرار می‌گیرد. این نوع رکاب کمی سبک بوده؛ زیرا حلقه‌های آن ظریف هستند. انگشترهای که دارای رکاب دو حلقه هستند، بین خانم‌ها محبوبیت زیادی دارند.

شیک‌ترین و زیباترین رکاب انگشتر زنانه

رکاب انگشتر عقیق که از فلز طلا طراحی و تولید می‌شود، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین رکاب انگشتر زنانه برلیان محسوب می‌شود. رکاب انگشتر عقیق طلا جلوه بسیار زیبایی داشته و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد. این رکاب‌های طلا دارای تنوع مختلفی از لحاظ سایز و وزن در بازار هستند که افراد می‌توانند، بهترین نوع آن را تهیه کنند. در طراحی رکاب‌های انگشتر باید از طرح‌های خاص الهام گرفت تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

رکاب طلا از جمله رکاب‌های جواهری است که اگر بخواهید از نگین‌های فیروزه و عقیق در آن استفاده کنید، برای این مدل بهترین گزینه است که زیبایی آن دوچندان می‌شود. از مدل‌های مختلف رکاب انگشتر عقیق زنانه در بازار وجود دارد که از نوع بسیار پرطرف‌دار و پرفروش آن مدل رکاب‌های پایه‌دار است. در این مدل سر انگشتر، مانند تاج، بلند شده و سنگ‌ها روی آن قرار می‌گیرد. می‌توان پایه‌های آن را بلند یا کوتاه طراحی کرد.

زیباترین رکاب انگشتر چه رکابی است؟

همه مدل‌های رکاب انگشتر در نوع خود زیبایی خاصی دارند و نمی‌توان گفت که کدام نوع رکاب از مدل زیباترین رکاب انگشتر زنانه محسوب می‌شود. زیرا برای انتخاب زیباترین رکاب باید بدانید که فاکتور زیبایی از نظر افراد و حتی هنرمندان با هم تفاوت دارد. حتی در هنر طراحی طلا و جواهرسازی هم تعیین زیباترین رکاب بسیار مشکل است. با  این حال امروزه رکاب‌های انگشتر در طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیبایی طراحی و ساخته شده‌اند که از نظر هر سلیقه زیباترین رکاب انگشتر محسوب می‌شود.

رکاب انگشتر زنانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه‌ به توضیحات درباره زیباترین رکاب انگشتر زنانه، بیشتر ویژگی‌های یک رکاب مناسب مشخص شد. با این‌ وجود نگین‌هایی که روی انگشتر زنانه به کار می‌رود، معمولا دارای اندازه و سایز کوچکی هستند و رکاب‌هایی که این نگین‌ها را نگه‌داری می‌کنند، هم باید باظرافت طراحی شوند. پس رکاب‌هایی که برش‌های ظریفی روی رکاب دارند، برای انگشتر زنانه گزینه مناسبی هستند. ساختن این رکاب‌ها معمولا توسط ماشین یا دست انجام می‌شود و روی رکاب‌های دست‌ساز از سنگ‌هایی که گران‌بها مانند: الماس و یاقوت استفاده می‌شود.

نکات کلیدی درباره رکاب‌های انگشترهای مختلف
طراحی‌های مختلفی روی انواع رکاب‌های انگشتر انجام می‌شود که با هم بسیار متفاوت هستند. این تفاوت در طراحی، ساخت و کیفیت حلقه‌ها هم موثر است. پس اندازه، تعداد سنگ و نگین در هر رکاب باتوجه به عواملی مثل ظرافت در آن متفاوت است. رکاب انگشتر باید با شکل، نوع و طرز تراش آن مطابق باشد. رکاب‌های دست‌ساز بیشتر برای استفاده از نگین‌ها و سنگ‌های اصل و باکیفیت استفاده می‌شود. از جمله اقداماتی مانند: قلم‌زنی، سیاه‌قلم، آینه‌کاری برای زیباتر کردن و ارزش دادن به رکاب‌ها استفاده می‌شود.

کلام پایانی
انگشتر یکی از زیورآلاتی محسوب می‌شود که در بین خانم‌ها بسیار کاربردی و پر طرف‌ دار است. امروزه با نواساناتی که در بازار طلا وجود دارد، زیباترین رکاب انگشتر زنانه از قیمت‌های مختلفی برخوردار است. رکاب‌های انگشتر طلا امروزه باظرافت‌ های بسیار زیبایی طراحی می‌شود که نسبت به سلیقه خود می‌توانید، آن‌ها را سفارش داده و یا از بازار تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *