مقالات

خواص سنگ انگشتر یاقوت قرمز زنانه 

خواص سنگ انگشتر یاقوت قرمز زنانه

 

یونانیان معتقد بودند که یاقوت به صاحبش نیروی خاصی می بخشد و سلامتی برای او به ارمغان می آورد و توانمندی و ثروت برای صاحبش می آورد و در انجام کارها و امور زندگانی به موفقیت می رسد و نماد عشق و محبوبیت می باشد. نماد شانس و قدرت می باشد. عزت، عظمت و احترام برای صاحبش به ارمغان می آورد. ایجاد  خوشبختی، شادی، عشق ورزی، آرامش، شجاعت، محافظت در برابر امواج منفی، از بین  برنده غم و ضد‌ پير شدن است. اگر کسی دائما انگشتر یاقوت قرمز زنانه به همراه داشته باشد در چشم مردم با هیبت و شکوه جلوه گر می شود و کسب و کار و در آمدش رونق می گیرد .

 

 

خواص درمانی یاقوت قرمز

 

  1. یاقوت سرخ جهت تصفیه شدن خون و تنظیم فشار خون استفاده می شود .
  2. آویختن یاقوت سرخ بر گردن مانع لخته شدن خون در بدن گردیده و از سکته جلوگیری

میکند .

و برای درمان بیماران قلبی و مبتلایان به سرطان خون به کار میرود.

  1. اگر کسی یاقوت سرخ به همراه داشته باشد به بیماری های ویروسی خطرناک و واگیر دار مبتلا نمیشود .

۴. تقویت قلب ، گردش خون، مغز اعصاب، استخوان ها، عضلات، بینایی، بویایی، کليه ها، چشم ها، دستگاه گوارش.

 

 

شارژ سنگ یاقوت قرمز

 

انگشتر یاقوت قرمز زنانه را یک تا دو بار در ماه در آب جاری شستشو دهید به این طریق انرژی منفی از سنگ به آب منتقل می شود و بعد در مقابل نور خورشید کمتر از یک ساعت قرار دهید تا انرژی مجدد خود را توسط نور خورشید بازیابی کند و شارژ شود .

 

 

 

در ادامه چند مورد از مهم ترین خواص این گوهر زیبا و چشم نواز از نظر ائمه و معصومین آورده شده ‌است.

 

 

افزایش رزق و روزی و دفع فقر:

از بین بردن فقر و افزایش رزق و روزی و برکت از مهم ترین خواص انگشتر یاقوت قرمز زنانه در بین سایر جواهرات از نظر ائمه می‌باشد. پیامبر اکرم (ص (در مورد خواص استفاده از انواع مدل انگشتر یاقوت به یکی از یاران خود فرموده ‌اند که انگشتری با  این نگین در دست کنید که فقر را از بین می‌ برد و فقیر نخواهید شد. (حاج شیخ محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق( همچنین در جای دیگری نیز

فرموده اند که در دست کردن این انگشتر باعث فقر زدایی خواهد شد.

دفع فقر یکی از بهترین خواص یاقوت سرخ از نظر ائمه می‌باشد که امام رضا (ع) نیز در مورد استفاده از آن از قول جد شان حضرت صادق (ع) بیان کرده ‌اند که اگر انگشتر یاقوت را در دست کنید فقر را از بین خواهد برد و باعث افزایش ثروت و برکت می‌شود.

 

زدودن اندوه:

از بین بردن اندوه و غم نیز یکی دیگر از مهم ‌ترین خواص انگشتر یاقوت قرمز زنانه  از نظر ائمه دیگر انواع آن می‌باشد. در مورد این خاصیت این گوهر، امام رضا (ع) می فرمایند: در دست کردن انگشتر یاقوت سبب می‌شود تا ناراحت و غمگین نشوید. استفاده از این نگین غم و اندوه را از دل میزداید.

 

شرافت و جلال:

یکی دیگر از خواص انگشتر یاقوت قرمز زنانه از نظر ائمه شرافت و جلال می‌باشد. در روایات بیان شده ‌است که حضرت علی (ع) دارای چهار انگشتر با نگین های مختلف بودند که انگشتر یاقوت یکی از آنها بوده‌ است. از ایشان علت این کار را پرسیدند و ایشان فرمودند که این نگین نماد شرافت و نجابت است و استفاده از آن به دارنده آن بزرگی و جلالت خواهد بخشید.

 

 

چگونه یاقوت اصل را بشناسیم؟

با توجه به خواص که انواع مدل انگشتر یاقوت دارا هستند حتما برای علاقه‌ مندان به این سنگ این سوال پیش آمده‌ است که چگونه یاقوت اصل را بشناسیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که راه‌های زیادی برای فهمیدن اصل بودن نگین وجود دارد اما توصیه تمام افراد با تجربه و متخصص این است یکی از بهترین و موثر راه هایی که به ما کمک میکند نگین اصل را بشناسیم مراجعه به یک کارشناس و افراد با تجربه و مورد اعتماد است. در اینجا نکاتی ساده و راهبردی برای تشخیص را نیز بیان خواهیم کرد.

 

شفافیت و پاکی کامل:

شفافیت این نگین یکی از مواردی است که به ما کمک می‌کند که چگونه انگشتر یاقوت قرمز زنانه اصل را بشناسیم. اگر نگینی که مد نظر شماست دارای شفافیت بالایی همچون شیشه باشد احتمال مصنوعی بودن آن زیاد است. نگین های شفافی که در بازار دیده می‌ شوند به نام های یاقوت شمش، روسی و سنت تیک شناخته شده هستند که از نظر ارزش مادی در جایگاه پایینی قرار دارند.

سختی:

سختی این نگین نیز جزء مواردی است که به ما کمک میکند چگونه یاقوت اصل را بشناسیم. در واقع با توجه به این که این گوهر بعد از الماس دارای بالاترین ضریب سختی است باید روی شیشه خط بیندازد و نمیتوان بر روی آن به راحتی خراش ایجاد کرد.

شکست نور:

شکست و انعکاس نور در نگین یاقوت که به‌ صورت مصنوعی ساخته شده ‌است بسیار نامنظم و به صورت خطوط نور متقاطع می‌باشد.

تشخیص اصل بودن و تقلبی بودن یک سنگ نیازمند سالیان زیادی تجربه در این زمینه می‌باشد. افرادی که سالیان زیادی در این زمینه فعالیت دارند می ‌توانند به ما کمک کنند که چگونه

انگشتر یاقوت قرمز زنانه اصل را بشناسیم. بهترین راه مراجعه به آزمایشگاه و مراکز گوهر شناس معتبر می‌باشد. در این آزمایشگاه‌ ها به کمک دستگاه ‌های سختی ‌سنج و تعیین فرمول شیمیایی نگین‌ ها اصالت سنگ یا مصنوعی بودن آن مشخص می‌شود. از طرفی خرید انگشتر یاقوت از فروشگاه‌ جواهرات معتبر به شما این اطمینان خاطر را میدهد که میتوانید از خواص این گوهر سنگ اصل بهره کافی را ببرید.

 

 

 

 

انواع مدل انگشتر یاقوت

سنگ یاقوت اصلی و معدنی بعد از سنگ های الماس و زمرد به عنوان سومین سنگ قیمتی در جهان شناخته می‌شود. همانطور که بیان شد این نگین از نظر رنگ‌ بندی دارای انواع متفاوت و مختلفی می‌باشد که در ادامه به بررسی آنها و تصاویر مدلهای مختلف از این سرویس جواهرات  پرداخته شده‌ است.

انگشتر یاقوت قرمز زنانه :

در میان انواع مدل انگشتر یاقوت، نوع سرخ (سرخ و صورتی مایل به سرخ) از معروفیت و جذابیت بیشتری برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *