مقالات

تناسب گردنبند جواهر با یقه

 

تناسب گردنبند جواهر با توجه به مدل یقه ی لباس بسیار مهم است زیرا اگر ندانید که چه مدل گردنبندی با چه مدل یقه ای ست می‌شود ممکن است با انتخاب نادرست، هم زیبایی لباس و هم زیبایی گردنبند از بین برود و ظاهر نه چندان زیبایی را ایجاد کند. همراه ما باشید با انتخاب و ست کردن گردنبند با همه مدل یقه های لباس.

 

هر مدل گردنبندی مناسب چه مدل یقه لباس است؟

 

یکی از اکسسوری هایی که به پیراهن، بلوز و لباس شما جلوه‌ای زیبا و خاص میدهد، گردنبند است. در بعضی از مواقع یکی از سخت ‌ترین کارها در زمان آماده شدن برای حضور در یک مهمانی ، تناسب گردنبند جواهر با لباس است که در بسیاری از مواقع نمیدانیم که کدام زیور آلات مناسب لباسی است که پوشیده ایم. گردنبند ساده انتخاب کنیم یا طرح ‌دار و شلوغ؟

به طور کلی داشتن ظاهری جذاب در مهمانی یکی از عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید اما یکی از عواملی که موجب زیبای شما می‌شود و به آن زیاد اهمیت نمی‌‌دهید تناسب گردنبند جواهر با یقه ی لباس است .

 

گردنبند یکی از اکسسوری هایی است که با قیمتی کم هم میتوانند ظاهر شما را متحول کند و موجب زیبایی دوچندان شما شود.

انتخاب گردنبند باید با توجه به اندازه گردن و مدل لباس انجام شود، در غیر این صورت اگر بخواهید که بدون دقت آن را انتخاب کنید و به هیچ یک از موارد گفته شده دقت نکنید گردنبند موجب نا متناسب رسیدن کل لباس شما و تیپ شما خواهد شد.

 

 

منظور از گردنبند مناسب یقه های مختلف چیست؟

 

هر چقدر هم که انتخاب لباس مناسب برای مهمانی های غیر رسمی و یا رسمی برای شما سخت باشد به جرات میتوان گفت  که انتخاب اکسسوری های مناسب لباس، سخت ‌تر است. در زمان انتخاب گردنبند باید به یقه و خطوط گردن بسیار دقت کنید. اگر گردنبند با گردن و یقه لباس شما تناسب نداشته باشد موجب نا متعادل شدن ظاهر شما می‌شود.

به طور کلی باید حواس تان به طول گردنبند انتخابی باشد زیرا نباید کوتاه ‌تر یا بلندتر از خط یقه شما باشد

 

انتخاب گردنبند با توجه به مدل یقه لباس

 

  1. گردنبند مناسب یقه هفت:

برای انتخاب گردنبند مناسب یقه هفت باید ابتدا تزیینات و مدل یقه را در نظر بگیرید. اگر مدل یقه‌ شما ساده است باید گردنبندی شلوغ و پر از مهره انتخاب کنید اما اگر یقه هفتی شما مهره دوزی یا نوار دوزی شده است باید گردنبندی ساده انتخاب کنید تا جلوه زیبایی داشته باشد.

گردنبندی که انتخاب میکنید باید کمی از یقه شما بلندتر و متناسب با نوع یقه تان انتخاب شود. همچنین رنگ مهره های گردنبند هم باید متناسب انتخاب شوند. اگر گردنبند انتخابی شما ساده بود باید حتما رنگ گردنبند با رنگ لباس و مهره های یقه لباس شما همخوانی داشته باشد.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه اسکی:

برای تناسب گردنبند جواهر با لباس یقه اسکی بهتر است که به سراغ گردنبندهای زنجیر بلند بروید. همچنین میتوانید اصلا از گردنبند استفاده نکنید. حواس تان باشد گوشواره های بلند با لباس های یقه اسکی جلوه خاصی ندارند، بنابراین اگر قصد دارید که زیباتر دیده شوید بهتر است که به سراغ گوشواره های قلّابدار یا میخی بروید. اگر هم که قصد ندارید گردنبند بیاویزید میتوانید یک دستبند دستتان کنید.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه گرد:

یقه گرد اصولا در بیشتر لباس ها به کار میرود و اغلب خانم ‌ها به سراغ این لباس میروند زیرا لباس های یقه گرد هم برای لباس های مهمانی و هم برای لباس های رسمی و… کاربرد دارند و فرد در آن احساس راحتی می‌کند.

گردنبندی که متناسب با لباس یقه گرد است گردنبندی است که دارای زنجیر و مدال شلوغی است. در حقیقت نوع یقه‌ شما موجب هر چه زیباتر دیده شدن جواهرات شما می‌شود. بنابراین هر چه مدال و پلاک گردنبند شما شلوغ تر باشد یقه شما بیشتر به چشم می‌آید.

البته باید بدانید که یقه گرد به دو دسته یقه گرد بسته و یقه گرد باز تقسیم می‌شود.

اگر قصد دارید لباس یقه گرد بسته را بپوشید باید به سراغ گردنبند با زنجیر بلند بروید اما اگر قصد دارید لباس یقه گرد باز بپوشید باید به سراغ گردنبند هایی با زنجیر کوتاه ‌تر بروید.

همچنین برای لباس یقه گرد بسته میتوانید به سراغ زنجیرهایی که تا یقه هستند بروید.

به طور کلی شما هر نوع گردنبندی را میتوانید با این نوع استایل ست کنید زیرا تنها بلندی و کوتاهی گردنبند ملاک می‌باشد.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه قایقی : 

برای تناسب گردنبند جواهر با لباس مدل یقه قایقی بهتر است که به سراغ گردنبندهای کوتاه نروید زیرا این گردنبند ها با یقه لباستان برخورد می‌کنند. همچنین اگر زنجیر گردنبند تان خیلی بلند باشد موجب پنهان شدن گردنبند در پشت یقه‌ ی شما شده و گردنبند به چشم نمی ‌آید. برای آنکه گردنبند تان به شما جلوه‌ای زیبا بدهد باید به سراغ گردنبند نسبتا بلند که به صورت بیضی روی گردن تان قرار می‌گیرد بروید. همچنین میتوانید گردنبند هایی به شکل گل و سنگ هم انتخاب کنید.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه مستطیل:

اگر قصد ست کردن گردنبند با لباس مجلسی یقه مستطیل را دارید باید بدانید که هیچگاه نباید به سراغ گردنبندهای زاویه دار بروید زیرا این گردنبند ها به هیچ عنوان با لباس شما هماهنگ نمیشوند. به جای آن بهتر است که به سراغ گردنبند هایی گرد که دور گردن قرار می‌گیرند بروید. همچنین میتوانید از یک گردنبند مروارید کوتاه هم استفاده کنید.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه دراپه : 

به دلیل آنکه لباس های یقه دراپه دراماتیک میباشند بهتر است که به سراغ گردنبندهای ظریف با آویز کوچک بروید. همچنین باید حواس تان باشد که گردنبندهای گرد چسبان یا گردنبند هایی که خیلی بلند هستند به هیچ عنوان با این لباس ست نمیشوند بنابراین اگر قصد استفاده از این گردنبند ها را دارید بهتر است که هیچ گردنبندی استفاده نکنید. به جای آن بهتر است که از انداختن گردنبند صرف نظر کنید و به سراغ گوشواره های خاص بروید زیرا این گوشواره‌ ها با این نوع لباس بسیار جلوه خاصی ایجاد می‌کنند. یقه های دراپه به طور کلی خودشان دارای جزئیات هستند و بنابراین تنها انداختن یک گوشواره می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه دکلته و چوک :

اگر قصد پوشیدن لباس یقه دکلته یا چوک را دارید میتوانید به سراغ گردنبندهای کوتاه یا چوکر بروید. این مدل گردنبند ها به دلیل آنکه کتف های شما کاملا باز است جلوه زیبایی به شما میدهند اما نباید به سراغ گردنبندهای شلوغ بروید زیرا با لباس دکلته مجلسی به هیچ عنوان زیبا نمیشوند. همچنین شما میتوانید به سراغ گردنبندهای دو رشته ‌ای با مهره های زیبا بروید زیرا این گردنبند ها هم جلوه خاصی به شما میدهند.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه کج: 

برای تناسب یقه با گردنبند جواهر با لباس مجلسی ، یقه یک طرفه بهتر است که به سراغ گردنبندهای نا متقارن بروید. البته گردنبندهای چند لایه هم برای این مدل لباس ها مناسب می‌باشد و جلوه خاصی به شما میدهند.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه برگردان باز:

اگر برای حضور در مهمانی میخواهید شومیز یقه برگردان بپوشید یا اگر قصد دارید دکمه های بالای بلوز را باز بگذارید بهتر است که به سراغ گردنبند چوکر یا کوتاه بروید. اما اگر میخواهید که استایلی روزمره داشته باشید بهتر است که سراغ گردنبندهای بلند را بگیرید.

 

 

  1. گردنبند مناسب یقه مردانه:

هنگامی که لباس یقه مردانه یا اسپرت میپوشید بهتر است که گردنبند تان هم ساده و اسپرت باشد زیرا زیور آلات نازک و ظریف برای این استایل مناسب هستند. حواس تان باشد که با لباس مردانه به هیچ عنوان به سراغ سرویس‌ طلا نروید. به طور کلی پلاک و زنجیر ساده برای این نوع لباس ها مناسب‌تر است.

 

 

نکات تکمیلی در انتخاب گردنبند مناسب لباس مجلسی

 

اگر یقه لباس شما صاف می‌باشد بهتر است که به جای استفاده از گوشواره به سراغ گردنبند بروید.

اگر لباس شما مدل یقه بسته است بهتر است که به سراغ گردنبندهای پر زرق و برق و بلند بروید.

برای تناسب گردنبند جواهر با یقه ، گردنبندهای بلند چند رشته ‌ای را میتوانید با لباس‌‌های رکابی یا تاپ بپوشید تا جلوه‌ زیبایی به تیپ شما بدهند.

دقت داشته باشید که گردنبند تان باید بالای یقه‌ لباس قرار گیرد یعنی تنها باید فضای خالی بین لباس و گردن تان را بپوشاند بنابراین به هیچ عنوان به سراغ گردنبند هایی که روی یقه لباس قرار می‌گیرند نروید زیرا مدل یقه لباس را به هم میریزند و زیبایی گردنبند تان هم از بین میرود.

در زمان استفاده از جواهرات به هیچ عنوان تعداد زیادی زنجیر طلا را کنار یکدیگر استفاده نکنید.

به طور کلی هر چه یقه لباس شما بسته تر باشد بهتر است که به سراغ گردنبند هایی بروید که زنجیر کوتاه ‌تری دارند. البته این قانون روی لباس های یقه اسکی صدق نمیکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *