مقالات

آیا رنگ انگشتر جواهر تغییر می کند؟ 

هنگامی که خرید انگشتر جواهربرای  ازدواج را شروع می کنید، احتمالاً از هزاران گزینه برای انتخاب حلقه شما شگفت زده خواهید شد. مانند خرید انگشتر جواهر، انتخاب ها و طرح ها بی پایان هستند. یکی از چیزهایی که باید بدانید این است که می خواهید انگشتر شما چه نوع فلزی باشند.

هنگامی که مردم در حال تصمیم گیری برای خرید انگشتر جواهر بین فلزات هستند، یکی از رایج ترین سوالاتی که برای ما مطرح می شود این است که “شنیده ام که فلزات با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند، آیا این درست است؟”

در حالی که سه انتخاب برتر طلای زرد، طلای سفید و پلاتین برای خرید حلقه یا خرید انگشتر جواهر هستند. طلا یکی از غیر فعال ترین ترکیبات شیمیایی است. طلا به تنهایی یا بدون تقلب، طلای خالص به طور موثر با اکسیژن ترکیب نمی‌شود، بنابراین براق می‌ماند، زنگ نمی‌زند و تغییر رنگ نمی‌دهد، که فقط برای طلای خالص یا خالص 24 عیار معتبر است.

 

دلایل عادی تغییر رنگ

 

طلای خالص برای جواهرسازان بسیار نرم است، بنابراین طلای خالص آلیاژ می شود (مخلوط) و بنابراین ظرافت استاندارد آن به دست می آید: دلیل تغییر رنگ طلای آلیاژی معمولاً “تقابل” اکسیژن و گوگرد ( بله، مواد موجود در هوای ما) با رطوبت موجود در هوا است.

بنابراین در فصل مرطوب یا در تعطیلات تابستانی در کنار دریا می توان سطوح زیورآلات طلا را با لایه ای سبک از اکسید پوشاند.عادات و بدن هر یک از ما در زندگی نیز متفاوت است، بنابراین جواهرات برخی از افراد راحت تر اکسید می شوند. جواهرات آلیاژی (18K، 14K) می توانند با مواد شیمیایی – عطر، اسپری مو یا موم، دئودورانت ها، کرم ها، پاک کننده های خانگی (کلر، پاک کننده های مختلف) واکنش نشان دهند.

 

بنابراین، سطح طلا می تواند اکسید شود،محافظت کافی اغلب فقط یک جعبه یا کیسه مهر و موم شده است.یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ سطح انگشتر جواهر و جواهرات می تواند کاملاً پیش پا افتاده باشد – غذاهای با درجه خوردگی بالا (اسیدیته، قلیاییت) که ترکیبات گوگردی را تشکیل می دهند.

در اینجا – چند نمونه که می توانند رنگ را تغییر دهند یا تغییر دهند: پیاز، پالپ محصولات ارگانیک، طعم های اضافه شده، محصولات به شدت نمک زده.

 

در کمال تعجب، لوازم آرایشی یا محصولات مراقبت زیبایی که استفاده می کنیم می توانند دارای ذرات فلزی جامد باشند. بله، بله، به خصوص محصولات تولید کنندگان غیر ضروری و غیرمسئول ممکن است حاوی ردپایی از فلزات سنگین باشد: نیکل، سرب، کادمیوم، کروم و غیره – مواد تشکیل دهنده همیشه نشان داده نمی شوند.

چه لوازمی به انگشتر جواهر آسیب میزنند؟

 

اسپری مو، عطر، عرق، مه دود خیابانی شهری و ترکیبات مصنوعی مختلف نیز می توانند انگشتر جواهر و  جواهرات را اکسید کنند. فقط، البته، اینها فرآیندهای ناگهانی نیستند – آنها به تدریج و به تدریج رخ می دهند و فلزات گرانبها را با یک “پوست” دوم – لایه ای از اکسید می پوشانند. طلای خالص به خودی خود اکسید نمی شود، اما افزودنی هایی که برای آلیاژسازی آن استفاده می شود (مانند مس اضافه شده برای استخراج رنگ ظریف رزگلد) می تواند با محیط واکنش نشان دهد.

گرما، عرق، رطوبت، واکنش پذیری را تسریع می کنند. اگر در مکان هایی کار می کنید که گرما و آتش زیاد است (مانند آشپزخانه، استودیو دمیدن شیشه یا در برخی کارگاه های جواهرسازی )، بهتر است برای خرید انگشتر جواهر و جواهرات و نگین های لوکس را حذف کنید.

چنین محیط کاری می تواند در دراز مدت بر جواهرات تاثیر بگذارد. مانند یک محیط بسیار مرطوب و خاص، مانند یک استودیو سفالگری، یا نوعی موزه دریایی…

زمانی که جواهرات ویا انگشتر جواهر خود را دست نمی کنید یا با آن تزئین نمی کنید، آنها را در جعبه دربسته و در خراش های نرم پیچیده شده نگهداری کنید تا جواهرات به یکدیگر برخورد نکنند یا خراشیده نشوند. همچنین می توانید یک کیسه کوچک ژل سیلیکا را در کناره ها قرار دهید (مثلاً همانی که در کیف های دستی جدید می گیریم تا رطوبت را جذب کند).

 

نگهداری و حفاظت از جواهرات طلایی

 

برای محافظت از درخشش انگشتر جواهر و  جواهرات طلای خود، از مواد شیمیایی ساینده ای که در اکثر خانه ها یافت می شود، مانند سفید کننده و سایر وسایل تمیزکننده که به سرعت باعث لکه شدن طلا می شوند و به طور قابل تصور در سطح فیزیکی تجزیه می شوند، دوری کنید.زیور آلات طلای خود را مستقل از یکدیگر ذخیره کنید.

هنگام نگهداری زیورآلات خود، لطفاً اطمینان حاصل کنید که قطعات جواهرات طلای شما هنگام کنار گذاشتن با سایر سنگ های قیمتی یا فلزات تماس نداشته باشند.

از آنجایی که طلا یک فلز ظریف است، می‌تواند بدون خراش یا انحنای خاصی از شکل اصلی خود خم شود، در صورتی که با قطعات مختلف سنگ‌های قیمتی، فلزات و سایر جواهرات تماس پیدا کند. همچنین سعی کنید از جعبه ای با پوشش داخلی مخملی و نرم یا مواد مشابه که نرم تر از تزئینات طلایی موجود در آن باشد استفاده کنید.

در صورت عدم نیاز به فضای بیشتری نسبت به آنچه که در حال حاضر برای ذخیره کردن هر قطعه به طور مستقل دارید، می توانید سعی کنید هر قطعه را با یک ماده ظریف محصور کنید، مثلا آنها را در یک پارچه یا مواد نرم دیگر بپیچید.

قبل از دوش گرفتن، شستن یا تمیز کردن، تزئینات طلای خود را از بدن خود پاک کنید. قرار دادن  انگشتر جواهر و جواهرات خود در معرض مواد پاک کننده و مصنوعی می تواند طلا را کدر کند و به جلسات تمیز کردن منظم تری نیاز دارد. همچنین می تواند طلا را خراش دهد یا جدا کند که فلز ظریفی است و می تواند بدون زحمت آسیب ببیند.

کارهای ضروری برای حفاظت از انگشتر

 

حتی برخی از شامپوها، لوسیون‌های بدن و ژل‌هایی که برای بهداشت شخصی استفاده می‌شوند، می‌توانند حاوی عناصری باشند که ممکن است بر روی طلا، ساختار آن و همچنین رنگ آن تأثیر منفی بگذارد.

لطفاً هنگام ورود به استخر ازانگشتر جواهر و دیگر زیورآلات طلایی استفاده نکنید. کلر، مانند بسیاری دیگر از مواد شیمیایی مصنوعی، می تواند برای همیشه طلا را لکه دار کند و حتی به آن آسیب برساند.

قبل از رفتن به جکوزی یا استخر، باید جواهرات خود را بردارید. از آنجایی که رطوبت محیط می‌تواند بر تزئینات شما تأثیر بگذارد: تزئینات طلا زمانی که در آب و هوای مرطوب و مرطوب نگهداری می‌شوند، می‌توانند به سرعت شروع به باقی‌ماندن خاک و خاک کنند.

در طول فصل طوفان، باید از آب گرم و صابون نرم (مگر اینکه سنگ های قیمتی داشته باشند – از حمام آب صابون استفاده نکنید) برای تمیز کردن تزئینات طلا استفاده کنید تا از تجمع بیشتر خاک بر روی سطح و شکاف آنها جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *