مقالات

طراحی جدیدترین گوشواره جواهر

گوشواره جواهرات، یکی محبوب ترین و درعین حال پرفروش ترین منسوجات جواهر بشمار می رود. در قدیم الایام گوشواره ها با انواع وسایل دوریختنی ساخته می شد. اما امروزه با پیشرفت صنعت جواهرات، شیوه طراحی جدیدترین گوشواره جواهر نیز به شکل کاملا تخصصی ارتقاء پیدا کرده و دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است. چرا که برخلاف زمان قدیم که گوشواره را بدون ابزار خاص و به ساده ترین شکل طراحی می کردند اما امروزه این آویزهای زیبا با ابزارهای خاص و با دستان هنرمند زرگران و سازندگان طلا و جواهرات، با نقش و نگارهای خاص و شیک ساخته شده و روانه بازار می شوند.

گوشواره طلا

بکارگیری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی توسط این افراد هنرمند مانند: برلیان، فیروزه، عقیق، توپاز، الماس و مروارید برای گوشواره ها، متدی فوق العاده و لوکس می باشد. در واقع این سنگ ها را روی رکاب گواشواره طلا نصب می کنند و آنها را به گوشواره جواهر تبدیل می نمایند. امروزه استفاده و خرید زیورآلاتی که به نگین های زیبا مزین می شوند، بسیار باب شده است و اکثر خانم ها، آقایان و دختران جوان علاقه زیادی به این مدل ها نشان می دهند. برهمین اساس طراحان جواهرات، دائما در تلاش هستند تا با طراحی جدیدترین گوشواره جواهر در مدل ها و سنگ های متفاوت، تمام سلیقه ها را پوشش دهند.

جالب است بدانید که سنگ های روی گوشواره، دستبند و انگشتر جواهر از لحاظ درمانی و فضایل معنوی تاثیرگذار می باشند. افزودن بر ثواب نماز، از بین بردن فقر، محافظت از صاحب انگشتر، حرز سلامتی از هر بلا و غیره از اثرات پوشیدن زیورآلات با عقیق سرخ یمانی می باشد. بنابراین جواهر نگین دار علاوه بر ایجاد زیبایی، منفعت های خاصی دارند.

حال که با گوشواره جواهر آشنا شدید، در مطلب بعدی به بررسی شیوه های طراحی جدیدترین گوشواره جواهر توجه نمایید.

مراحل طراحی جدیدترین گوشواره جواهر

طراحی جدیدترین گوشواره جواهر به چند شیوه انجام می شود که در همه آنها، بهره مند بودن طلاساز از خلاقیت و ابتکار، حرف اول را می زند. گوشواره جواهرات و سایر منسوجات دیگر، در طرح ساده و پیچیده، پرنگین یا کم نگین با زیبایی منحصربه فردی ساخته می شوند. که این زیبایی و شیک بودن زیورآلات قیمتی را مدیون ذوق و سلیقه و هنر دستان زرگران و طراحان طلا و جواهرات هستیم.

طراحی جدیدترین گوشواره جواهر، هنری جذاب است که یک طراح می بایست تمام مراحل را با رعایت ترتیب و بدرستی پشت سر بگذارد‌. پس در این مبحث به ذکر آنها می پردازیم.

مراحل طراحی

  • طراحی: در طراحی گوشواره جواهرات راه های مختلفی وجود دارد که رسمی ترین و پرکاربردترین آنها، طراحی با کامپیوتر است اما طراحی گوشواره با مداد و با دست هنوز هم در میان برخی از طراحان جواهر رواج دارد‌.
  • مدل سازی: مرحله ای مهم است که نیاز به توجه و دقت دارد. مسئله مورد توجه در این مرحله این است که: هنگام تبدیل شدن مدل به قطعه پایانی، سایز آن کمی کوچکتر می شود که البته این اتفاق بسته به نوع مواد بکار رفته در آن می باشد.
  • قالب گیری سه بعدی: این مرحله نیازمند پرینتر سه بعدی می باشد و مطلوب بودن قالب نهایی، بسته به کیفیت رزینی است که در این مرحله بکار می رود.
  • ریخته گری: از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که مرحله ای مهم در شکل گرفتن مدل نهایی پس از ذوب شدن موم و فلز طلا می باشد.
  • سوهان کاری: این بخش نیاز به دقت و ظریف کاری زیادی دارد زیرا زیبایی گوشواره و سایر جواهرات در گرو سوهان کاری ظریف و دقیق می باشد.
  • مخراج کاری: دوره مخراج کاری، مربوط به ساخت گوشواره جواهر می باشد زیرا طی آن، مخراج کار سنگ های زیبا را روی فلز طلا نصب می کند.
  • تمیزکاری: همانطور که از نام این مرحله پیداست، می بایست جواهراتی که از مخراج کاری بیرون می آیند تمیز شده و جلا داده شوند.
  • آبکاری: شیوه آبکاری آخرین مرحله طراحی جدیدترین گوشواره جواهر و طلا می باشد، آبکارها با انواع رنگ های سفید، زرد، لیمویی و رزگلدی که در دسترس دارند، گوشواره ها را در مدل های متنوع آبکاری می کنند. این مرحله تاثیر مهمی در زیبایی بخشیدن به طلا و جواهرات دارد.

 سبک های طراحی نیم ست جواهر

در مبحث بالا که در رابطه با  مراحل طراحی جدیدترین گوشواهر جواهر بود، تمام بخش ها و مرحله هایی که برای طراحی گوشواره جواهرات باید طی شوند، به ترتیب مورد نقد و بررسی قرار گرفتند. حال درنظر داریم با مراحل و سبک های طراحی نیم ست جواهر آشنا شویم. لازم به ذکر است که مراحل: طراحی، مدل سازی، قالب گیری سه بعدی، ریخته گری، سوهان کاری، مخراج کاری و آبکاری که پیشتر در مورد آنها صحبت شد، در واقع مراحلی هستند که علاوه بر گوشواره جواهر در طراحی سایر منسوجات طلا و جواهرات لحاظ می شوند و تفاوت خاصی میان طراحی گوشواره، گردنبند، ست و نیم ست جواهر وجود ندارد.

اینک سبک های طراحی جدیدترین گوشواره جواهر و نیم ست جواهر را بررسی می نماییم.

  • سبک جواهرات victorian jewelry : این سبک دارای ویژگی هایی همچون: قفل های زینتی با موی انسان، کنده کاری های روی سنگ، استفاده از جواهرات با کهربای سیاه و مواد سیاه و استفاده از سنگ هایی از قبیل یاقوت، زمرد، لاکِ لاک پشت و غیره می باشد.
  • سبک جواهرات art nouveau jewelry: این سبک از طبیعت الهام گرفته شده و دارای ویژگی هایی از قبیل: الهام از پرندگان و حیوانات جهت طراحی جواهرات، الهام از موجودات تخیلی مانند اژدها و ققنوس، استفاده از خطوط منحنی و شیشه به عنوان قاب می باشد.
  • سبک جواهرات edwardian jewelry: ویژگی های این نمونه از سبک طراحی جواهر شامل: استفاده خیلی زیاد از الماس و مروارید، دارای پایه ای از پلاتین، دارای نقش و نگارهایی مانند: گل، برگ و غیره و بکارگیری رنگ های متنوع خواهد بود.
  • سبک جواهرات art deco gewelry : صاحب ویژگی هایی مانند: سنگ های رنگی کنده کاری شده، بکارگیری رنگ های پررنگ و متضاد، بکارگیری سنگ هایی مانند: زمرد، یاقوت وعقیق سیاه، یاقوت کبود، فیروزه و غیره، طراحی با انواع شکل های هندسی و انواع خطوط است.
  • سبک جواهرات retro jewelry: با ویژگی هایی همانند: طراحی اشکال حیوانات توسط میناکاری با سنگ و طلا، بکارگیری سنگ های یاقوت کبود روشن و الماس، قطعات تشکیل یافته از الماس های کوچک همراه می باشد.
  • سبک جواهرات estate jewelry: مربوط به دوره های خاص، دوره ها و سبک های قدیمی می باشد‌ و معنی آن برخورداری جواهرات از مالک قبلی دیگر می باشد.
  • سبک جواهرات custom jewelry: در این روش جواهرات به دو سبک طراحی می شوند: با دست و با استفاده از قطعات از پیش ساخته شده. جالب است که در این سبک، طلا و جواهرات با توجه به درخواست و سلیقه مشتری طراحی می شوند.

 سایت فروشگاهی خرید جدیدترین گوشواره جواهر

در این مقاله، در رابطه با طراحی جدیدترین گوشواره جواهر، مراحل و سبک های مختلف آن مطالبی درج نمودیم. اکنون لازم دیدیم یکی از بهترین سایت فروشگاهی خرید جدیدترین گوشواره جواهر و سایر قطعات طلا و جواهر را به شما معرفی کنیم. خرید و قیمت طلا و جواهر از اهمیت بالایی برخوردار است علی الخصوص امروزه که نرخ طلا متغییر است و دائما دچار نوسان می شود. از طرف دیگر، وجود افراد سودجو که از این مسئله سواستفاده می کنند و بخاطر بی اطلاعی مشتری، پول هنگفتی را به جیب می زنند، دغدغه ساز شده است.

در نتیجه اکثر مشتریان، در یافتن فروشگاه مطمئن مستأصل می مانند. در همین راستا سایت فروشگاهی جواهرات سالهاست در جهت ایجاد رضایت و اطمینان مردم، مکانی امن برای فروش طلا و جواهرات ایجاد نموده است. در این فروشگاه معتبر، شیوه فروش به دو صورت حضوری و آنلاین یا غیرحضوری همراه با مشاوره رایگان انجام می گیرد. افرادی که قصد خرید از این مجموعه را دارند قادر خواهند بود به گالری عکس ایجاد شده در این سایت مراجعه کنند و از انواع گوشواره جواهر دیدن نموده و با انتخاب مدل موردنظر و مشاهده قیمت بروزشده آن که در زیر هر عکس درج شده است، انتخابی مناسب و رضایت بخش داشته باشند.

جواهرات یونیک

جالب است که فروشگاه جواهرات یونیک، این امکان را به مشتری می دهد تا مدل موردنظر را با استفاده از سلیقه خود و برحسب وزن درخواستی، سفارش نماید یا با ارسال عکس آیتم موردعلاقه خود به این سایت، طرح مدنظر را درخواست نماید. این مورد یکی از ویژگی های سایت نامبرده می باشد مضاف براینکه قیمت جواهرات و انواع منصوبات طلا در فروشگاه جواهرات بسیار اصل و واقعی می باشد و کیفیت محصولات آن نیز فوق العاده خواهد بود. بنابراین به همه کاربران عزیز پیشنهاد می کنیم برای خرید طلای خود حتما به این مجموعه مراجعه نمایند و از کلیه خدمات آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *