مقالات

معرفی گردنبند مروارید طلا

یکی از محبوب ترین اقلام جواهر آلات گردنبند می باشد که طرفداران بسیاری دارد. اگر شما نیز جزو دوستداران آن می باشید پیشنهاد می کنیم با ما تا پایان این مقاله همراهی کنید تا به معرفی گردنبند مروارید طلا و دیگر ویژگی های آن بپردازیم.

همان طور که می دانید محل استخراج مرواریدهای اصل از درون صدف موجود در اعماق دریا می باشد. با توجه به محل تشکیل شدنش استحکام آن در برابر دیگر سنگ های زینتی کم تر است. امروزه محبوبیت این گوهر باعث رواج پرورش مروارید و دستکاری در رنگ آن شده است.

البته مسلم است که مرواریدهای پرورشی ارزش کم تری نسبت به مروارید اصل و طبیعی دارند. برخلاف باور عموم که مرواریدها را به صورت گرد و سفید می پندارند باید متذکر شویم که در اصل این جواهر در شکل و اندازه های مختلف ساخته شده و در تنوع رنگی بالایی نظیر سفید، مشکی، آبی، صورتی، شکلاتی و طلایی دیده می شود.

گردنبند مروارید طلا

با این وجود رنگ سفید آن بیش تر از سایرین، مورد پسند طلاسازان جهت ساخت جواهرآلاتی همچون گردنبند طلا قرار گرفته است. اخیرا مروارید سیاه هم مورد توجه قرار گرفته و در ساخت زیورآلات به کار می رود بنابراین شما می توانید شاهد گردنبند مروارید طلا مزین شده با نگین سیاه در بازار باشید.

این گوهر به قدری زیبا و فریبنده است که استفاده از آن جهت ساخت زیورآلات مروارید بسیار گسترش یافته به طوری که امروزه انواع سرویس ها و نیم ست مروارید  در مدل های بسیار مختلف طراحی می شوند. گردنبند مروارید طلا با ظرافت و نمای بی نظیری که دارد یکی از گزینه های پرانتخاب عروس ها و نیز دیگر دختران جوان تر محسوب می شود هم چنین می تواند هدیه ای بسیار باشکوه و به یادماندنی برای مراسماتی چون تولد، ولنتاین یا جشن فارغ التحصیلی باشد. با ما همراه باشید تا در تیتر بعدی به انواع مدل آن بپردازیم.

انواع گردنبند مروارید طلا

جواهر آلات از گذشته بسیار مورد توجه مردم قرار می گرفته است و محبوبیت آن ها تا به امروز نیز ادامه دارد. جواهرات، در واقع همان سنگ های زینتی و گران بها نظیر الماس، یاقوت، زمرد، زبرجد، اپال و غیره می باشد که جهت مزین نمودن زیورآلات به کار می روند.

مروارید یکی از این گوهرهای زینتی است که در دسته سنگ های نیمه قیمتی همچون فیروزه و عقیق قرار می گیرد. گرچه استحکام کریستالی آن محکم است اما میزان آن در مقایسه با سایر سنگ ها کم تر می باشد به همین علت نیازمند به دقت در مراقبت می باشد.

زیبایی بی نظیر مروارید باعث شده تا آن را از دریا و از درون صدف استخراج کنند تا در ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار دهند. نمای بی نظیری که مروارید روی منسوجات طلا ایجاد می کند بسیار خیره کننده است.

یکی از پرطرفدارترین اقلام مروارید نشان، گردنبند مروارید طلا می باشد. با اینکه مروارید در ترکیب با نقره و سایر فلزات نیز بسیار فریبنده و جذاب خواهد بود.

گردنبند طلا سفید

اما گردنبند طلا سفید مزین شده با مروارید انتخاب اول بانوان و علی الخصوص دختران جوان تر و ظریف پسند می باشد. خوشبختانه تنوع در مدل ها در صنعت طلا و جواهرسازی به قدری پیشرفت کرده که امروزه در بازار شاهد طرح های بسیار متفاوت از انواع گردنبند مروارید طلا هستیم. در ادامه به چند نمونه از این مدل ها اشاره می کنیم.

به طور کلی گردنبند طلا در سایزهای مختلف کوتاه، متوسط و بلند ساخته می شود. چوکرها گردنبندهایی هستند که بسیار کوتاه اند. گردنبند مروارید جواهر نیز به همین ترتیب در سایزهای مختلف ساخته می شود.

دسته بندی کلی آن شامل گردنبند مروارید ریز، گردنبند مروارید بلند، گردنبند مروارید دست ساز و می شود. چند نمونه از محبوب ترین مدل های آن عبارت اند از

  • گردنبند مروارید طلا زرد رشته ای
  • گردنبند مروارید ریز دو لایه
  • گردنبند جواهر تک نگین مروارید
  • گردنبند طلا سفید پر نگین مروارید
  • ست گردنبند و گوشواره ظریف طلا با نگین مروارید و برلیان
  • گردنبند طلاسفید چند لایه با نگین مروارید

روش تمیز کردن جواهر مروارید

پیش تر گفتیم که علی رغم ساختار کریستالی گوهر مروارید بافت آن طبیعی و نرم است بنابراین احتمال خش خوردگی و آسیب دیدگی آن بالا است. به همین علت دارندگان این گوهر باید با روش تمیز کردن جواهر مروارید آشنا باشند.

اگر شما عزیزان به دنبال روش های مراقبت و پاک کردن گردنبند مروارید طلا می باشید مطالب زیر را بخوانید.

  • در مرحله اول قبل از هر کاری باید دستمالی نرم جهت لمس کردن گردنبند جواهر تهیه کنید. این دستمال می تواند یک پارچه بسیار نرم مخصوص جواهر یا پارچه بامبو باشد. دستمال پنبه ای نیز گزینه مناسبی می باشد. دقت کنید که هرگز نباید از اشیای زبر یا مسواک جهت پاک کردن مروارید استفاده کرد.
  • استفاده از مایع مخصوص جواهرات به دلیل حاوی آمونیاک بودن جهت پاک کردن گردنبند مروارید طلا ممنوع است چرا که مروارید به این ماده حساس است.
  • در مرحله بعدی دستمال را با چند قطره آب مرطوب کنید. سپس با کمک آن مرواریدها را به آرامی پاک کنید.
  • پس از این که جواهر را بعد از چند بار پاک کردید از مواد شوینده برای تکمیل شست و شو کمک بگیرید.
  • مقداری صابون مایع و بدون بو با آب گرم ترکیب کنید. اکنون دستمال را به این مواد شوینده آغشته کنید سپس مرواریدها را به نرمی با دستمال تمیز کنید.
  • بعد از این مطمئن شدید آلودگی ها کاملا از سطح گردنبند مروارید طلا پاک شدند با پارچه تمیز دیگری صابون روی آن را بگیرید.
  • برای تمیز کردن سایر قسمت های گردنبند جواهر مانند قفل و زنجیر و دیگر قسمت های فلزی از پاک کننده طلا و گوش پاک کن استفاده کنید. مواظب باشید این مواد با مروارید تماس نداشته باشند.

لازم به ذکر است که روش های گفته شده نه تنها برای تمیز کردن گردنبند مروارید طلا  بلکه برای سایر زیورآلات مروارید نشان مناسب اند.

بهترین سایت خرید طلا

امروزه خرید و فروش های اینترنتی رواج بیش تری پیدا کرده است. یکی از مزیت های خرید اینترنتی امکان خریداری در کوتاه ترین مدت زمان ممکن است و چنان چه شما شرایط مناسب جهت مراجعه حضوری به مراکز فروش را نداشته باشید می توانید به راحتی و تنها با اتصال به اینترنت به وب سایت مدنظر رجوع کرده و خرید خود را انجام دهید.

هم چنین امکان مقایسه قیمت و کیفیت محصولات با یک دیگر بدون اتلاف وقت از طریق تصاویر مربوط به آن ها وجود دارد. این امکان برای خرید طلا و جواهر نیز فراهم است.

بنابراین اگر شما کاربران گرامی قصد خریداری گردنبند مروارید طلا دارید می توانید به جای مراجعه حضوری و هدر دادن زمان در بازار، از طریق اینترنت به وب سایت فروشگاهی جواهرات یونیک رجوع کنید و زیباترین مدل را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.

لازم به ذکر است که وب سایت نام برده در زمینه ارائه جواهرات اصل و باکیفیت به رقیب درجه یک سایر فروشگاه ها در ایران تبدیل شده و به همین خاطر با عنوان بهترین سایت خرید طلا در نزد مشتریان یاد می شو

د. تنوع در طراحی گردنبند مروارید طلا در این مجموعه به قدری فراوان است که بدون شک نظر مشتریان را جلب خواهند کرد و هیچ کدام از آنان دست خالی بر نخواهند گشت.

لازم به ذکر است در صورتی که هیچ کدام از مدل ها مطابق با طرح ذهنی مراجعین نباشند می توانند مدل مدنظر را سفارش دهند تا به بهترین نحو برای آنان ساخته شود. مجموعه بزرگ جواهرات یونیک متعهد به ارائه خدماتی هم چون تحویل فاکتور رسمی خرید، شناسنامه جواهرات و تحویل محصول خریداری شده در جلوی درب منزل خریدار در اسرع وقت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *