مقالات

اهمیت تشخیص انگشتر جواهر اصل

موضوع این مقاله اهمیت تشخیص انگشتر جواهر اصل می باشد. پیشنهاد می کنیم در این بخش ما را همراهی کنید تا مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. طلا و جواهر به خاطر این که القا کننده حس زیبایی و شیک بودن هستند و قاعدتاً درخشندگی و جذابیت خاصی دارند، نزد همه ما خواستنی اند.

به دلیل داشتن این حالت های فریبنده، شاید هیچ وقت پیش نیامده که هنگام خرید آن ها، به اصل یا بدل بودنشان بیاندیشیم. ولی این موضوع از نظر افراد متخصصی که در حوزه جواهرات فعالیت می کنند امری مهم تلقی می شود.

چرا که اطلاع از اصل بودن جواهر، اولین و پراهمیت ترین قدم در انتخاب محصول موردنظر شما خواهد بود. فرض کنید به نیت خرید یک انگشتر جواهر وارد یک گالری می شوید. شاید اولین اولویت های شما برای خرید، زیبایی و سپس قیمت باشد.

ولی از نظر یک کارشناس جواهر، در ابتدا تشخیص اصل بودن انگشتر و سنگ های کار شده روی آن از سایر فاکتورهای دیگر ضروری تر است.

در صورت بی توجهی به این موضوع ممکن است با ضررهای سنگین مالی روبرو شوید.

با توجه به هزینه های زیادی که امروزه بابت خرید سایر اقلام طلا یا جواهر باید بپردازیم، پس داشتن آگاهی های لازم در این زمینه فوق العاده پراهمیت است.

بنابراین بهترین کار قبل از خرید زیورآلات قیمتی، تشخیص جواهر اصل از بدل خواهد بود. لازم است بدانید که همه ما می توانیم در منزل هم با انجام چند روش، به آزمایش طلا بپردازیم.

در مطلب بعدی به شیوه های تشخیص توجه نمایید.

شیوه های تشخیص انگشتر جواهر اصل

به طلایی که با سنگ هایی هم چون زمرد، برلیان، عقیق، مروارید، الماس، فیروزه و سایر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دیگر مزین شده باشد جواهرات گفته می شود.

بعد از تعریف جواهر به منسوجات آن می پردازیم که شامل: گردنبند جواهر، انگشتر، گوشواره، پابند، بازوبند و همین طور ست، نیم ست و سرویس جواهرات می باشند.

این فلزات گران بها و پرارزش هستند و برای خرید هر یک از آن ها، به بودجه و پس انداز قابل توجهی نیاز است خصوصا این روزها که قیمت طلا و جواهر سیر صعودی به خود گرفته است.

بنابراین ضروری است که قبل از خرید این اشیا قیمتی، از اصل بودن آن مطمئن شویم. زیرا سودجویی سوداگران در بازار طلا موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت یا از آن چشم پوشی کرد.

این افراد با فروش جواهر و طلای تقلبی به جای اصل، از ناآگاهی بسیاری از افراد ناشی سواستفاده کرده و از لحاظ اقتصادی و حتی روانی آسیب هایی به آن ها وارد می نمایند.

در همین زمینه شما را با چند مورد از شیوه های تشخیص انگشتر جواهر اصل آشنا می کنیم.

  • بررسی شیوه کار طلای انتخاب شده و امتحان نمودن استحکام سنگ های به کار رفته روی آن
  • ساختار و مواد به کار رفته و میزان طلای استفاده شده در انگشتر
  • کاربرد آهن ربا و اطلاع از خاصیت غیرآهن ربایی طلا یا جواهر
  • توجه به وجود علامت و شماره های حک شدن روی انگشتر
  • استفاده از اسید و آگاه بودن به پاک نشدن رنگ طلای اصلی توسط مواد اسیدی
  • خرید از مکان معتبر و تقاضای دریافت برگه خرید از فروشنده
  • وجود امکان مرجوع نمودن جواهر یا طلای خریداری شده

فاکتورهای تشخیص الماس اصل روی انگشتر

با روش های متفاوت تشخیص جواهرات و  طلای آن ها آشنا شدیم. اکنون می خواهیم از روش های بررسی اصل بودن الماسی که روی انگشتر سوار می کنند اطلاعاتی کسب نماییم.

الماس سنگی گران قیمت است زیرا آن را استخراج می کنند و سنگ های استخراجی بسیار پربها هستند.

وقتی آن را روی زیورآلاتی مانند انگشتر نصب می کنند به آن زیبایی خیره کننده خواهد بخشید. شیک بودن انگشتر الماس وصف ناپذیر است و معمولا همه سلیقه ها را پوشش می دهد و باب میل اکثر افرادی است که سخت پسند می باشند.

سنگ الماس اگر اصل باشد، عمر آن همیشگی خواهد بود. اما مسئله ای که در این میان مهم است چگونگی اثبات و تشخیص اصلی بودن الماس است.

برهمین اساس فاکتورهای تشخیص الماس اصل روی انگشتر را برای شما آماده کرده ایم تا با شناخت آن ها به انتخاب درست دست بیابید.

  • بهترین و مطمئن ترین راه، نشان دادن الماس خود به یک متخصص کارشناس می باشد.
  • در صورت دسترس نبودن مشاور، برای نمایش درخشش الماس، انجام آزمایش UAV راهکار جالبی است.
  • انجام تست بخار یکی دیگر از راههای شناسایی الماس اصل از تقلبی است. با دمیدن بخار دهان بر روی این سنگ و سریع پاک شدن آن، اصل بودن الماس شما اثبات خواهد شد.
  • روش دیگر، خواندن نوشته های روی روزنامه یا کاغذ توسط الماس است که اگر به راحتی خوانده شدند، سنگ شما بدل است.
  • کمتر پیش می آید که الماس روی انگشتر طلا، پلاتین و نقره بدل باشد ولی جهت اطمینان شماره های حک شده داخل انگشتر را بررسی نمایید.
  • گاهی ایجاد یک خراش کوچک، تا حدودی بدل و اصل بودن الماس را نشان می دهد.
  • اکثر اوقات هم وجود ناهماهنگی روی الماس نشانه ای از اصل بودن آن می باشد.

  بهترین سایت خرید انگشتر جواهر

امروزه تشخیص جواهر اصل از بدل، کاری نسبت سخت می باشد.

و علت این امر وجود افرادی است که در بازارها و سایت های نامعتبر دست به اقداماتی هم چون: ساخت و فروش جواهراتی تقلبی همراه با سنگ های بدل می زنند.

چنین اشخاصی از اوضاع نابسامان قیمت طلا و یا قیمت جواهر سواستفاده می کنند و با فروش فلزات تقلبی، پولی به جیب می زنند.

این موضوع سبب شده تا کاربران زیادی به دلیل ایجاد چنین وضعیتی، حس اطمینان خود را از دست بدهند و خرید حتی یک رینگ ساده برای آن ها دردسر آفرین شود.

اما خبر خوب ما برای رهایی از این دغدغه ها، معرفی بهترین سایت خرید انگشتر جواهر اصل و سایر منسوجات طلا و منصوبات جواهر می باشد.

این مجموعه، با نام سایت فروشگاهی جواهرات معروف است که بسیار پرفروش، معتبر و با سابقه درخشان است.

معروفیت و اعتبار آن به خاطر فروش جواهرات اصل با قیمت مناسب و واقعی است.

این وب سایت عرضه کننده باکیفیت ترین زیورآلات قیمتی همراه با شناسنامه و فاکتور خرید می باشد.

کلیه محصولات خود را به دو شیوه آنلاین و حضوری در اختیار مشتری قرار می دهد.

بنابراین توصیه ما به شما این است که جهت خرید طلا یا جواهرات خود به این وب سایت مراجعه نموده و محصولات موردنظر خود را با اطمینان کامل و خاطری آسوده سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *