مقالات

انواع طلا و جواهر

در این مقاله به شرح مختصری از انواع طلا و جواهر میپردازیم؛ محبوبیت و استفاده از طلا و جواهر در میان افراد از دیرباز وجود داشته و تاکنون ادامه یافته است. طلاهای قدیمی که از گذشتگان به ما ارث رسیده ارزش بیش تری از نظر مادی و معنوی دارند. سنگ های زینتی که در ساخت سرویس طلا و نقره استفاده می شوند علاوه بر ظاهر مسحور کننده ای که به سرویس می بخشند به اعتقاد برخی القا کننده انرژی های مثبت به فرد نیز می باشند.

معرفی انواع طلا و جواهر

چند نمونه از انواع طلا و جواهرات شیک را جهت آشنایی بیش تر ذکر می کنیم.

  • سرویس طلا سفید نگین زمرد و برلیان
  • نیم ست نقره الماس برش برلیان ظریف دخترانه
  • نیم ست دستبند و انگشتر طلا سفید طرح بی نهایت
  • سرویس طلا با نگین یاقوت و برلیان اصل
  • حلقه و پشت حلقه نامزدی برلیان اصل
  • نیم ست گوشواره و گردنبند طلا زرد نگین دار رزگلد
  • انگشتر نقره برلیان مردانه
  • دستبند النگویی شوپینگ بدون نگین
  • حلقه طلا سفید ساده
  • حلقه پر نگین برلیان طلا زرد زنانه
  • انگشتر طلا نگین زمرد دور برلیان

همان طور که می بینید دنیای زیور آلات به قدری متنوع است که نمی توان همه انواع آن ها را نام برد. امروزه طلا سازان خبره و ماهر، پذیرای ثبت سفارش افراد سخت پسند جهت ساخت طرح های مختلف در هر سایز و با استفاده از هر گوهر زینتی هستند. درخشش سرویس طلا و جواهر در روزهای اول پس از خرید احساس شیک بودن را به فرد منتقل می کنند اما متاسفانه این تلولو مدتی بعد رو به کدر شدن می رود. به همین جهت نحوه تمیز کردن و نگه داری آن ها بسیار پر اهمیت است. ما در این مطلب به شرح نحوه مراقبت، تمیز کردن و خرید زیورآلات مختلف پرداخته ایم. پس ما را در ادامه همراهی کنید.

راهنمای جامع مراقبت از انواع طلا و جواهر

اگر از آیتم های طلا و منصوبات جواهر درست و اصولی مراقبت شود می توانند تا سال های سال افراد را همراهی کنند.
در ادامه راهنمای جامع مراقبت از طلا و جواهرات را به صورت مختصر توضیح داده ایم.

  • سرویس های طلا و جواهر را درون جعبه های مخصوص خود نگه دارید تا از اثر سرما، گرما، نور و رطوبت دور باشند.
    چرا که در تماس با این عوامل به مرور زمان تیره و کدر شدن می شوند. این جعبه ها از نشستن گرد و غبار روی جواهر نیز جلوگیری می کنند.
  • این موضوع درمورد فلز نقره صدق نمی کند. اگر نقره را درون جعبه رها کنید در اثر دما، نور و اکسید شدن با هوا پس از مدتی شفافیت خود را از دست می دهد و کدر می شود.
    بهترین راه قرار دادن آن درون یک کیسه پلاستیکی زیپ دار است تا هیچ راه نفوذی برای هوا به درون آن نباشد.
  • هرگز جواهرات را روی هم و شلخته درون جعبه نگذارید. این کار باعث خراشیده شدن سنگ ها یا گره خوردن زنجیرهای طلا شود.
    بهتر است گردنبند جواهر را آویزان کنید یا به صورت کشیده درون جعبه مستطیلی دراز قرار دهید.
    دستبندها هم به همین طریق نگه داری شوند. انگشتر و گوشواره ها نیز به صورت جدا از یکدیگر و مرتب درون جعبه های مخصوص خود نگه داشته شوند.
  • زیورآلاتی که دارای مروارید هستند در معرض خراش اند. برای جلوگیری از آسیب دیدن آن ها را به صورت جداگانه ابتدا درون کیسه پارچه ای نرم و سپس در جعبه قرار دهید.
    با این کار از گرد و غباری شدن آن ها نیز جلوگیری خواهید کرد.
  • سایر طلا و زیور آلات را نیز جداگانه درون پارچه های نخی و بدون پرز برجسته بپیچید.
  • در زمان استحمام، ظرف شستن
    از جواهراتتان استفاده نکنید چرا که مواد شوینده باعث از بین بردن درخشش و جلای آن ها خواهد شد.
  • سعی کنید هیچ جواهری مخصوصا مروارید را زیر آب نگیرید و حتی الامکان از خیسی و رطوبت دور کنید مگر این که طلافروش اجازه این کار را داده باشد.

نحوه تمیز کردن طلا و جواهرات

اگرچه معمولا جواهرات در اوایل خرید درخشان و پر زرق جلوه می کنند اما بعد از مدتی متاسفانه درخشش اولیه خود را از دست می دهند.
خوشبختانه می توان با تمیز کردن و مراقبت از آن ها در منزل روند کدر شدن شان را به تعویق انداخت.
نحوه تمیز کردن را در مطلب پائین بخوانید.

تمیز کننده مایع جواهرات نقره

تمیز کننده جواهرات را می توانید از طلافروشان تهیه کنید. استفاده از آن بسیار راحت است.
کافی است جواهر نقره را درون آن تا چند ثانیه بچرخانید. سپس نقره را خارج کرده با کمک یک حوله یا پارچه نرم و لطیف تمیز و خشک کنید.

پارچه جلا دهنده جواهرات

پارچه جلادهنده را نیز از طلا و جواهر فروشان تهیه کنید. برای استفاده از آن پارچه را با ملایمت روی قسمت های فلزی جواهر مالش دهید و معجزه را ببینید.

محلول آمونیاک

محلول آمونیاک را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و پاک کننده ای درجه یک برای گوهرهای زینتی خود بسازید. توجه کنید از این محلول برای شستن مروارید استفاده نکنید.

مایع سفید کننده

مقداری از مایع سفید کننده را با آب گرم ترکیب کنید و زیورهای خود را به مدت یک دقیقه درون بغلطانید.
جرم روی جواهر با مایع سفید کننده تبادل یونی انجام می دهد و از این طریق به سرویس شما جلا می بخشد.

آب گازدار

آب گازدار یکی از بهترین پاک کننده های زیور آلات است چرا که در عین خاصیت پاک کنندگی قوی باعث صدمه زدن به سنگ های قیمتی نمی شوند. سرویس خود را درون آن به مدت زمان لازم بخیسانید تا تمام چربی و لایه های گرد و غبار روی آن را در خود حل کند.

مایع ظرفشویی

مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید و سرویس جواهر خود را درون آن قرار دهید. سپس با استفاده از یک تکه نرم و لطیف آن را تمیز کنید.
این ترکیب برای شستن سنگ هایی که با چسب به رکاب چسبیده شده باشند مناسب نیست.

خرید انواع طلا و جواهر

گزاف بودن قیمت زیورآلات گران قیمت باعث سودجویی عده ای از فروشندگان سو استفاده گر از مشتریان بی اطلاع شده است. به همین سبب اولین گام برای خرید انواع مدل های جواهر اصل مراجعه به فروشگاه جواهرات معتبر و شناخته شده است که البته شناخت و یافتن فروشگاهی با چنین خصوصیات ممکن است زمان بر باشد. از این رو ما کار شما را آسان می کنیم و فروشگاه جواهرات را به عنوان بهترین و معتبرترین طلا فروشی به شما معرفی می کنیم که همواره در رقابت با سایر فروشگاه ها حریفی بی بدیل بوده است.

پیشینه رضایت بخش و درخشان آن مدرکی بر صحت ادعای می باشد. تمامی زیور آلات این فروشگاه با کیفیتی تضمین شده و قیمتی بسیار مناسب و عادلانه به فروش می رسند. بنابراین اگر شما مخاطبان محترم درصدد خرید جواهرات اصل با قیمت پایین و نیز شیک و لاکچری هستید می توانید با خیالی آسوده به این مرکز فروش مراجعه کنید.

در صورتی که شرایط لازم جهت مراجعه و خرید حضوری ندارید می توانید در هر نقطه از ایران که هستید به اینترنت وصل شوید و وارد سایت نامبرده شوید. عکس طلا و جواهر ایرانی و خارجی این فروشگاه در سایت موجود اند شما می توانید هر کدام از آن ها را که پسندیدید به صورت آنلاین سفارش دهید.

پس از ثبت سفارش محصول خریداری شده در کوتاه ترین مدت زمان ممکن به دست تان خواهد رسید. از دیگر مزایای قابل توجه سایت مذکور عرضه شناسنامه جواهرات اصل به همراه فاکتور رسمی زیور آلات است. شما می توانید با استفاده از شناسنامه، جواهر خود را در خارج از کشور نیز به فروش برسانید. توجه کنید که شناسنامه های ارائه شده همه زیر نظر انجمن گوهر شناسی ایران و متخصصین مجرب کشور صادر شده اند و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *