مقالات

حلقه ازدواج طلا و انواع آن

یکی از محبوب ترین متعلقات زیور آلات, حلقه نامزدی است که در جهت اهمیت آن در این پست به معرفی حلقه ازدواج طلا و انواع آن می پردازیم.

یکی از قدیمی ترین و شیرین ترین رسم ها در زمان ازدواج دو فرد, خرید حلقه ازدواج طلا یا نقره است که هم نشان دهنده پیمان و تعهد میان زوج است و هم از آن به عنوان نماد همراهی قلبی و باهم بودن دو فرد در همه لحظات زندگی آن ها می باشد. اگر شما عزیزان نیز در شرف ازدواج و بستن پیمان شیرین زندگی می باشید توصیه می کنیم ادامه مطلب زیر را از دست ندهید تا شما را با نکات مربوط به انتخاب, نگه داری, مراقبت, قیمت و خرید حلقه عروسی یا نامزدی آشنا کنیم.

انواع حلقه ازدواج طلا

طراحی مدل حلقه عروس و داماد بسیار متنوع است. برای مثال به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

  • ست حلقه طلا ۱۸ عیار ساده
  • رینگ طلا سفید اصل
  • حلقه طلا مدل کارتیر
  • ست حلقه و پشت حلقه طلا جواهر اصل
  • حلقه نقره پر نگین برلیان
  • رینگ طلا نگین دار زنانه
  • حلقه نامزدی ست سیاه قلم
  • حلقه ازدواج برلیان اصل مردانه
  • حلقه ست ازدواج طلا سفید و زرد
  • حلقه طلا سفید برلیان مردانه
  • حلقه ازدواج مردانه نقره دور نگین برلیان اتمی
    و…

همان طور که مستحضرید تعداد مدل های مختلف برای طراحی طلا و جواهرات دریای بی انتهاست. برخی از حلقه ها و زیور آلات به صورت رینگ ساده ساخته می شوند و بسیار مورد توجه ساده پسندان قرار می گیرند. اما برخی دیگر از خریداران ترجیح می دهند طلاهایشان با استفاده از گوهر های زینتی و گران بها تزئین شده باشند.

مشتریان می توانند هر طرح انتزاعی و دلخواهی که دارند را به طلاسازان و جواهرسازان ماهر سفارش دهند. در ادامه برترین و خبره ترین مراکز جواهرسازی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روش برق انداختن حلقه ازدواج طلا اصل

طلا فلزی گران بها است که برای دوام بیش تر باید به درستی مراقبت و نگه داری شود. متاسفانه سرویس طلا پس از مدتی درخشش خود را از دست می دهد. در این جا چند راه خانگی برق انداختن حلقه ازدواج طلا را به شما آموزش می دهیم.

براق کردن طلا با مایع ظرفشویی و نوشابه

مقداری مایع ظرفشویی درون یک ظرف بریزید و به آن نوشابه گازدار اضافه کنید. سپس حلقه ازدواج و سایر طلاهای خود را درون ظرف قرار دهید. اجازه دهید طلا تا چند دقیقه درون محلول خیس بخورد تا جرم روی آن راحت تر پاک شود.

پس از آن با استفاده ار یک مسواک نرم ترجیحا مسواک برقی تمام سطح طلا را با ملایمت تمیز کنید. حواس تان باشد مسواک به سطح سرویس صدمه نزند. در مرحله بعد طلا را در آب گرم قرار دهید و مطمئن شوید محلول از روی آن کاملا پاک شده باشد. در پایان کار برای خشک کردن از پارچه نرم و لطیف استفاده کنید. هم چنین می توانید آن را در فضای آزاد بگذارید تا کم کم رطوبت آن تیز گرفته شود.

براق کردن طلا با آمونیاک

درون یک کاسه آمونیاک و آب را به نسبت ۶ به ۱ ترکیب کنید. برای کار کردن با این محلول بهتر است از دستکش استفاده کنید. حلقه ازدواج طلا اصل یا سایر اکسسوری های طلا را به مدت زمان یک دقیقه درون ظرف قرار دهید تا خیس بخورد. هرگز اجازه ندهید طلا بیش تر از یک دقیقه در ظرف بماند در غیر این صورت آسیب می بیند.

پس از آن با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز آن را خشک کنید. اگر احساس کردید هنوز به طور کامل تمیز نشده می توانید این فرآیند را مجددا تکرار کنید.

دقت کنید که براق کردن طلا و جواهرات را در سال بیش تر از دوبار انجام ندهید. روش های دیگری برای برق انداختن طلا و جواهرات نیز وجود دارند که ما به ذکر دو مورد از آسان ترین و بهترین آن ها اکتفا کردیم.

مراقبت از حلقه ازدواج طلا

حلقه ازدواج یکی از دوست داشتنی ترین و خاطره انگیزترین آیتم طلا و جواهر است که زوج ها تمایل دارند همیشه آن را در دست داشته باشند. هم چنین نسبت به طرف مقابل در پوشیدن حلقه حساسیت خاصی نشان می دهند. اگر شما عزیزان دنیز این چنین هستید باید بدانید که برای حفظ زیبایی حلقه ازدواج تان و افزایش عمر و دوام آن لازم است با روش مراقبت و نگه داری آن اشنا شوید. نکات زیر در مورد مراقبت از حلقه ازدواج طلا اصل و سایر منسوجات جواهرات می باشد. پس با دقت آن ها را دنبال کنید.

  • در صورتی که روی حلقه شما جواهر کار شده باشد بهتر است هر ۳ تا ۶ ماه یک بار آن را بررسی کنید. اگر تمایل دارید می توانید از جواهر فروشان ماهر کمک بگیرید تا سلامت جواهرات تان رابررسی کنند.
  • اگر احساس کردید نگین های ریز روی حلقه شل شده اند سریعا آن را به طلافروش خود ارجاع بدهید.
  • اگر روی حلقه جواهر شما جرم و آلودگی نشسته شده باشد آن را به روش هایی که پیش تر ذکر کردیم تمیز کنید تا درخشش خود را به مرور از دست ندهد.
  • چنان چه توانایی تمیز کردن آن را ندارید می توانید از یک طلاساز درخواست کنید این کار را برای تان انجام دهد. جلا دادن حلقه و پشت حلقه جواهر توسط طلا و جواهر فروشان با استفاده از دستگاه پرداخت یا دستگاه بخار انجام می شود.
  • در زمان انجام برخی فعالیت های فیزیکی همچون ورزش کردن که باعث عرق بدن می شود یا استحمام, ظرف شستن, تمیز کردن منزل و … حلقه و انگشتر را از دست خارج کنید تا آسیب نبینند.
  • استفاده دائمی و بی وقفه از انگشتر و حلقه ممکن باعث جمع شدن باکتری در بین انگشتر و انگشت دست شود که می تواند به هر دو صدمه بزند. بنابراین در مواقع غیر ضروری مثلا پیش از خوابیدن آن را از انگشت خارج کنید.
  • سعی کنید همیشه جواهرات را پس از آرایش کردن و لباس پوشیدن به دست و گردن خود بیاویزید.
  • حلقه و سایر جواهرات خود ر ا ابتدا به صورت جداگانه در یک محفظه پارچه ای نرم و تمیز بپیچید سپس درون جعبه مخصوص جواهرات قرار دهید. از قرار دادن جواهرات در کنار یک دیگر در یک جعبه خودداری کنید.
  • در انتخاب فروشگاه جواهرات دقت کافی داشته باشید و فروشگاهی را انتخاب کنید که گارانتی و ضمانت نامه های معتبر به خریداران عرضه کند. تا در صورت آسیب دیدگی احتمالی حلقه نامزدی طلا بتوانید آن را به فروشنده جهت رفع صدمات ارجاع دهید.

قیمت حلقه ازدواج طلا و انواع آن

همان طور که می دانید قیمت حلقه ازدواج می تواند وابسته به پارامترهای مختلف, متفاوت می باشد. رینگ ازدواج اگر با سنگ های زینتی ترکیب شود قیمت بالاتری خواهد داشت. چندی از سودجویان فروشنده در بازار هستند که از سنگ های قلابی و آزمایشگاهی برای تزئین زیور آلات استفاده می کنند و با قیمت طلا و جواهرات اصل به مشتریان نااگاه می فروشند.

به همین دلیل جهت خرید امن حلقه و پشت حلقه باید حتما به فروشگاه های معروف و به نام مراجعه کرد. یکی از شناخته شده ترین فروشگاه های طلا و جواهرات در عرصه فروش اکسسوری های زینتی کار شده با گوهرهای اصل و با کیفیت بالا, فروشگاه طلا و جواهرات یونیک است که توانسته رضایت تمام خریداران خود را جلب و آنان را به مشتری دائمی خود تبدیل کند.

لازم به ذکر است که اگر شما مخاطبان گرامی شرایط لازم جهت مراجعه و خرید حضوری از این مرکز فروش را ندارید کافی است در منزل با استفاده از اینترنت به سایت اینترنتی فروشگاه طلا و جواهرات یونیک وارد شوید و از تصاویر مربوط به محصولات دیدن کنید. در صورت پسند کردن هر کدام از نمونه ها می توانید پس از ثبت سفارش به صورت آنلاین, منتظر دریافت آن در جلوی درب منزل باشید.

مطمئن باشید مبلغی که بابت خرید زیورآلات به این فروشگاه می پردازید کاملا منصفانه و عاری از مبلغ مازاد بر قیمت واقعی محصولات می باشد. ارائه فاکتور و رسید رسمی به همراه شناسنامه جواهرات از مزیت های مهم و پر ارزش فروشگاه مذکور به شمار می آیند.

ضمنا با گارانتی و ضمانت های معتبری که به شما تعلق می گیرند می توانید خیال خود را بابت کیفیت جواهر آسوده کند هم چنین در صورت آسیب دیدگی احتمالی می توانید با رجوع به این فروشگاه, برطرف کردن صدمه وارده را درخواست کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *