مقالات

انگشتر جواهر زمرد چیست ؟

انگشتر جواهر زمرد چیست ؟ اگر شما عزیزان یکی از علاقمندان سرویس زمرد نشان می باشید این پست را از دست ندهید چرا که به پاسخ به سوال انگشتر جواهر زمرد چیست و انواع آن پرداخته ایم. امروزه نوسان قیمت و تورم دغدغه خرید جواهرات اصل و ارزان را در ذهن افراد ایجاد می کنند.

محبوبیت اکسسوری هایی که با سنگ های قیمتی مانند الماس, برلیان, زمرد, یاقوت, مروارید و … زینت داده شده اند در میان خریداران بسیار زیاد است و مسلما قیمت بالای آن ها نیز بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل افراد به دنبال یافتن جواهراتی هستند که در عین کیفیت بالا و لاکچری بودن قیمت پایینی داشته باشند. در میان انواع منسوجات طلا و جواهر انگشتر جواهر زمرد یکی از پرطرفدارترین انگشترها است.

زیبایی خیره کننده و تلولو نگین زمرد روی رکاب چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. هم چنین قیمت ارزان تر آن نسبت به برلیان و … باعث پرانتخاب بودن آن شده است. انگشتر نگین زمرد می تواند در انواع مدل های مختلف و در ترکیب با فلزهای متنوع مثل طلا و نقره طراحی شود. در ادامه به چند نمونه از انواع انگشتر زمرد اصل اشاره می کنیم.

انواع انگشتر زمرد اصل

  • انگشتر زمرد اصل ترکمن صحرا مردانه
  • انگشتر طلا سفید عروس با نگین زمرد و الماس تراش برلیان
  • انگشتر طلا زرد با نگین زمرد سبز زنانه
  • انگشتر زنانه نقره با نگین زمرد سبز اصل
  • انگشتر جواهر زمرد سبز دور برلیان زنانه
  • انگشتر جواهر زنانه با نگین زمرد کلمبیا
  • انگشتر مردانه زمرد کلمبیا با رکاب نقره
  • انگشتر طلا سفید با نگین زمرد اصل و الماس
  • انگشتر مردانه زمرد اصل با رکاب جواهرکاری یاقوت و برلیان
  • انگشتر تک نگین زمرد سبز با رکاب نقره زنانه
  • انگشتر زمرد اصل و الماس تراش برلیان طرح ماهور
  • و …

در ادامه مطلب درمورد بهسازی نگین زمرد, نحوه تمیز کردن و شیوه خرید امن آن صحبت خواهیم کرد.

مراقبت از انگشتر جواهر زمرد

سنگ زمرد به دلیل شرایطی که در زمان تشکیل شدن تحمل می کند پس از استخراج بهسازی می شود تا ترک ها و شکستگی هایش از بین برود.

اما اثر بهسازی زمرد دائمی نیست و در صورت مراقبت نکردن ممکن است ترک ها دوباره روی سطح آن ظاهر شوند. بنابراین مراقبت از انگشتر جواهر زمرد برای طولانی کردن عمر و دوام آن بسیار حائز اهمیت است.

مراقبت از سرویس زمرد در مقابل حرارت

سرویس جواهر زمرد را در مقابل حرارت بالای نور خورشید یا نور مصنوعی قرار ندهید چرا که دمای بالا با خشک کردن روغن موجود در شکاف های زمرد باعث تخریب بهسازی از پیش انجام شده و در نتیجه آسیب پذیری نگین شود.

مراقبت از انگشتر زمرد اصل در برابر مواد شوینده

اسید موجود در مواد شیمایی و مواد شوینده قوی می تواند به مرور باعث از بین بردن روغن موجود در درزهای زمرد شود و بهسازی را تخریب کند. بنابراین پیش از استفاده از این مواد انگشتر را از دست خارج کنید.

مراقبت از نگین زمرد در برابر فعالیت های فیزیکی روزمره

پیش از انجام این فعالیت ها انگشتر و دستبند زمرد خود را از دست خارج کنید: ظرف شستن, شستن سرویس بهداشتی با مواد شوینده قوی, حمام کردن, آرایش کردن, استفاده از اسپری و عطر و … .

مراقبت از سرویس جواهر زمرد در برابر ضربه

جواهرات زمرد نشان امکان خراشیده شدن دارند بنابراین هرگز آن ها در کنار سایر جواهرات درون صندوقچه نگه ندارید. بهتر است ابتدا آن ها را درون یک کیسه نرم و بدون پرز جواهراتی قرار دهید سپس در کنار بقیه طلا و جواهر درون صندوقچه قرار دهید.

پاکسازی نگین زمرد

یکی از نکات مهم در نگه داری و مراقبت از انگشتر جواهر زمرد, پاکسازی نگین زمرد می باشد. سنگ زمرد در اعماق زمین و در شرایط دمای بالا و فشار زیاد تشکیل می شود. همین امر باعث نرمی زیاد و سختی پایین آن پس از استخراج شده است. به همین دلیل برای جلوگیری از شکستگی زمرد باید آن را بهسازی کرد.

بهسازی زمرد توسط متخصصان پس از استخراج آن انجام می شود. اما روش های مراقبتی و پاکسازی باید در منزل و توسط فرد هر چند وقت یک بار تکرار شود.

تمیز کردن نگین زمرد با روغن زیتون

متخصصان پس از بهسازی زمرد با روغن زیتون شکستگی های سطح آن را ترمیم می کنند که گاه روغن در میان ترک ها خشک می شود و به حالت سفیدک درمی آیند. برای رفع آن یک پنبه یا قلم مو را به روغن زیتون آغشته کنید و سطح زمرد را طی چند مرحله با روغن چرب کنید تا سفیدک ها کاملا محو شوند.

تمیز کردن نگین زمرد با پلاستیک یا موم اپوکسی

اگر جلا و تلولو انگشتر نگین زمرد در اثر تماس با شوینده ها از بین رفته باشد آن را درون یک کاسه پر از موم اپوکسی یا پلاستیک قرار دهید. روغن بی رنگ نیز می تواند جایگزین مناسبی باشد. پس از آن خواهید دید زیبایی نگین به حالت اول برگشته است.

تمیز کردن نگین زمرد با صابون

اگر روی انگشتر گرد و غبار گرفته نشسته باشد آن را درون کاسه پر از آب و صابون بگذارید و سپس با کمک یک قلم مو یا مسواک نرم آن را تمیز کنید. مواظب گیر کردن مسواک در گوشه کنار انگشتر باشید. در مرحله بعد آن را با آب ولرم بشویید و سپس خیسی آن را با پارچه میکروفایبر که نرم است بگیرید.

پاکسازی نگین زمرد با آب

برای بازگرداندن انرژی های مثبت و معنوی این گوهر پس از هر بار استفاده آن را زیر آب جاری منزل بگیرید.

اگر روش های مراقبتی و پاکسازی ذکر شده را اصولی و با ظرافت انجام دهید انگشتر جواهر شما هرگز دچار خراشیدگی یا ترک نخواهد شد و مدت زمان بیش تری همراه شما خواهد بود.

خرید انگشتر جواهر زمرد اصل

زمرد یکی از گوهرهای زینتی محبوب در بین علاقمندان به جواهرات است. عده ای از جواهرسازان از این مسئله سواستفاده می کنند و سنگ های شبه زمرد را در آزمایشگاه ها می سازند و به جای زمرد اصل وارد بازار می کنند. اگر شما عزیزان درپی خرید انگشتر جواهر زمرد اصل و با قیمت ارزان هستید می توانید به مطمئن ترین و حرفه ای ترین سایت خرید طلا یعنی سایت فروشگاهی جواهرات مراجعه نمایید.

تمامی محصولات زمرد و نیز دیگر جواهراتی که در این سایت به فروش می رسند دارای کیفیت عالی و کاملا اصل می باشند. هم چنین علی رغم قیمت پایین و ارزان آن ها نمای فوق العاده شیک و لاکچری به شما تقدیم می کنند.

برای مشتریانی که امکان مراجعه و خرید حضوری ندارند شرایط خرید آنلاین نیز فراهم شده است بدین صورت که مشتریان پس از مشاهده تصاویر تمامی اقلام موجود در سایت فروشگاهی, سفارش جواهر مورد نظر خود را به صورت اینترنتی ثبت می کنند سپس در اسرع آن را درب منزل دریافت می کنند.

لازم به ذکر است که این فروشگاه طلا و جواهرات یونیک مشتریان خود را از شناسنامه جواهرات و نیز فاکتور رسمی محصول خریداری شده بهره مند می کند. تمامی شناسنامه های ارائه شده در این مرکز فروش بسیار معتبر و تحت نظر انجمن گوهرشناسی ایران صادر می شوند. تنوع انگشتر زمرد اصل در این فروشگاه به قدری است که حتی مشتریان سخت پسند نیز می توانند نمونه های باب سلیقه شان را به راحتی پیدا کنند.

در صورتی که مدل انتزاعی و ذهنی خود را ترجیح می دهید می توانید از جواهرسازان خبره و ماهر سایت مذکور درخواست کنید تا آن را به بهترین نحو ممکن برایتان آماده کنند و مطمئن باشید مبلغی که جهت سفارش و خرید می پردازید کاملا منصفانه و دقیقا برابر با کیفیت محصولات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *