مقالات

حلقه ازدواج جواهر

با شنیدن اسم حلقه ازدواج جواهر تصوراتی شیرین از ازدواج و پیوند همیشگی میان دو قلب عاشق در ذهن تداعی می شود. به همین منظور قصد داریم در این مقاله درمورد حلقه ازدواج صحبت کنیم و با ویژگی ها و انواع مختلف آن آشنا شویم. بنابراین چنان چه شما عزیزان نیز در شرف ازدواج و پیوند عاشقانه می باشید و به دنبال یافتن بهترین حلقه های جواهر هستید ما را در ادامه مطلب همراهی کنید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

به طور کلی اصل فلسفه حلقه ازدواج به دوران ۴۸۰۰ سال پیش و به کشور مصر برمی گردد که تا به امروز ماندگار وتبدیل به یکی از دل انگیز ترین خاطرات ازدواج شده است. در بعضی جوامع اعتقاد بر این است که حلقه های ست باید در انگشت چهارم دست چپ پوشیده شوند چرا که یک رگ از این انگشت مستقیما به قلب متصل می شود.

گرچه می دانیم که این موضوع صحت علمی ندارد اما توجیهی شیرین و دلچسب است. البته انداختن حلقه در دست راست نیز در برخی فرهنگ ها مرسوم است. همان طور که می دانید حلقه ها در گذشته شبیه به حلقه های امروزی نبوده اند و با گذشت زمان تغییراتی در ظاهر و جنس آن ها به وجود آمده است. در دیرباز سکه ها را از وسط سوراخ و وارد انگشت می کردند.

جالب است بدانید سوراخی که در میان سکه یا حلقه وجود دارد صرفا به خاطر رد کردن از انگشت دست نیست بلکه باعث حلقوی شدن رینگ فلزی به معنای بدون انتها و بدون پایان می شود که به منظور بی نهایت بودن عشق و پیوند است. هم اکنون حلقه نامزدی و ازدواج در انواع اشکال مختلف طراحی می شود. بعضی ها به صورت یک رینگ ساده و برخی دیگر به صورت نگین دار و با استفاده از جواهر تزئین می شوند.

در ادامه به جنس حلقه نامزدی و نیز جنس انواع جواهرات روی آن می پردازیم.

جنس حلقه ازدواج جواهر

وقتی درمورد جنس حلقه ازدواج جواهر صحبت می شود معمولا اولین چیزی که به ذهن افراد می رسد طلا است. در حالی که امروزه علاوه بر طلا فلزات دیگری نیز برای ساخت حلقه ازدواج جواهر مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما عزیزان درصدد خریداری رینگ ازدواج هستید باید علاوه بر ظاهر به جنس و نوع فلز آن نیز دقت کنید چرا که حلقه ازدواج وسیله ای است که معمولا در همه ی لحظات زندگی زوج ها همراه است بنابراین باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

حلقه ازدواج فلز پلاتین

در اروپا حلقه پلاتینی بسیار پرطرفدار است. پلاتین با رنگ و مقاومتی که دارد درخشش و زیبایی فوق العاده ای به حلقه می دهد. مقاومت بالای این فلز موجب ترغیب جواهرسازان به استفاده از آن شده است. گرچه حلقه های پلاتینی از نظر قیمت گران هستند اما هرگز دچار زنگ زدگی نمی شوند و می توانند همراهان دائمی زوج ها باشند.

حلقه ازدواج فلز تیتانیوم

یکی از ویژگی های بارز حلقه های تیتانیومی سبک بودن در عین مقاومت بالای آن ها است. رینگ های تیتانیومی بیش تر برای داماد ها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که سختی در بریدن و شکل دهی این فلز یک امتیاز منفی برای آن محسوب می شود.

حلقه ازدواج فلز نقره

پس از طلا نقره شناخته شده ترین جنس ست و نیم ست جواهرات است. رنگ آن سفید متمایل به خاکستری است که همانند طلا فلزی نرم است و همین امر فرم دهی آن را آسان کرده. از این رو در ترکیب با فلزات سخت جهت شکل دهی نیز کاربرد دارد. البته دقت کنید که میزان دوام و ماندگاری حلقه نقره استرلینگ نسبت به سایر فلزات کم تر است.

حلقه ازدواج فلز پالادیوم

جواهراتی که از جنس پالادیوم هستند از لحاظ ظاهری شبیه به فلز پلاتین هستند اما قیمت آن ها کم تر است. درخشش و شفافیت ویژگی های مثبت پالادیوم برای ساخت سرویس جواهرات می باشند. دوام و استحکام نیز از دیگر مزایای فلز نام برده می باشد.
قابل ذکر است که فلزات ذکر شده تنها تعدادی از فلزهای مورد استفاده در ساخت اکسسوری های زینتی می باشند امروزه فلزات خاص دیگری در آمریکا اروپا و شرق آسیا مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع حلقه ازدواج جواهر

امروزه انواع حلقه ازدواج جواهر در مراکز فروش سرویس طلا و جواهرات در طرح های مختلف وجود دارند که چند نمونه از آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همان طور که مستحضرید گرچه دو کلمه طلا و جواهرات همیشه باهم به کار برده می شوند اما در اصل تفاوت هایی باهم دارند. در سرویس طلا از سنگ های قیمتی و زینتی استفاده نمی شود اما جواهر آلات با این سنگ ها زینت داده می شوند. سنگ های قیمتی دارای انواع مختلف نظیر یاقوت الماس عقیق زمرد زبرجد یشم اپال و … می باشند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

حلقه جواهر الماس چیست ؟

الماس گران بها ترین کانی زینتی است که از آن برای ساخت حلقه ازدواج جواهر و سایر اقلام جواهرات استفاده می شود. درخشندگی بالا و شفافیت آن موجب محبوبیت فراوانش در میان خریداران شده است. الماس در رنگ های صورتی زرد سبز و شامپاینی دیده می شود که در این میان الماس صورتی رنگ گران تر است.

حلقه جواهر برلیان

برلیان همان الماس تراش خورده است که در ساخت حلقه و پشت حلقه ازدواج جواهر نیز بسیار کاربرد دارد. حلقه برلیان می تواند به صورت تک نگین یا پر نگین کار شود.

انگشتر یاقوت

یاقوت با دو رنگ یاقوت کبود و یاقوت سرخ یافت می شود که از دیرباز مورد توجه اشرافیان و پادشاهان قرار می گرفته. شخصی که در جواهراتش یاقوت به کار برده شده بود به نوعی می توانست ثروت و شخصیت مهمش را به رخ بکشد. رنگ های سحرآمیز این سنگ باعث درخشش و زیبایی فوق العاده سرویس طلا و جواهر می شد.

حلقه ازدواج جواهر زمرد چیست ؟

حلقه جواهر کار شده با زمرد نیز یکی از حلقه های محبوب زوج های جوان می باشد. زمرد به قدری مسحور کننده و جادویی است که در گذشته برای تزئین تاج پادشاهان به کار برده می شد. رنگ این سنگ کبود یا سبز است.

خرید حلقه ازدواج جواهر

متاسفانه با توجه به نوسان قیمت طلا در بازار در این بین فروشندگانی وجود دارند که در جهت منافع و افزایش درآمد خود از مشتریان ناآگاه سودجویی می کنند. از این رو برای خرید حلقه ازدواج جواهر و نیز سایر اقلام جواهرات باید مراکز خرید معتبر و مطمئن پیدا کرد. اگر شما نیز به دنبال فروشگاهی با چنین خصوصیاتی هستید ما سایت فروشگاهی جواهرات یونیک را به شما معرفی می کنیم.

پیشینه ی درخشان این سایت مصداقی بر این ادعای ما است. سایت فروشگاهی مذکور یکی از محبوب ترین و بهترین سایت خرید طلا از نظر مشتریان بوده چرا که علاوه بر ارائه طلا و جواهرات با قیمتی کاملا واقعی و بدون هزینه مازاد, محصولات خود را در طرح های بسیار متنوع عرضه می کند و از این بابت سلیقه تمام خریداران خود را پوشش می دهد.

هم چنین مشتریان می توانند در صورت تمایل مدل و طرح مورد نظرشان را به سازندگان طلا سفارش دهند و سپس آن را در اسرع وقت دریافت کنند. چنان چه شما عزیزان شرایط لازم جهت خریداری حضوری ندارید می توانید در منزل و فقط با استفاده از اینترنت تصویر تمامی محصولات موجود در این سایت را مشاهده کنید و در صورت انتخاب, مدل مورد نظر خود را پس از مشورت با عوامل مورد اعتماد سایت به صورت آنلاین خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که این سایت اصل بودن فلزات به کار رفته در ساخت اقلام جواهرات خود را تضمین می کند و هم چنین از سنگ های زینتی کاملا اصل و واقعی برای تزئین آن ها استفاده می کند. بنابراین خیال شما کاربران گرامی جهت خرید از سایت فروشگاهی جواهرات مذکور کاملا آسوده باشد. ضمنا عرضه فاکتور و شناسنامه با اعتبار طلای خریداری شده به مشتریان از دیگر مزایای قابل توجه سایت مورد نظر می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *