مقالات

زیباترین جواهرات ایران

قبل از این که در رابطه با زیباترین جواهرات ایران صحبت کنیم، لازم است که ابتدا جواهرات را تعریف کنیم. بشر همواره به دنبال زیبایی بوده و این خصلت در سرشت او نهادینه شده است.

به طوری که حتی انسان های قدیم هم برای ایجاد زیبایی دست به ساختن زیورآلات تزئینی با مواد دور ریختنی و اشیائی چون صدف می زدند. با گذشت سال ها، کم کم شکل فلزات هم تغییر کرد و سازندگان جواهر توانستند با ابتکار خود آیتم های زیبایی را روانه بازار جواهر فروشان کنند.

قابل ذکر است که در حدود ۱۰۰ سال پیش، از صدف ناساریوس مهره هایی ساخته شد که آن ها را به عنوان قدیمی ترین جواهر می شناسند. بنابراین جواهر قدمتی دیرینه دارد و از گذشته تا به امروز اصالت خود را حفظ کرده است.

جواهرات قدیمی

جواهرات شامل فلزات قیمتی و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند عقیق، فیروزه، یاقوت و غیره می باشند. فلزاتی که با طلای سفید، طلای زرد، پلاتین، تیتانیوم و نقره ساخته می شوند، همگی زیر مجموعه جواهرات هستند.

بی شک تمام فلزات گران بها با هر جنسی یا رنگی که ساخته شوند، زیبا و دارای ظاهری جذاب خواهند بود و این را مدیون سلیقه و دستان هنرمند طراحان طلا و جواهر هستیم. و اما جواهراتی که به عنوان زیباترین در ایران شناخته شده اند فوق العاده گران و قیمتی هستند و در موزه ها نگه داری می شوند و برای مشاهده آن ها باید از یک سری قوانین پیروی کرد. اگر شما هم علاقه مندید با نام این گنجینه های ملی آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

کوزه قلیان فیروزه، شمعدان سلام عید، تنگ مینا، کوزه قلیان با تخم شتر مرغ، کلاه عباس میرزا، الماس دریای نور، سنجاق سینه ها، تخت نادری، آفتابه و لگن، جبه تاج گذاری رضاشاه، جقه نادری، تاج کیانی، تاج پهلوی.

انواع جواهرات

امروزه جواهرات جایگاه خاصی در بین مردم دارد. با این که امروزه قیمت طلا و جواهر به اوج رسیده است ولی مردم سعی می کنند حتی با پس انداز ناچیزی، چند گرم طلا یا جواهر تهیه کنند و از آن جهت ایجاد زیبایی و … استفاده نمایند.

این فلزات زیبا، آنقدر متنوع و زیبا هستند که علاوه بر خانم ها، آقایان را هم به سمت خود جذب کرده اند. بنابراین طراحان با استعداد جهت استفاده آقایان هم آیتم های شیکی را ارائه می داند.

بهتر است بدانید که جواهرات به دو شکل در دسترس ما قرار می گیرند.

جواهرات کارگاهی

این مدل ها کار دست هستند و با انگشتان هنرمند یک طراح و یا گاهی با همکاری چند نفر دیگر ساخته می شوند.

جواهرات سفارشی

این مدل ها هم غالبا بر اساس سفارش مشتری ساخته می شوند و ممکن است در شرایطی به دخالت دست نیاز داشته باشند.
طی مراحل ساخت این دو مدل، جواهرات زیادی با تراش های زیبا به شکل ساده و بدون نگین و در مدل های دیگر همراه با نگین طراحی می شوند.

انواع جواهرات با این نام ها شناخته می شوند.

  • گوشواره یکی از آیتم های پرطرفدار است که از زمان های قدیم دارای محبوبیت بوده است. جالب است بدانید آرتمیس و آپولو گران قیمت ترین گوشواره ها به شمار می روند.
  • گردن بند مدلی دیگر از جواهر است که محبوبیت خاصی دارد بطوریکه در قدیم آن را با اشیائی چون صدف، پر پرندگان، استخوان، برگ درختان و پوسته می ساختند و به گردن می آویختند.
  • حلقه انگشت یا حلقه ازدواج در میان مردان و زنان پرطرفدار است و قاعدتا زمان ازدواج استفاده می شود. نماد عشق بین دونفر است و گاهی هم نشانه میزان قدرت و ثروت افراد است.

حلقه انگشت پا، دستبند، پابند، سنجاق سینه، جواهرات بینی، گیره مو، زنجیر کمر، تاج و بازوبند از دیگر منصوبات جواهر هستند که هر کدام از این ها روی قسمتی از بدن خودنمایی می کنند.

جواهرات طلا

همان طور که در مباحث بالا ذکر کردیم، جواهرات مجموعه ای از اشیاء و فلزات زینتی گران بها هستند که ممکن است طلا، مس، تتانیوم، پلاتین، نقره باشند.

هر کدام از این جنس ها دارای بهای مخصوص به خود و طبق وزن و جنس ساخته شده به فروش می رسند. همه آن ها در نوع خود شیک و لوکس هستند ولی جواهرات طلا به مراتب پرفروش تر و پرطرفدارتر هستند.

زیرا طلا علاوه بر زیبایی بخشیدن، نوعی پس انداز به شمار می رود. شما می توانید با خرید یک انگشتر، دست بند، گردن بند، یا یک سرویس طلا هم حس لوکس بودن را به خود هدیه دهید و هم در مواقع نیاز از این پس انداز امن استفاده کنید.

منسوجات طلا با تراش های ساده و یا پر زرق و برق و پیچیده، به صورت نگین دار و بدون نگین طراحی شده و پس از ساخته شدن به مشتریان عرضه می شوند. زیورآلات طلا برای همه رده سنی و هر دو جنس طراحی می شود و هیچ گونه محدودیتی ندارد. برای دختر خانم ها هم آیتم های شیک و مدرن ارائه می شود که با نام جواهرات دخترانه شناخته می شوند.

نکات قبل از خرید طلا و جواهرات

توصیه می کنیم هنگام خرید جواهرات با جنس طلا به این نکات توجه نمایید.

  • با طریقه وزن طلا و عیار آن آشنا باشید.
  • از شیوه وزن طلای خالص و ناخالص اطلاعاتی داشته باشید.
  • از قیمت تغییر یافته و به روز آن باخبر شوید.
  • طلای اصلی را از قلابی تشخیص دهید.
  • به این نکته واقف باشید که طلای واقعی زنگ نمی زند و رنگ اصلی آن با هیچگونه خراش یا شکستگی از بین نمی رود.
  • بدانید که طلای واقعی درخشندگی و تلولو خاصی دارد.
  • آگاه باشید که طلای واقعی نرم نیست و بالعکس سفت و سخت است.
  • باید بتوانید سنگ های اصلی و قلابی، قیمتی و نیمه قیمتی را تشخیص دهید.

بهترین سایت خرید طلا و جواهر

کاربران برای خرید طلا، غالبا دچار دغدغه های زیادی می شوند. اینکه طلا واقعی است یا قلابی، یا مثلا قیمت آن اصلی است یا نه، سنگ بکار رفته از جنس اصل است یا از موادی مانند پلاستیک ساخته شده است، همه اینها سوالاتی است که ذهن مشتری را درگیر می کند.
اکنون برای رفع همه دغدغه های کاربران محترم و خرید جواهرات با قیمت واقعی، به شما بهترین سایت خرید طلا و مکانی مطمئن و معتبر را معرفی می کنیم.

این مکان، سایت فروشگاهی جواهرات نام دارد و از شهرت بالایی برخوردار است که پرفروش بودن آن مصداقی بر اثبات این ادعاست. پس شما می توانید به این سایت اعتماد کنید و خرید خود را با خاطری آسوده در همان جا انجام دهید. چرا که این مکان دارای امتیازات ویژه ای است و یکی از این امتیازها، نشستن در صدر جدول رقبا می باشد. ارائه محصولات به دو شکل حضوری و غیرحضوری یکی از خدمات سایت مذکور می باشد.

چه زمانی بهتر است آنلاین خرید کنیم

با این توضیح که، در صورت نداشتن شرایط و وقت کافی جهت خرید حضوری، مشتری قادر است به سایت فروشگاهی ما مراجعه نماید و خرید موردنظر خود را انتخاب و ثبت نماید.

اما چنانچه کاربر تمایل داشته باشد خرید خود را حضوری و با مشاهده عینی انجام دهد، می تواند به سمت فروشگاه روانه شود.
ناگفته نماند که ایجاد یک گالری از عکس های جواهرات طلا زرد و سفید برای کمک به انتخاب کاربر و سهولت خرید، یکی دیگر از خدمات وب سایت می باشد.

همچنین ارسال طلا و جواهر خریداری شده به اقصی نقاط کشور و تحویل آن در اسرع وقت، در زمره خدمات سایت قرار دارد.
و اینکه طلاهای آن مدرن و شیک هستند، از تنوع زیادی برخوردارند و در صورت هر گونه خریدی، شناسنامه محصول به مشتری ارائه داده می شود.

مرغوب ترین، اصلی ترین و زیباترین طلا، از آنِ سایت جواهرات می باشد. در نتیجه خرید خود را به این مرکز بسپارید تا هم از خدمات آن بی بهره نمانید و هم رضایت را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *