مقالات

معرفی سرویس جواهرات

از زمانی که بشر با سنگها و فلزات قیمتی آشنا شد شروع به ساخت طلا و جواهرات کرد.

علاقه زنان به جواهرات و علاقه مردان به دادوستد باعث شد تولید و ساخت و خرید و فروش طلا و جواهرات رونق گرفت.

در گذشته معمولا خانواده های اشراف و ثروتمند از طلا و جواهر استفاده میکردند تا علاوه بر به رخ کشیدن جواهرات به دیگران، اشراف بودن خودرا نیز نشان دهند.

حال اینکه علاوه بر طلا و جواهرات، لباس های ابریشمی و مرغوب نیز نشانی از اشراف بودن افراد داشت.

پس ازآنکه فرهنگ طبقات اجتماعی از بین رفت و رعیت و اشراف تاحدودی در یک سطح قرار گرفتند استفاده از طلا بین همه مرسوم شد ولی همچنان استفاده از جواهر برای هرکسی امکان پذیر نبوده و نیست.

امروزه نیز با قیمت های بالا جواهرات هرکسی توان خرید آن را ندارد ولی استفاده از طلا کاملا مرسوم است و تقریبا هر خانمی از آن استفاده میکند‌.

فرق طلا و جواهر در چیست

اگر روی طلا سنگهای قیمتی همچون الماس و بلریان یا یاقوت قرمز و کبود کار شود، نام جواهر به آن اطلاق میشود.

پس فرق طلا و جواهر در به وجود یا عدم وجود سنگ های قیمتی است.

براین اساس میتوان نتیجه گرفت قیمت جواهر چندین برابر طلای معادل آن است.

در مقاله قبل در این مورد بطور مفصل صحبت نموده ایم.

شاید بخواهید مطالعه کنید: ” فرق طلا از جوهرات در چیست

طراحی جواهرات

این صنعت تاآنجایی رشد کرده است که کلاس های آموزشی زیادی برای آموزش طراحی جواهرات برگزار میشوند و این شغل بسیار پر رونق است.

به طوری که اگر شما در زمینه طراحی جواهرات استعداد داشته باشید و طرح های خاص و زیبایی ارائه دهید میتوانید آنهارا با قیمت بسیار مناسبی به فروش برسانید، بخصوص اگر شرکتی با شما در این زمینه قرارداد ببندد که دیگر درآمدتان تضمینی خواهد بود.

صنعت جواهرات صنعت بسیار جذابی است که حتی کسانی که خودشان طراحی جواهرات را انجام میدهند اغلب خرید و فروش در این زمینه نیز دارند.

در این رشته اگر میخواهید پیشرفت کنید باید خیلی از عوامل را در نظر بگیرید مثلا باید حتی از فرهنگ و رسم و رسومات نیز اطلاع داشته باشید مثلا باید بدانید که در شرق طلا به سمت ۱۸ یا ۲۴ عیار می آید و طلای زرد بیشتر مرسوم است.

ولی در در غرب طلا ۱۴عیار است و طلای سفید طرفدار دارد.

به هرحال سبک طراحی و خرید و فروش طلا در هرجای دنیا متفاوت است و اگر کسی قصد دارد دراین زمینه فعالیت داشته باشد باید همه این نکات را در نظر بگیرد.

حال اگر شما مشتاق هستید که این هنر پردرآمد را آموزش ببینید میتوانید به به صورت آنلاین و یاحضوری به آموزشگاهای مربوطه مراجعه کنید.

انگشتر جواهر

حلقه های جواهر

اگر چه در مطالب بالا گفته شد که قیمت جواهرات چه انگشتر جواهر و چه سرویس جواهر بسیار گران است ولی جوانان امروزی ازآنجایی که‌کمال گرا هستند و یا میشود گفت سخت گیر هستند دوست دارند حلقه ها و یا سریس ازدواجشان از جواهر باشد‌.

به طوری که همه تلاششان را میکنند که حداقل حلقه ازدواج شان که قرار است همیشگی باشد حتما از جواهر باشد بنابراین خرید و فروش جواهر باتمام گرانیش همچنان رونق دارد.

ولی پیشنهادما به زوج های جوان این است که اگر قصد خرید جواهر را دارند حتما از اصل بودن سنگ آن مطمعن باشند‌.

چرا که ممکن است سنگهای نامرغوب را به اسم و قیمت سنگ های گران قیمت و مرغوب به شما بفروشند و شما هرینه زیادی را بابت جواهری که ارزشش بسیار کمتر است پرداخت کنید.

پس در ابتدا سعی کنید از مراکز معتبر و آشنایی خرید کنید و یا اگر با همچین جایی آشنایی ندارید اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید.

انگشتر جواهر زنانه

صنعت طلا در ایران

ایران یکی از کشورهاییست که در آن تولید و خرید و فروش طلا و جواهر بسیار زیاد است چرا که فرهنگ ما به گونه ایست که زنان علاقه بسیار به طلا و جواهرات دارند و همچنین زوج های جوان هنگام ازدواج مجبور به خرید مقدار زیادی طلا هستند، بنابراین عمده طلای معادن ایران به صورت زیورآلات طراحی و به فروش میرسند.

عیار طلای ایران بیشتر ۱۸عیار است.

یعنی تقریبا ۷۵درصد آن طلا و مابقی آن فلزات دیگری ازجمله مس برای حالت و قوام دادن به طلا به آن اضافه شده است و به ندرت و دربرخی از شهرای ایران بر اساس فرهنگ و رسم طلای ۲۴عیار نیز یافت میشود.

ایران از نظر تولید طلا و تعدا معادن طلا نیز در رتبه ۵۷ام جهان است. و دراین زمینه تقریبا رتبه خوبی دارد و یک منبع درآمد و رونق اقتصادی مهم‌ در کشورمان است‌و اگر درست به کار برده شود میتواند راه خوبی برای رونق اقتصادیمان باشد.

سایت فروشگاهی جواهرات

پدر و مادرهای ما و حتی خودمان همواره طلا و جواهراتمان را از طلافروش های در بازارهای قدیم و جدید تهیه میکردیم به گونه ای که با چرخیدن دربازار به شکل سنتی طلای موردنظر خودمان را انتخاب میکردیم و میخریدیم.

ولی امروزه با رونق گرفتن صنعت طلا و جواهر و همچنین رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی این خرید و فروش به صورت فروشگاه های اینترنتی نیز برقرار شده است.

یعنی برند یا طلافروشی که از طراحی های خود مطمن است و نمونه کارهای بسیار شیک و زیبایی دارد و همینطور توانایی گرفتن سفارش و تولید انواع طراح ها را داشته باشد میتواند به راحتی در فضای مجازی، چه وب سایت و چه اینستاگرام طرح های خود را به اشتراک بگذارد و در این زمینه رونق میگیرد.

امروزه روش های زیبایی برای شناساندن محصولات به همگان است فقط کافیست اراده ای در این زمینه داشته باشید تا بتوانید از درآمد کافی برخوردار شوید.

فرق طلای سفید و طلای زرد

شاید اوایل که طلای سفید وارد بازار شده بود برخی افراد فکر میکردند شاید عیار طلای سفید پایین تر از عیار طلای زرد باشد و یا کلا نقره یا بدل است.

ولی خب قضیه ازاین قرار است که در طلای زرد از فلزات زردی مثل مس استفاده میشود ولی در طلای سفید از فلزات سفیدی مانند نقره استفاده میشود، و هیچ فرقی در عیار آنها وجود ندارد.

چه بسا انتخاب آن فقط میتواند سلیقه ای باشد. برخی افراد بخصوص جوانان طلای سفید را به زرد ترجیح میدهند و سلیقه جوان پسندانه به این سمت کشیده شده است‌ بنابراین طلای سفید طرفداران خودرا دارد و به خوبی از آن استقبال شده است.

البته در کشور های اروپایی علاقه به طلای سفید بسیار بیشتر از طلای زرد است و همچنین عیار طلا در آنجا ۱۴عیار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *