مقالات

نکات مهم نگهداری از طلا+معرفی مکان های امن

طلا و جواهرات، جزء اشیاء قیمتی و مهم هستند که جهت نگهداری و محافظت از آن ها، لازم است نکاتی را مورد توجه قرار دهیم.در این زمینه می توان به تمیز کردن زیورآلات قیمتی اشاره کرد. برای این کار بهتر است که هر مدت یک بار، طلا و جواهرات خود را از آلودگی ها پاک کرد که در این راستا می توان از طلا فروش کمک گرفت.با سپردن اشیائی مانند گردنبند جواهر خود به یک طلا فروش ماهر جهت پاک سازی و درخشش با بخار یا دستگاه پرداخت، در سالم نگه داشتن آن ها کوشا باشید.

مورد بعدی که جهت محافظت از طلا حائز اهمیت است، جدا کردن آن به هنگام انجام فعالیت های ورزشی، زمان خواب و هنگام شست شوی ظرف ها می باشد. این کارها باعث طول عمر طلای شما خواهد شد.نکاتی دیگر چون: نگه داشتن زیورالات درون جعبه یا محفظه مطمئن، پوشیدن آن ها در آخرین مرحله آمادگی جهت رفتن به مهمانی، تمیز کردن مروارید و سنگ های قیمتی طراحی شده روی جواهر با پارچه مخصوص، و مراجعه به طلا فروش معتبر در صورت خرابی و آسیب آن ها، تماماً در حفظ اشیاء قیمتی شما نقش بسزایی خواهند داشت.

شناسایی عوامل موثر ایجاد آسیب در طلا و جواهرات

افرادی که دائما زیورآلات خود مانند سرویس جواهرات را استفاده می کنند و در هیچ زمانی آن ها را از خود جدا نمی کنند، قطعاً با خرابی و آسیب های وارده به آن ها روبه رو خواهند شد.

همان طور که سایر وسایل مورد استفاده بشر به پاکیزگی و مواظبت نیاز دارند، طلا و جواهرات نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

چه بسا که این اشیاء گران قیمت، و بسیار ارزشمند می باشند. بنابراین مسلم است که نیاز به توجه دارند.

در نتیجه لازم است که با عوامل موثر ایجاد آسیب در طلا و جواهرات آشنا شده تا در رعایت کردن این موارد تلاش کنیم و از ایجاد خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.

  • یکی از این موارد استفاده از مواد شوینده مانند: شامپو، صابون و… می باشد که به کار بردن آن ها باعث تیرگی این فلزات خواهند شد.
  • چربی بدن یکی دیگر از آلاینده ها است‌ که درخشش و جلای زیورآلات شما را از بین می برند.
  • کلر ماده ای شیمیایی است که موجبات آسیب و کدر شدن فلزات بهادار را فراهم می کند.
  • هنگام استفاده از روغن جهت پخت غذا، مراقب خرابی و بدرنگ شدن جواهرات خود باشید.

معرفی مکان هایی جهت نگهداری از جواهرات

راه های محافظت و ایمن نگه داشتن فاکتورهایی چون: پول، سکه، طلا، جواهرات و سایر اشیاء گران قیمت دیگر، همیشه دغدغه ای برای افراد بوده است.

اما برای پیدا کردن راه حلی جهت ایجاد اطمینان خاطر و امنیت اشیاء قیمتی، بهتر است بدانید که مکان های زیادی در منزل شما وجود دارند که می توانند روشی مطمئن و امن برای پنهان کردن آن ها باشند.

بنابراین توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کرده و با نمونه ای از این روش ها آشنا شوید.

  • جاسازی گاو صندوق در منزل: گاو صندوق ها در اشکال مختلف، از قدیم الایام تا کنون یار همیشگی افراد در منازل، بانک ها، اداره ها و سایر مکان های دیگر هستند که به عنوان روشی مطمئن برای محافظت به کار برده می شوند.
  • لوله های پی وی سی و پریزهای برق، مکان های خوبی جهت مخفی کردن پول و زیورآلات می باشند.
  • هم چنین می توان جهت محافظت آن ها، از داخل کوسن های مبل، آلبوم ها، جیب و لابه لای لباس ها نیز استفاده کرد.
  • مکان هایی چون قوطی خالی کرم ضد آفتاب، لوله داخلی ماژیک، برس پیچ و حتی باطری های کتابی هم امن می باشند.
  • همین طور پشت ساعت، فضای بین کابینت ها، کفش های کتانی، زیر خاک گلدان ها نمونه های دیگری هستند.
  • جالب است بدانید مخفی گاه مطمئن دیگر، پوشک نوزاد است. به این صورت که طلا و جواهرات خود را هنگام بیرون رفتن از خانه در بسته پوشک بچه نگهداری کنید.

نمونه ای از مکان های کثیف جهت ایمن سازی جواهرات

مکان های زیادی وجود دارند که برای ایمن سازی جواهرات از آن ها استفاده می شود.

ولی گاهی یک اشتباه یا فراموش کردن محل مخفی کردن آن ها، باعث ایجاد پشیمانی و خسارت می شود.

مثلا پنهان کردن پول، جواهر یا طلا در بخاری و فراموش کردن آن ها موجب می شود تا هنگام روشن کردن آن، بر تمام اموال مخفی شده آسیب های جدی وارد شود.

و اما مخفی گاه های دیگری هستند که ما آن ها را به عنوان مکان های کثیف می شناسیم که آشنایی با آن ها برای محافظت از اشیاء با ارزش، خالی از لطف نیست.

  • وان حمام یکی از این مکان های آلوده است ولی با ایجاد کشو در آن قادر خواهیم بود تا آن را به مکانی امن تبدیل کنیم.
  • مخفی گاه کثیف دیگر، ته سطل آشغال می باشد. شما می توانید جواهر خود را در قسمت انتهایی سطل قرار داده و روی آن را بپوشانید، سپس فقط برای زباله های خشک از آن استفاده کنید.

انگشتر جواهر

صندوق امانات در بانک ها جهت محافظت از جواهرات

کلیه روش ها، مکان ها و راه کارهای مطمئن در محافظت از اموال شما از جمله طلاها و جواهرات ،جالب و مورد استفاده می باشند.

اما هیچ مکانی مانند صندوق امانات بانک، معتبر و مورد اطمینان نخواهد بود.

شما می توانید پول، اوراق بهادار و فلزات گران بهای خود را به بانک ها بسپارید و با خاطری آسوده به فعالیت های خود در طول روز بپردازید.

با این که‌ چنین کاری نیازمند سالیانه و ودیعه می باشد، ولی در عوض اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان می آورد.

بنابراین بهترین کار ممکن این است که جواهرات خود را به بانک ها بسپارید و کلید مختص به صندوق اجاره شده خود را دریافت کنید. و در حفظ و نگه داری از کلید گاو صندوق خود کوشا باشید.

زیرا در صورت گم شدن کلید، در آن بایستی شکسته شود که در نهایت مالک گاو صندوق را متحمل پرداخت هزینه خواهد کرد.

اهمیت نگهداری از طلا و جواهرات

تمام جواهراتی که توسط افراد خریداری می شود،معمولا برای مدت زمان طولانی مورد مصرف قرار می گیرند.نباید تصور کرد طلا مانند یک لباس است و فقط در یک مجلس یا مراسم باید از آن استفاده کرد.بسیاری از افراد تا سالیان سال به صورت مداوم از جواهرات خریداری شده استفاده می کنند.هر گونه بی توجهی به روش های نگهداری از طلا سبب کاهش عمر زیورآلات می شود که به مرور زمان ظاهر طلا و جواهرات را تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *