مقالات

معرفی ست طلا (سرویس طلا) و نیم ست جواهرات

تهیه و استفاده از طلا و جواهر، همیشه برای ما تجربه ای دلپذیر بوده است. همچنین انواع منسوجات زیورآلات تزئینی، طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده اند و قطعاً همه ما در مهمانی ها و جشن ها و حتی در مراسمات عزاداری از آن ها استفاده کرده ایم.

و اما در رابطه با ست و نیم ست، که بسیار پرطرفدار هستند و مناسب تمام مراسمات می باشند. جنس ساختاری این طلاهای ارزشمند ، را از تیتانیوم، طلا، استیل و نقره می سازند.

چنانچه به دنبال طلا و جواهرات هستید که با سنگ تزئینی و گران قیمت طراحی شده باشد، نیم ست بهترین گزینه خواهد بود.

همه کسانی که غالباً از ست و نیم ست استفاده کرده اند، قطعا تفاوت ساختاری و کاربردی ست و نیم ست را می دانند.

ولی با تمام تفاوت ها، کاربرد این دو زیورآلات اجتناب ناپذیر است و ما مختاریم هر کدام از آن ها را که مورد پسند و سلیقه مان باشد انتخاب کنیم.

نیم ست طلا

تفاوت ساختاری و کاربردی ست و نیم ست

با وجود اینکه سرویس طلا و نیم ست، آراستگی و حس لوکس بودن را به ما هدیه می دهند، و بر حسب سلیقه و خواسته فرد خریداری می شوند ولی در حقیقیت تفاوت ساختاری و کاربردی ست و نیم وجود دارد.

پس با ما همراه باشید تا به بیان مختصری از تفاوت ها بپردازیم؛

  • اولین و بارزترین تفاوت در میان آن ها این است که: سرویس طلا شامل گردنبند، دستبند و گوشواره می باشد. اما ست جواهر از یک گردنبند و آویز ساخته شده و البته گاهی این ست ها از یک انگشتر برخوردار خواهند بود.
  • با اینکه نیم ست ها از شکل ظاهری منحصر به فردی برخوردارند، اما در مقابل، ست ها به دلیل براق بودن و درخشندگی، جلوه ای زیبا و جذابی دارند.
  • از نیم ست ها می توان جهت هدیه یا کادو برای تولد، عروسی و… استفاده کرد.
    البته در این زمینه می توان از سرویس ها هم استفاده کرد ولی نیم ست ها ارزان تر و مناسب تر خواهند بود.
  • همچنین سرویس ها، زیورآلاتی ویژه جهت استفاده در عروسی، نامزدی، مجالس و مراسمات بزرگ و تشریفاتی و حتی مراسم هایی هستند که حالت رسمی دارند.
  • ولی نیم ست ها با حالت اسپرتی که دارند بیشترین کاربرد را در مراسم های کوچک، تولدها، دوستانه و خانوادگی دارند. البته گاهی در مناسبت های رسمی نیز طرفداران زیادی دارند.
  • نیم ست ها را بهترین انتخاب برای خانم های جوان می دانیم، زیرا این مدل زیبایی خاصی را در چهره های جوان تر ایجاد می کند.

سرویس طلا

برای خرید ست و نیم ست به چه نکاتی توجه کنیم

جهت خرید ست و نیم ست طلا، نکاتی هستند که بهتر است یک مشتری به آن ها توجه کند، تا بتواند خریدی رضایتمند انجام دهد.

بر همین اساس، لازم دیدیم که نمونه ای از این نکات را برای اطلاع شما بیان کنیم.

  • اولین مورد قابل توجه این است که: مشتری بتواند طلا و جواهر اصل را از مدل تقلبی تشخیص دهد. و به این نکته توجه کند که یک فلز غیراورجینال می تواند حالت آهن ربایی خود را حفظ کند.
  • مورد بعدی در رابطه با قیمت خرید جواهرات می باشد. وقتی شما قصد خرید این فلزهای گران بها را داشته باشید، قطعاً اولین مکان برای مراجعه، یک فروشگاه یا گالری مطمئن و معتبر خواهد بود. بنابراین می بایست از مواردی مانند: اجرت، وزن و قیراط جواهرات به کار رفته در آن آگاهی داشته باشید.
  • و این که سعی کنید جواهراتی که انتخاب می کنید متناسب با پوست و شکل ظاهری شما باشد. مثلا فلز زرد یا طلایی، مناسب افرادی با پوستی سبزه و سرویس طلا سفید مناسب سفید پوست ها می باشد.
  • این مورد مربوط است به تیپ و نوع جشنی که در آن دعوت شده اید. شما می توانید در انواع جشن و مهمانی های بزرگ از ست کامل طلا و در مهمانی های کوچک و خانوادگی مانند تولد، از نیم ست استفاده کنید.
  • و در نهایت میزان استحکام، دوام و قفل محافظتی جواهرات انتخاب شده است که حتما باید به آن توجه کرد. که در این مورد زیورآلاتی با قفل خرچنگی را به شما توصیه می کنیم.

سرویس طلا سفید

قیمت خرید ست و نیم ست

قطعاً همه ما از نحوه خرید و فروش جواهرات و قیمت خرید ست و نیم ست تا حدودی اطلاع داریم. و این که نرخ طلا به صورت جهانی تعیین می شود، بر کسی پوشیده نیست.

بنابراین یک خریدار به این نکته واقف خواهد بود که مثلاً قیمت یک نیم ست طلا ظریف با سرویس طلا، مسلماً از تفاوت هایی برخوردار می باشد.

البته این نکته را هم هنگام خرید فلزات قیمتی باید در نظر داشت که، با این که ست کامل طلا نسبت به نیم ست آن از قطعات بیشتری برخوردار است اما گاهی، جواهرات به کار گرفته در طراحی یک نیم ست، باعث می شود تا وزنی بالاتر داشته باشد.

بنابراین چنانچه قصد تهیه زیورآلاتی زیبا، اورجینال و با قیمتی اصل را داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه ها و گالری های معتبر مراجعه کنید. و در صورت خرید اینترنتی هم، سعی کنید از سایت فروشگاهی قابل اطمینان جواهرات مورد نظر خود را تهیه کنید.

و اما در رابطه با سازندگان و فروشندگانی که قصد فروش طلای اینترنتی دارند، می توانند فروشگاهی اینترنتی را به خود اختصاص داده و با ثبت نشانی وب سایت برای مراجعه کنندگان، شروع به فعالیت کنند.

نکات خرید طلا و جواهرات

توجه داشته باشید که برای دستیابی به خریدی مطمئن و رضایت بخش باید به این موارد توجه داشته باشید.

  • بدانیم که وزن طلا روی قیمت آن تاثیر گذار است
  • آگاهی از چگونگی محاسبه اجرت طلا لازم است
  • توانایی تشخیص طلای تقلبی و طلای اورجینال لازمه خریدی مطمئن است
  • فرق بین طلای دست دوم و طلای نو را بدانیم
  • به این مورد توجه کنیم که طلا، رنگ طبیعی و واقعی و هم چنین درخشندگی خاصی داشته باشد
  • استحکام کافی داشته باشد
  • اندازه و سایز آن متناسب با بدن فرد باشد
  • طلای خریداری شده باید فاکتور داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *