مقالات

معرفی بزرگترین الماس های کشف شده

الماس سنگی قیمتی است که از دانه های متبلور شده کربن ساخته شده است. با پیشرفت تکنولوژی و علوم در زمینه شیمی، فیزیک و زمین شناسی، اطلاعات بیشتری در رابطه با آن کسب شد.

امروزه معدن های آفریقا در تخته سنگ زمین آبی، به عنوان یکی از بزرگ ترین معادن تولید الماس شناخته شده و در همین زمینه بسیار موفق بوده است.
الماس به دو شکل مکعبی و منشوری در انواع زیر طراحی می شود:

الماس طبیعی، الماس سنتزی فشار بالا، الماس سی وی دی و کربن شبه الماس دی ال سی.

تمام این نمونه ها از ظاهری زیبا و دلفریب برخوردارند و طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده اند ولی از لحاظ قیمت، مختلف می باشند.

به عنوان مثال: قیمت انگشتر الماس با قیمت دستبند آن بسیار متفاوت می باشد. یا اینکه الماس ۲ قیراطی در مقایسه با الماس ۱ قیراطی، قطعا دارای اختلاف قیمت خواهند بود.

اما وزن و قیمت تنها یکی از شاخصه های انتخاب الماس است زیرا خالص بودن، جنس، رنگ و مدل برش این سنگ تزئینی، از دیگر ویژگی های مورد توجه هنگام انتخاب آن می باشد.

معرفی الماس ۲ قیراط

جالب است بدانید که تعیین قیمت در تجارت الماس، توسط تاجران بزرگ در شهر آنتراک بلژیک و انتشار قیمت در شرکت رپاپورت نیویورک صورت می گیرد.

الماس ۲ قیراطی نمونه ای از همین سنگ های قیمتی است که از ارزش خاصی برخوردار می باشد. برای محاسبه وزن قیراط کل این گوهر ناب، ct.tw نشانگر خوبی خواهد بود. جرم خرید و فروش الماس ۲ قیراط، برابر با ۴۰۰ میلی گرم خواهد بود.

کلیه نمونه های الماس در انواع و اشکال مختلف از جمله نمونه ذکر شده، با دو نوع: رنگ های نرمال و رنگ های فانتزی طراحی شده اند.

با اینکه ارزش این الماس بر اساس طبیعی یا مصنوعی بودن آن تعیین می شود، اما بسیارند گوهرهای کوچکی که به خاطر شفاف بودن و یا کمیاب بودن رنگ آن ها، بسیار پرارزش تر از الماس های بزرگتر هستند.

معرفی بزرگترین الماس های کشف شده

کلیه مدل های الماس و حتی الماس های دو قیراطی، از ارزش و قیمت خاصی برخوردارند و غالباً در دسترس بوده و برای همه مشتریانی که قصد خرید و تهیه آن ها را دارند، ارائه می شوند.

اما در این میان الماسی گران قیمت وجود دارد که در دولت سیرالئون کشف شده است و تاکنون هیچ شخص یا دولتی قابلیت خریداری این سنگ تزئینی بهادار را نداشته است.

برای خرید این سنگ پیشنهادات زیادی شده است بطوری که یک بازرگان بلژیکی قیمت ۷.۸ دلاری را پیشنهاد داده است اما چون این الماس از ارزش بسیار بالایی برخوردار است بنابراین سیرالئون این پیشنهادی را رد کرد.

با اینکه بزرگترین و ارزشمندترین الماس ها مربوط به دولت سیرالئون می باشد ولی سنگ های گران قیمت دیگری مانند الماس کوه نور وجود دارند که از ارزش منحصربه فرد و بالایی برخوردار می باشد.

این گوهر قیمتی نیز، نایاب و دست نیافتنی است. به الماس کوه نور معروف بوده و وزن ۱۸۲ قیراطی دارد.

همچنین آفریقای جنوبی، الماس بزرگی با وزن ۳ هزار و ۱۰۷ قیراط کشف کرده است که به عنوان بزرگترین و گرانترین الماس شناخته می شد ولی چون این سنگ را به قطعه های کوچکتری تبدیل کردند و به فروش رسانند، از رده بزرگترین الماس خارج شد و جای خود را به الماس سیرالئون داد.

ویژگی های الماس ۲

تمام الماس های جهان ویژگی های خاصی دارند که قصد داریم در این مطلب به بیان مختصری از آن ها بپردازیم.

  • الماس در منطقه ای از هندوستان یافت شده و نخستین بار به اروپا وارد شده است
  • سنگی تراش خورده و در نتیجه بسیار زیبا و چشم نواز می باشد
  • بخاطر برش های زیبا، در قسمت داخلی الماس و نور بیرونی ایجاد شده، ارتباط و تناسب پیچیده و خاصی وجود دارد
  • دارای نوری خیره کننده در قسمت های اطراف خود و در تاج می باشد
  • تشکیل شده از فقط یک عنصر کربن است
  • شکل گیری آن در لایه زیرین زمین و در اعماق بیشتر از ۱۵۰ کیلومتر صورت می گیرد
  • دارای شرایط تشکیل پیچیده و سخت است
  • در اعماق زمین تحت فشار و حرارت زیادی تشکیل می شود.
  • شکل قرار گرفتن اتم های تشکیل دهنده آن با طرز قرارگیری اتم ها در گرافیت متفاوت است
  • شبکه اتمی آن به صورت فشرده است
  • از ۹۹/۹۵ درصد کربن خالص و بقیه آن از مواد ناخالص شیمیایی ساخته شده است
قیمت الماس دو قیراط

الماس ها براساس، انواع رنگ های نرمال و فانتزی، کیفیت، جنس مصنوعی یا طبیعی و وزن قیمت گذاری می شوند، به طوریکه گاهی یک سنگ تزئینی کوچک، پربهاتر از سنگ های بزرگتر خواهد بود، زیرا ممکن است از نظر کیفیت و سایر فاکتورها ارزش بیشتری داشته باشد.

بنابراین قیمت سنگهای الماس با هم متفاوت بوده و هر کدام از آنها با ارزشی متناسب با نوع خود، قیمت گذاری می شوند.

چنانچه کاربران قصد خرید یا آگاهی از قیمت این سنگ ها را داشته باشند، می توانند به مراکز ویژه خرید این محصول مراجعه کنند یا از طریق سایت های مورد اطمینان اقدام کنند.

و اما در رابطه با فروشندگان الماس، بکارگیری سیستم Cs۴ را جهت تعیین و آموزش قیمت گذاری معرفی و پیشنهاد می کنیم.

علاوه براین دانلود رایگان نمودار قیمت الماس می تواند راهکار و راهنمای خوبی در همین زمینه باشد.

خرید سنگ الماس

کاربران عزیز جهت خرید انواع جواهرات از جمله سنگ های الماس در رنگ ها و اشکال متنوع، می توانند به فروشگاه ها یا گالری جواهرات مراجعه کرده و نمونه موردنظر خود را خریداری کنند.

گاهی افراد، وقت کافی یا شرایط خرید حضوری این محصول زیبا و دوست داشتنی را ندارند. برهمین اساس، به آن ها سایت های مطمئن فروش جواهرات را پیشنهاد می کنیم.

متقاضیان قادر خواهند بود، با مشاهده عکس ها و قیمت های ارائه شده در وب سایت، جهت خرید و تهیه جواهر یا الماس اقدام کنند.

لازم به ذکر است که برخی از الماس های بزرگ و گران قیمت، فقط قابل مشاهده در موزه ها هستند و کسی قادر به خریداری آن ها نمی باشد.

به عنوان مثال قیمت الماس کوه نور بسیار سنگین و خرید آن امکان ناپذیر است و به عنوان گنجینه ای از پادشاهان قدیم به جای مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *